2015-04-08, 10:39
Medlem
ReyhardPeipers avatar
Tjena

Sitter på PS4 och kör.

Visst patchas även den versionen? Vad är nytt i denna patch? Jag kör en Crusader lvl 70 paragon 50:ish

Spelar Adventure mode, rifts och bounties.
Citera
2015-04-08, 11:50
Medlem
swebarbs avatar
Ja blizzard kan suga en stor kuk, så jävla ruttet att säga samma dag som patchjäveln ska gå live, öh föresten morticks kommer inte droppa.. nähä först tar dom bort ik bonus från 500% till 100 bara sen tar dom bort bracers som var det enda hoppet om man vill pusha högre greater rifts, nu är det ju fan ingen vits att spela ik och ww barb,, man ska alltså bli tvingad att köra jävla raekors en säsong till det är ju helt sanslöst blizzard måste vara dom sämsta utvecklarna som fullkomligt pissar på sina fans asså är väl bara läsa på US forumen på bnet typ 99% är ju negativa till vad dom gjort men inte bryr dom sig väl...
Citera
2015-04-08, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ja blizzard kan suga en stor kuk, så jävla ruttet att säga samma dag som patchjäveln ska gå live, öh föresten morticks kommer inte droppa.. nähä först tar dom bort ik bonus från 500% till 100 bara sen tar dom bort bracers som var det enda hoppet om man vill pusha högre greater rifts, nu är det ju fan ingen vits att spela ik och ww barb,, man ska alltså bli tvingad att köra jävla raekors en säsong till det är ju helt sanslöst blizzard måste vara dom sämsta utvecklarna som fullkomligt pissar på sina fans asså är väl bara läsa på US forumen på bnet typ 99% är ju negativa till vad dom gjort men inte bryr dom sig väl...

Mm sen kommer nån jävla bluepost "please give constructive feedback blablabla" aaa men de bryr sig ju uppenbarligen inte om vad folk säger, och vad fan ska vi ha PTR till när de gör sånt här? Och även om de skulle ändra åsikt om sitt ruskigt jävla idiotiska beslut så lär de ju inte implementera den ändringen förens nästa patch ändå.

Idiot lead-developern skrev till och med på twitter att det bästa hade varit att ge bracern effekten av en runa iaf, istället för att ta bort den helt. Men att de inte hade tid med det.
Varför ens ta bort bracern från första början isåfall jävla idioter.

Är så mad now, tänker inte spela barb season 3 om det inte gör en riktigt turnaround och "hotfixar hotfixen", för vem fan vill spela WW/IK om den ligger 10 nivåer under Reakers.
Citera
2015-04-08, 13:12
Medlem
tältpinnes avatar
Sitter och filar på min WD som jag fått till 70 för någon dag sedan, iom nya patchen, vad tror ni om detta för en casual pet build som inte har några högre GR-mål i sikte utan bara vill härja runt då och då.

Hur korkad vore den här setupen?

head - MoJ
chest - Zuni
legs - Zuni
shoulder - aughilds?
gloves - TnT
bracer - Strongarm
belt - Belt of Transcendence
boots - Zuni
wep - SMK
oh - Zuni
ring1 - RoRg
ring2 - Zuni
ammy - Hellfire/whatever

Vilken mana spender borde man använda för att procca zuni/BoT? pirahnados synergi är ju rätt fin med strongarm, och då själklart droppa sychophant passiven mot creeping death, men cdn är kanske lite väl lång? haunt å andra sidan träffar lite väl få enemies, men kan spammas.

Förslag?

Kärringen för tillfället: http://eu.battle.net/d3/en/profile/ShadowBeast-2872/hero/57882113

Edit: alternativt, iom det nya bältet, skulle man ju rent teoretiskt kunna köra Furnace, och t ex byta ut TnT mot Zuni. Men då blir ju BBV rätt omöjlig att hålla uppe, så ingen höjdare för party play.
Senast redigerad av tältpinne 2015-04-08 kl. 13:19.
Citera
2015-04-08, 13:23
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Sitter och filar på min WD som jag fått till 70 för någon dag sedan, iom nya patchen, vad tror ni om detta för en casual pet build som inte har några högre GR-mål i sikte utan bara vill härja runt då och då.

