Citat:
Ursprungligen postat av
fgnm
Låter som en riktigt bra plan. Har massvis med gear att farma, vapen, set-delar osv. men det är kul det med. Kanske man rent av hittar sin första TF efter lite grind. Har för mig att jag max crittade 15-17M så det låter lovande.
Längtar till kvällen så man kan börja farma lite faktiskt nu när bitarna börjar falla på plats. Långhelg är det också (Bank Holiday på måndag, så 3 fulla dagars monkfarm

)
Glad att jag upptäckte att 3xInna och 3xRaiment + RRoG var såpass kasst som det var innan jag började farma för perfekta rolls.
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av
Korder
Sjukt att läsa om er som orkar grinda för att hitta alla delar till specifika set osv. Själv är jag mätt & belåten när jag dingar 70 med en karaktär.

Vill lägga till en kommentar på detta, nedan är självfallet inte på något sätt ett försök att säga att du har fel och jag har rätt - vi är alla olika, och vi uppskattar spel på olika sätt, utan jag vill bara lägga min synpunkt.
Personligen älskar jag att testa nya builds, gärna builds som inte är mainstream (t.ex pet/jade på wd, där kör jag en grin reaper. Kör lightning på barben istället för EQ barb som alla andra kör. Sen ska det sägas att min shotgun crusader är så mainstream som det bara går

).
Som du kan läsa ett par poster upp har jag nu börjat equippa min monk, kollat massa olika videos, testat mig fram i skillväg om vad jag tycker verkar vara kul, kollat igenom alla legendary/gröna items för att se vad som kan passa builden jag har tänkt ut.
Ibland misslyckas det. Som ovan igen, när jag insåg att det som verkade perfekt i teorin faktiskt var helt värdelöst, så då var det tillbaka till ritbordet och försöka hitta en annan lösning för att göra min monk bra.
Det är den utmaningen som driver mig, att hitta en build som först och främst är kul att spela, det är det viktigaste men också är bra så man kan köra svårare svårighetsgrader.
Jag hatar dock själva lvlandet, tycker 1-70 är så förbannat trist, så kommer med största sannolikhet aldrig lvla en annan karaktär. En av varje klass på 70 är nog (även om jag vill ha achivement att ha 2 av varje

)