Citat:
Ursprungligen postat av
storakalle
Sant
Men det enda jag är lite arg på att det blev en överraskning
Var det en överraskning att frågorna var lättare?
Efter provet rapporterade i stort sett alla att mattefrågorna var enklare. Sedan valde vissa att leva i förnekelse och säga att "men det är bara för att vi är på Flashback". Insåg man att frågorna var enklare måste man ha insett att normeringen skulle bli tuffare.
Förstår fortfarande inte varför UHR skulle meddela alla att frågorna skulle bli enklare. Vilken skillnad hade det haft i praktiken? Hade folk slutat kolla på gamla tabeller och drömma om ett högt resultat? Nej, antagligen inte.