Citat:
Vill bara så några saker klarlagda först - Är det möjligen så att du själv är skoltrött, skiter i läxorna mestadels och lämnar in saker för sent, och klankar trots det ner på skolan och lärarna inte de rättar sakerna "i tid"? Eller är det så att du sköter studierna och håller deadlines och är en så skötsam student som man kan kräva av dig?
Det man kan göra är att snacka med rektorn och berätta om saken. Fråga sen om lärarna har lärarlegitimation samt om de har genomgått en lärarutbildning på universitet/högskola. Troligen har inte rektorn koll på det, och kanske har inte lärarna någon riktig utbildning. Jag har hört av nyutbildade lärare att de vid anställning varken behövt visa att de har genomgått en 5-årig lärarutbildning på universitet eller att de faktiskt har lärarlegitimation
Det man kan göra är att snacka med rektorn och berätta om saken. Fråga sen om lärarna har lärarlegitimation samt om de har genomgått en lärarutbildning på universitet/högskola. Troligen har inte rektorn koll på det, och kanske har inte lärarna någon riktig utbildning. Jag har hört av nyutbildade lärare att de vid anställning varken behövt visa att de har genomgått en 5-årig lärarutbildning på universitet eller att de faktiskt har lärarlegitimation

Läser på komvux men skoltrött? Kamma dig.
Fint att du försöker göra dig lustig men misslyckas totalt. Hur mycket fel kan man ha i en och samma kommentar? Du borde skämmas. Gå och skäms och gå aldrig OT i min tråd igen.
Citat:
Tyvärr så fungerar inte alla skolor med vuxenutbildning så bra. Läste ett ämne vid en liten skola (ABF Komvux) där vi nog bara var 7 st inskrivna för just den här kursen. Ingenting funkade. Det gick inte ens att få tag på läraren (läste på distans) för att boka in ett prov. Lärplattformen hade många brister, och lärarna verkade inte ha någon speciell policy som de behövde följa. Extremt oseriöst.
Till slut gav jag upp, och läste om kursen istället vid en annan skola (Jensen). Där hade alla lärare en policy att svara inom 24 timmar, osv. Allt var väldigt klart med datum och annat. Fortsatte läsa fler ämnen där.
Edit: Tror förresten inte att det är så många som är skoltrötta som väljer att läsa på komvux.
Till slut gav jag upp, och läste om kursen istället vid en annan skola (Jensen). Där hade alla lärare en policy att svara inom 24 timmar, osv. Allt var väldigt klart med datum och annat. Fortsatte läsa fler ämnen där.
Edit: Tror förresten inte att det är så många som är skoltrötta som väljer att läsa på komvux.
Exakt så är det. En vecka innan svar osv. Ironiskt nog råkar det vara ABF..
Kommer ju vara 31-32 när jag är nyutbildad civilingenjör isf. Vilket känns lite gammalt?