2014-11-22, 00:21
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Läs vilken biologisk avhandling du vill.. finns flera.

Nä inte vilken "avhandling jag vill" finns miljoner biologiska avhandlingar oerhört få handlar om pingviner som blir homosexuella och låter bli att fortplanta sig som ett resultat matbrist.

Jag frågar igen vilken avhandling är det? Du har inte en jävla aning. För övrigt så om det skulle finnas en sådan avhandling så är det antagligen rena spekulationer.
Citera
2014-11-22, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Nä inte vilken "avhandling jag vill" finns miljoner biologiska avhandlingar oerhört få handlar om pingviner som blir homosexuella och låter bli att fortplanta sig som ett resultat matbrist.

Jag frågar igen vilken avhandling är det? Du har inte en jävla aning. För övrigt så om det skulle finnas en sådan avhandling så är det antagligen rena spekulationer.
tar en enkel till dej eftersom du uppenbarligen är i avsaknad av att söka på internet alternativt är enbart lat-
http://www.svt.se/nyheter/sverige/fordelar-med-homosex-bland-djur
Citera
2014-11-22, 02:22
Medlem
gavlips avatar
Text från politiska SVT är det det du har att att komma med? Btw: stod inget om pingviner som blir homosexuella p.g.a. av matbrist i den.

Ytterst tveksamt om man kan översätta diverse djurbeteende som vara likställt mänsklig homosexualitet. Har två hanar av svan som lever i en parrelation ens sex med varandra? Kan svanarna kallas för varande "bögar"? Är en fågelflock med honor med sociala band till varandra "lesbiskt" kollektiv? Jag tror inte det. Hundar juckar mot allt möjligt inklusive pallar människor och andra hundar av samma kön skulle då hunden vara bög och på samma vis som en människa är det? Är man politiskt motiverad och vill marknadsföra homofili så kan man försöka framställa det på det viset.
Senast redigerad av gavlip 2014-11-22 kl. 02:29.
Citera
2014-11-22, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Text från politiska SVT är det det du har att att komma med? Btw: stod inget om pingviner som blir homosexuella p.g.a. av matbrist i den.

Ytterst tveksamt om man kan översätta diverse djurbeteende som vara likställt mänsklig homosexualitet. Har två hanar av svan som lever i en parrelation ens sex med varandra? Kan svanarna kallas för varande "bögar"? Är en fågelflock med honor med sociala band till varandra "lesbiskt" kollektiv? Jag tror inte det. Hundar juckar mot allt möjligt inklusive pallar människor och andra hundar av samma kön skulle då hunden vara bög och på samma vis som en människa är det? Är man politiskt motiverad och vill marknadsföra homofili så kan man försöka framställa det på det viset.
Nu var ju din fråga rörande pingviners kärleksliv inte människors? Och vill du läsa mer finns som sagt google.
Citera
2014-11-22, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust

Tankar?

Vad är det som säger att genuttrycket är medfött och inte något som uppstår senare?

I våras så läste jag en sammanfattning av forskning på karolinska som visade att genuttrycket/genuttrycken som har kopplats till övervikt försvann efter gastricbypassoperation. Vilket i mina ögon tyder på att genuttryck är ett svar på omständigheter snarare än orsak. Det är också mer logiskt eftersom en homo-gen borde vara utgallrad ur människans genom för länge sen av naturliga skäl.
Citera
2014-11-22, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Har man ju förstått sedan länge men bra att en så stor studie gjorts så tramset om att man kan bli # homosexuell genom miljö, sociala uppväxtvillkor med mera kan ju äntligen tystna.

Dessutom finns andra studier gjorda på djur tex pingviner som visar på att det/homosexualitet, fyller en funktion i en arts överlevnad, inte tvärtom.

Men det är väl så att alla människor har (i princip) alla gener? Det handlar väl om genuttryck?

Jag har inte läst studien, men förutsätter att man inte har gjort studier på generna när de föddes? Då finns väl inget som säger att genuttrycket fanns från födseln?

Som jag skrev i ett tidigare svar så har man ju i svensk forskning sett att genuttrycket för fetma försvann efter gastricbypassoperation. Det blir ju inte mycket tydligare än så.
Senast redigerad av bottenslam 2014-11-22 kl. 03:52.
Citera
2014-11-22, 04:26
Medlem
Och alla som bögar/lesbar loss i fängelser var då gay redan innan dom åkte in?

I så fall torde homosexuella vara rätt fint överrepresenterade i brottsstatistiken i vissa länder.....eller räknas kanske inte det sexet?

Det kan väl mycket väl vara både miljö och gener som påverkar.
Senast redigerad av evanderross 2014-11-22 kl. 04:47.
Citera
2014-11-22, 11:50
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Men det är väl så att alla människor har (i princip) alla gener?
Alla människor har i princip alla gener som andra männiksor har, men vissa av dessa gener skiljer sig åt beträffande sekvens och därmed funktionalitet och/eller styrka i uttryck.

Jämför med bilar alla bilar har fyra hjul men olika diameter, tjocklek m.m. vissa bilar har hjul med dubbdäck, sommardäck, udda fälgar m.m. Alla bilar har en stycken motor men det finns diverse varianter av motorer.

När man snackar om skillnader i "gener" så menar man egentligen det allel d.v.s. varianter av gener men man säger "gener" för gemene person har en uppfattning om vad en "gen" är men inte en vad en "allel" är.
Citera
2014-11-22, 12:45
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evanderross
Och alla som bögar/lesbar loss i fängelser var då gay redan innan dom åkte in?

I så fall torde homosexuella vara rätt fint överrepresenterade i brottsstatistiken i vissa länder.....eller räknas kanske inte det sexet?

Det kan väl mycket väl vara både miljö och gener som påverkar.

Våldtäktsmän i fängelserna är väl oftast inte riktiga bögar. Jag skulle förmoda att de blundar och fantiserar om kvinnor när de utför våldtäkten. Precis som hur vissa har sex med dockor eller "Fleshlights" och fantiserar om kvinnor. Tvivlar på att de går runt och kärar ner sig i det egna könet.
Senast redigerad av Pust 2014-11-22 kl. 12:50.
Citera
2014-11-22, 12:51
Medlem
Fris avatar
Om det är genetiskt så är det mutationer, och då är det otroligt osannolikt att mer än typ en människa i hela världen vore homosexuell. Homosexualitet är uppenbarligen en social konstruktion.
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Den mest framgångsrika sexualiteten är ju bisexualitet. Alltså förmågan att växla mellan heterosexuellt sex då det finns tillgängliga honor/hanar och homosexuellt sex då det inte finns tillgängliga honor/hanar.
Hur menar du att det skulle kunna vara evolutionärt framgångsrikt att jucka kuken i kroppsöppningar som saknar möjlighet till reproduktion?
Citera
2014-11-22, 13:53
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Våldtäktsmän i fängelserna är väl oftast inte riktiga bögar. Jag skulle förmoda att de blundar och fantiserar om kvinnor när de utför våldtäkten. Precis som hur vissa har sex med dockor eller "Fleshlights" och fantiserar om kvinnor. Tvivlar på att de går runt och kärar ner sig i det egna könet.
Man ska väl dock inte blanda ihop sexualitet och kärlek.
Citera
2014-11-22, 13:56
Medlem
najass avatar
Trådar sammanfogade

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem