2014-10-20, 14:20
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headwires
Vet ens Daryl att hon blivit tagen av några? Kommer inte riktigt ihåg.

Ja han hörde när hon skrek och hur bilen far iväg med henne, samma bil vi såg i dagens avsnitt.
Citera
2014-10-20, 14:31
Medlem
Treutans avatar
Nja inte direkt samma bil men samma märke (vitt kors) på bakrutan.
Citera
2014-10-20, 17:07
Medlem
Demonss avatar
Jag hoppas något fruktansvärt att Daryl snart får till det med någon haha, antigen Beth eller Carol, skulle minst sagt vara ett efterlängtat avsnitt

Och är det bara jags om tycker han psykopaten som åt av Bobs ben (han som samtidigt pratade med honom...minns inte namnet fan) är rätt söt ?
Citera
2014-10-20, 18:28
Medlem
Tinfoiltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demons
Jag hoppas något fruktansvärt att Daryl snart får till det med någon haha, antigen Beth eller Carol, skulle minst sagt vara ett efterlängtat avsnitt

Och är det bara jags om tycker han psykopaten som åt av Bobs ben (han som samtidigt pratade med honom...minns inte namnet fan) är rätt söt ?

Tror det kan hetta till mellan Daryl och Carol. Skulle inte förvåna mig om vi får se ett rejält skogsknull snart.
Citera
2014-10-20, 18:33
Medlem
Barbus avatar
Det enda som stör mig är att det alltid är så lätt för the bad guys att hitta överallt, se i mörker och positionera sig perfekt hela tiden.

Liksom vad är det som gör att de kan "jaga" bob utan att själva röja sig. Stör mig lite men sånt man får acceptera.

Tror Carl kommer sätta en kula i kannibalens huvud dock.
Citera
2014-10-20, 18:44
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbu
Det enda som stör mig är att det alltid är så lätt för the bad guys att hitta överallt, se i mörker och positionera sig perfekt hela tiden.

Liksom vad är det som gör att de kan "jaga" bob utan att själva röja sig. Stör mig lite men sånt man får acceptera.

Tror Carl kommer sätta en kula i kannibalens huvud dock.

precis med tanke på att man har daryl i gänget som kan tyda/läsa spår i skogen
Citera
2014-10-20, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treutan

En sak jag stört mig lite på är att i säsong 1 så kommer de ju till den forskningsanläggningen. Där de får reda på att viruset får igång den lilla delen av hjärnan efter att de är "döda" så att de kan gå runt och äter folk. De får också reda på att fransmännen var de som höll ut längst. Så varför tror de på Eugene? Känns ganska uppenbart att han ljuger.

Jag instämmer. Känns en aning märkligt. Rätt tydligt att Eugene mest fabricerar. Han verkar onekligen lida av en hel del bokstavskombinationer och gruppen verkar märkligt nog mest förknippa hans udda beteende med intelligens. Ingen ifrågasätter det ologiska i sammanhanget och sannolikheten i det faktum att han blåljuger dem rakt upp i ansiktet. Jag må ha missat något, men är Eugene ens forskare? Eller sysslar han med hobbyforskning?

Men oavsett vad, kan de förmodligen likväl bege sig norrut. Det går ju som sagt, sådär i södern.

Bra början av säsongen btw. Gillar tempot. Hoppas de fortsätter i samma stil.
Citera
2014-10-20, 18:55
Bannlyst
Intressant. Jag undrar vad den där "prästen" döljer
Citera
2014-10-20, 19:04
Medlem
adventure09s avatar
Riktigt bra avsnitt! Jag har känslan av att denna säsong äntligen kommer vara i samma klass som den första.

Jag tror att Bob blev biten eller riven när de besökte livsmedelsbanken, därav hans nedstämdhet i slutet av avsnittet. Vilket jävla sätt att dö på, först blir han biten och sedan uppäten. Tja, han är ju inte död än så vitt vi kan se, men det ser mörkt ut för honom.

Angående prästen så har han kanske medhjälpare som fångar in folk och gett människorna till kannibalerna i utbyte mot burkmat eller dylikt. Tror inte prästen gick till den där livsmedelsbanken stup i kvarten för att fixa käk då han inte ens är kapabel till att döda zombierna. Så, Beth kanske är på väg mot kyrkan i den där bilen som vi såg i detta avsnitt, om så är fallet kan Gabriel hälsa hem.
Citera
2014-10-20, 19:04
Medlem
Axezzs avatar
Hoppas att inte Bob dör, han är en ganska skön karaktär!
Sen hoppas jag att Daryl sätter en pil i nyllet på han som snackade med Bob i slutet.
Citera
2014-10-20, 19:21
Medlem
NirvanAs avatar
Varför var Bob så emotionell där i slutet, alkoholsaknad eller vad?
Citera
2014-10-20, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adventure09

Angående prästen så har han kanske medhjälpare som fångar in folk och gett människorna till kannibalerna i utbyte mot burkmat eller dylikt. Tror inte prästen gick till den där livsmedelsbanken stup i kvarten för att fixa käk då han inte ens är kapabel till att döda zombierna. Så, Beth kanske är på väg mot kyrkan i den där bilen som vi såg i detta avsnitt, om så är fallet kan Gabriel hälsa hem.

Jag får känslan av att han är relativt "god". Det är tydligt, att hans synd ligger i det faktum att han låste in sig i kyrkan och inte släppte in någon annan. Det är även i det hans dåliga samvete bottnar i! Detta blev rätt tydligt när de var ute på jakt efter mat, varav Prästen ser en zombie med glasögon. Förmodligen en av de som Prästen vägrade ge skydd. "You'll burn for this" tyder även på detta. Tror inte nödvändigtvis att han samarbetar med kannibalerna.

Han sade ju att han haft tur när han hittat mat, och att han inte heller tidigare vågat bege sig till livsmedelsbanken, eftersom att det kryllar av zombies.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in