Hur korkad vore den här setupen?

head - MoJ
chest - Zuni
legs - Zuni
shoulder - aughilds?
gloves - TnT
bracer - Strongarm
belt - Belt of Transcendence
boots - Zuni
wep - SMK
oh - Zuni
ring1 - RoRg
ring2 - Zuni
ammy - Hellfire/whatever

Vilken mana spender borde man använda för att procca zuni/BoT? pirahnados synergi är ju rätt fin med strongarm, och då själklart droppa sychophant passiven mot creeping death, men cdn är kanske lite väl lång? haunt å andra sidan träffar lite väl få enemies, men kan spammas.

Förslag?

Kärringen för tillfället: http://eu.battle.net/d3/en/profile/ShadowBeast-2872/hero/57882113

Edit: alternativt, iom det nya bältet, skulle man ju rent teoretiskt kunna köra Furnace, och t ex byta ut TnT mot Zuni. Men då blir ju BBV rätt omöjlig att hålla uppe, så ingen höjdare för party play.

Jag skulle säga haunt eller acid cloud. Troligtvis är haunt mer mana effektivt/mer dmg. Du får kolla lite vad dina pets attackerar och försöka ta samma.

Jag tänkte också köra WD fast på season då eftersom jag inte spelat klassen så mycket innan. Ledsnar jag blir det nog wiz då delseres ser nice ut
Citera
2015-04-08, 15:52
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Alltså jag har varit irriterad på Blizzard förut men det här tar fan priset.

Mortics bracers (de som ger alla runor till WOTB) är borttagna från patchen i sista sekund av idioterna på Blizzard och har därmed dödat IK/WW som kunde konkurrera med Reakers.

Vem fan har lust att spela en build som ligger 5-10 nivåer under Reakers.

Lost for words.
4 månader till med Raekor's... Nej tack.
Citera
2015-04-08, 17:10
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Mm sen kommer nån jävla bluepost "please give constructive feedback blablabla" aaa men de bryr sig ju uppenbarligen inte om vad folk säger, och vad fan ska vi ha PTR till när de gör sånt här? Och även om de skulle ändra åsikt om sitt ruskigt jävla idiotiska beslut så lär de ju inte implementera den ändringen förens nästa patch ändå.

Idiot lead-developern skrev till och med på twitter att det bästa hade varit att ge bracern effekten av en runa iaf, istället för att ta bort den helt. Men att de inte hade tid med det.
Varför ens ta bort bracern från första början isåfall jävla idioter.

Är så mad now, tänker inte spela barb season 3 om det inte gör en riktigt turnaround och "hotfixar hotfixen", för vem fan vill spela WW/IK om den ligger 10 nivåer under Reakers.

ja idioterna har fan fått constructive feedback under hela jävla ptr så det är inget snack om saken att dom struntar i det, man undrar då ja varför köra ptr när idioterna kör ändå sitt och sista jävla dagen tar bort ett mycket viktigt item? fattar inte hur dom tänker så jävla dött att bara raekors ska kunna pusha högre är så trött på det skitet att jag har lust att slänga allt som har med raekor att göra då ww hade varit roligt med gains effect of every rune på berserker precis som furious charge hade varit värdelöst utan alla effekt på runor så gör dom såhär ja
Citera
2015-04-08, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
ja idioterna har fan fått constructive feedback under hela jävla ptr så det är inget snack om saken att dom struntar i det, man undrar då ja varför köra ptr när idioterna kör ändå sitt och sista jävla dagen tar bort ett mycket viktigt item? fattar inte hur dom tänker så jävla dött att bara raekors ska kunna pusha högre är så trött på det skitet att jag har lust att slänga allt som har med raekor att göra då ww hade varit roligt med gains effect of every rune på berserker precis som furious charge hade varit värdelöst utan alla effekt på runor så gör dom såhär ja

