2014-11-18, 17:23
Bannlyst
Hur kan ni säga att DHs är körda? De var helt jävla överlägsna! Odödliga med spelets högsta dmg, typ två eller tre gånger högre än resterande klasser. Det finns ju ingen annan klass som ens klarar grift 45 solo utan conduit, medan DHs har klarat 52.

Ni som säger att DHs är körda ser det inte ur ett relativt perspektiv, de var i en egen liga. Hydra-nerfen är förresten troligtvis någon ändring som inte syns i det stora hela ännu.
Citera
2014-11-18, 17:29
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Hur kan ni säga att DHs är körda? De var helt jävla överlägsna! Odödliga med spelets högsta dmg, typ två eller tre gånger högre än resterande klasser. Det finns ju ingen annan klass som ens klarar grift 45 solo utan conduit, medan DHs har klarat 52.

Ni som säger att DHs är körda ser det inte ur ett relativt perspektiv, de var i en egen liga. Hydra-nerfen är förresten troligtvis någon ändring som inte syns i det stora hela ännu.

Fast frågan är är, varför "nerfar" de DH'n istället för att fixa andra klasser?

Att andra klasser ens är beroende av conduit är fel.
Citera
2014-11-18, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fast frågan är är, varför "nerfar" de DH'n istället för att fixa andra klasser?

Att andra klasser ens är beroende av conduit är fel.

För att de inte vill uppmuntra en passiv spelstil där man lägger ut sentries och sedan gömmer sig.

De vill undvika att folk struntar i healing (recovery, som det ska heta nu) och toughness helt eftersom ma när permanent odödlig.

Med 4.15 BP så laggar spelet sönder om man har 2 DHs.

Att göra alla andra klasser 2-3 gånger så starka och odödliga vore att gå åt fel håll, enligt de flesta.

Du har däremot rätt angående conduit, det är möjligt att jag inte spelar s2, och det beror endast på conduit. Det ska finnas 2-4 shrines per rift i s2, alltså fler än nu, det innebär att det nästan kommer att finnas en conduit i varje grift. Varför ska man ens ha single target dmg elelr bry sig om RG då? Felet är ju lite att tiden det tar att döda RG är exponentiell, om den tog runt två-tre minuter så skulle det vara mycket bättre.
Citera
2014-11-18, 18:14
Medlem
Citat:
För att de inte vill uppmuntra en passiv spelstil där man lägger ut sentries och sedan gömmer sig.

De vill undvika att folk struntar i healing (recovery, som det ska heta nu) och toughness helt eftersom ma när permanent odödlig.

Med 4.15 BP så laggar spelet sönder om man har 2 DHs.

Att göra alla andra klasser 2-3 gånger så starka och odödliga vore att gå åt fel håll, enligt de flesta.

Du har däremot rätt angående conduit, det är möjligt att jag inte spelar s2, och det beror endast på conduit. Det ska finnas 2-4 shrines per rift i s2, alltså fler än nu, det innebär att det nästan kommer att finnas en conduit i varje grift. Varför ska man ens ha single target dmg elelr bry sig om RG då? Felet är ju lite att tiden det tar att döda RG är exponentiell, om den tog runt två-tre minuter så skulle det vara mycket bättre.

Folk som gillar passiv spelstil då? Gör vi fel?

Oavsett hur mycket du har i toughness så blir du oneshottad för eller senare.

Blizz får väl fixa lagg problemet istället då.

Om DH nu är odödlig varför har ingen klarat GR100 än? Buffa resten av klasserna så de oxå klarar GR 52 utan conduit istället för nerfa M6.

Jag gissar på att de flesta jagar conduit med charge barb efter patch.
Senast redigerad av MrJiM 2014-11-18 kl. 18:23.
Citera
2014-11-18, 18:20
Medlem
ibutus avatar
Någon som vet varför jag fastnar på "authenticating credentials" när jag försöker logga in?
Citera
2014-11-18, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrJiM
Folk som gillar passiv spelstil då? Gör vi fel?

Oavsett hur mycket du har i toughness så blir du oneshottad för eller senare.

Blizz får väl fixa lagg problemet istället då.

Om DH nu är odödlig varför har ingen klarat GR100 än? Buffa resten av klasserna så de oxå klarar GR 52 utan conduit istället för nerfa M6.

Ni får väl fixa någon som spelar åt er om ni inte orkar spela själva.

Nej, det blir du inte. Av vissa attacker, ja. Men att överleva några ticks från t.ex. orbiter eller frozen måste man kunna göra.

Aa, de kan se till att EA ser ut som en fyrkant, föredrar du det?

För att de inte har tillräckligt hög skada. Grift lvl 52 är ~250% hp jämfört med grift 43, där de andra klasserna planar ut.

Fattar inte varför ni klagar så mycket för att ni nu nerfas till att vara lika starka som de andra klasserna.
Citera
2014-11-18, 18:34
Medlem
Citat:
Ni får väl fixa någon som spelar åt er om ni inte orkar spela själva.

Nej, det blir du inte. Av vissa attacker, ja. Men att överleva några ticks från t.ex. orbiter eller frozen måste man kunna göra.

Aa, de kan se till att EA ser ut som en fyrkant, föredrar du det?

För att de inte har tillräckligt hög skada. Grift lvl 52 är ~250% hp jämfört med grift 43, där de andra klasserna planar ut.

Fattar inte varför ni klagar så mycket för att ni nu nerfas till att vara lika starka som de andra klasserna.

Vi spelar faktiskt spelet även med M6.

Jag vill se din toughness som gör så du tål några ticks i tex GR 52.

Eller så kan de byta till bättre grafikmotor.

Buffa skada på resten av klasserna.

Vi vill inte bli nerfade. Vi vill ha buffs till resten. Så enkelt är det.
Citera
2014-11-18, 18:36
Bannlyst
Citat:
Vi spelar faktiskt spelet även med M6.

Jag vill se din toughness som gör så du tål några ticks i tex GR 52.

Eller så kan de byta till bättre grafikmotor.

Buffa skada på resten av klasserna.

Vi vill inte bli nerfade. Vi vill ha buffs till resten. Så enkelt är det.

Är du 12 år? Grinar som en barnunge. Byt spel om det inte passar dig. Prova LoL eller CoD, du verkar tillhöra deras målgrupp mer.

Edit: Jag förstår inte varför man vill ha så jäkla låg skill cap som M6 är, bara att lägga ut turrets och gömma sig.
Senast redigerad av Illsuionist 2014-11-18 kl. 18:39.
Citera
2014-11-18, 18:40
Medlem
Citat:
Är du 12 år? Grinar som en barnunge. Byt spel om det inte passar dig. Prova LoL eller CoD, du verkar tillhöra deras målgrupp mer.

Jag är 36. Du är den som grinar för andra inte vill som du. Vad jag spelar ska du skita i. Gillar du inte det jag skriver så läs det inte.

Edit: Svar till din edit... Varför inte? Du behöver inte gömma dig om du inte vill. Låt andra göra som de vill.
Citera
2014-11-18, 18:53
Bannlyst
Citat:
Jag är 36. Du är den som grinar för andra inte vill som du. Vad jag spelar ska du skita i. Gillar du inte det jag skriver så läs det inte.

Edit: Svar till din edit... Varför inte? Du behöver inte gömma dig om du inte vill. Låt andra göra som de vill.

Men du förstår ju inte de grundläggande problem.

Det kräver stora resurser (tid, manskap och pengar) att ändra fem klasser till att hamna på en nivå som inte ens är önskvärd.

Att ändra en grafikmotor kan man inte göra på ett knapptryck.

Leaderboards gör att man inte kan låta vissa vara 10 gånger mer framgångsrika än andra.

M6 passar inte in i Blizzards syn på hur spelet ska spelas.
Citera
2014-11-18, 18:55
Medlem
Fler som har problem att logga in? sitter fast på authenticating credentials
Citera
2014-11-18, 18:59
Medlem
Citat:
Men du förstår ju inte de grundläggande problem.

Det kräver stora resurser (tid, manskap och pengar) att ändra fem klasser till att hamna på en nivå som inte ens är önskvärd.

Att ändra en grafikmotor kan man inte göra på ett knapptryck.

Leaderboards gör att man inte kan låta vissa vara 10 gånger mer framgångsrika än andra.

M6 passar inte in i Blizzards syn på hur spelet ska spelas.

Grundproblem:

Blizz borde lyssna mer på community. Finns flera bra lösningar på buffa sämre klasser.

Blizz hade all tid i världen (2 år) på sig att byta motor till RoS.

Efter de har buffat och jämnat ut klasser så försvinner ditt problem med leaderboard.

Ändå gjorde Blizz M6 från början?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in