mmm så surt är det. skandal. Jag testade en 42 med 6p IK och bul-kathos, klarade den men dog som fan... och detta med dmg red runan på Call of ancients och unity. Att inte ha bracern med dmg reduction, massor dmg, life per fury etc känns så inåt helvete.
Citera
2015-04-08, 19:42
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=JTRAagg02s8
Citera
2015-04-08, 20:40
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lappen69

Salt i såren på babbarna

Men iomed detta med att denna Bracern inte släpps, så kommer jag inte gå vidare i s3 med barb som jag planerade förut.
Kommer hålla mig till DHn då Natalya set är ruskigt kul, mixat med både Rapid Fire och Strafe idag.
Strafe är det jag gillar mest pga 1h crossbow som ger 1 extra runa till Strafe.
Sen nya bältet som ger en sjuuuuuk dmg för Rain of vengance är helt galet, 3000-4000% wep dmg, bara snuskig damage man gör per användning av Rain of vengance.

Samt att Natalya set ger massvis med cooldown av Rain of vengance så med den attackspeed jag har för att kunna fyra av Hatred Spender/Regenerator så kan jag kasta Rain of vengance var 5e sekund cirkus.
Vilket betyder att första hit innan ens Rain of vengance slår ner ligger på 1.3bille och uppåt till 3.2bille som jag sett som högst ( Detta bälte jag pratar om ), då denna smäll kommit så regnar sen Rain of vengance ner i efterhand, helt sinnes!

Kört lite Great Rift med denna build och kommit till GR39 änsålänge UTAN Unity då det i min build jag gjort inte går att rucka på rorg och nat-ringen. (iaf inte för stunden)

Build: http://us.battle.net/d3/en/calculator/demon-hunter#UidVSl!Yeci!YabZZc
Tilläg; Jag kör med HF-Amu som även ger Blood Vengance passive skill.
Citera
2015-04-08, 22:17
Medlem
Phenom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lappen69

Hahahahaha hoppas nästan det var så det gick till. Dock hade man ju planer på barb då jag alltid gillat ww spec. Vetefan vad man ska satsa på nu under s3. Kört babbe, dh och crusader. Är mage viable? Jag kommer inte sikta på någon hög rank eller så men vore kul om man kom över 30 gr någon gång =P
Citera
2015-04-08, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phenom82
Hahahahaha hoppas nästan det var så det gick till. Dock hade man ju planer på barb då jag alltid gillat ww spec. Vetefan vad man ska satsa på nu under s3. Kört babbe, dh och crusader. Är mage viable? Jag kommer inte sikta på någon hög rank eller så men vore kul om man kom över 30 gr någon gång =P

Jag har lekt lite med IK/WW idag, och visst jag tycker den är kul, alltid gillat spin2win, dock så går man in i väggen tidigare än med reaker. Jag testade en 43 nyss som jag klarade utan problem, och det var utan focus + restraint, så när jag slår på mig dem kommer jag nog ta 46-47 direkt, ska satsa på 50 med det setet. Reaker kommer fortf. toppa listorna över WW, men är du inte intresserad av så höga rifts så borde ju IK/WW även utan bracern vara rätt skoj. Den är ju brutalt snabb i T6 iaf.

EDIT: Mage (wizard) är väldigt viable nu ja.

EDIT2: Hmm grift 53 gjort med WW setet, intradesting. http://www.twitch.tv/zangdar72 Kollar på hans stream nu, snubben farmar lvl 50 grifts på 7 minuter utan pylons:S

"He is running 4x IK, 6x Waste, Elemental ring, RoRG, Maras
Gems are Pain Enhancer, Trapped, Taeguk"
Senast redigerad av GillarKebabtallrik 2015-04-09 kl. 00:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in