2014-07-28, 19:47
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyedol
Finns det några aningar om när patchen kommer? Har funderingar på att skapa en ladder-karaktär, och således har inget lust att spela på mina vanliga karaktärer just nu

Med tanke på hur trasiga saker är i PTR, så är det nog en månad iaf.
Citera
2014-07-29, 19:12
Medlem
Tjena allihopa!

Jag började levla upp en Crusader igår och har hunnit till 47 än så länge.. Men nu helt från ingenstans så stängs spelet av och säger "Application encountered an unexpected error", och detta har hänt nu 3 gånger..

Vet någon vad som kan hjälpa?
Citera
2014-07-29, 19:15
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensimilla1
Tjena allihopa!

Jag började levla upp en Crusader igår och har hunnit till 47 än så länge.. Men nu helt från ingenstans så stängs spelet av och säger "Application encountered an unexpected error", och detta har hänt nu 3 gånger..

Kan du få loggfil?

Alla drivisar uppdaterade?
Citera
2014-07-30, 09:55
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyedol
Finns det några aningar om när patchen kommer? Har funderingar på att skapa en ladder-karaktär, och således har inget lust att spela på mina vanliga karaktärer just nu

Just a clarification on this: Seasons is a feature that will be implemented with patch 2.1, but it has yet to be decided exactly when the first Season will begin. We’ll be sure to let everyone know when the first season will start though.

Den kommer säkert startas omkring september, eller senare! Blizzard inte direkt kända för vara snabba..
Citera
2014-07-31, 08:50
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensimilla1
Tjena allihopa!

Läs här https://us.battle.net/support/en/article/diablo-iii-software-incompatibilities om det är något som du kan avinstallera.

mvh B
Citera
2014-07-31, 10:38
Moderator
^Eazs avatar
Fan, testat monken lite nu, ligger på 611k sheetdps/986k elemental och 22(!)M toughness ingame (10M på profilen)

Den är långt ifrån färdig vill jag först och främst säga, men satan vad klen den känns.

Testade en T3 imorse bara för att få lite känn på hur den ställer sig mot t.ex min WD, Barb, Crusse eller Wiz när de var "halvklara" och visst, dog inte i T3 men satan vad tid det tog att nöta ner elites för att inte säga Riftguardian, den tog säkert 2-3 minuter att nöta ner.

Ja, jag har saker kvar att fixa/rerolla, men jämfört när mina andra klasser har varit i det här stadiet så har de rusat igenom T3/4 utan problem.

Behöver t.ex en Dex rollad RRoG (kör en med int jag hade i banken), behöver en SoJ (Lightning), Won Khim Lau för ytterligare lightning skada, tar gärna en bättre TF också.

De setdelar jag har behöver jag bättre rolls på osv, men ändå när mina andra klasser var equippade i samma mängd som min monk så facerollade de igenom T3.
Citera
2014-08-01, 09:32
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fan, testat monken lite nu, ligger på 611k sheetdps/986k elemental och 22(!)M toughness ingame (10M på profilen)

Den är långt ifrån färdig vill jag först och främst säga, men satan vad klen den känns.

Testade en T3 imorse bara för att få lite känn på hur den ställer sig mot t.ex min WD, Barb, Crusse eller Wiz när de var "halvklara" och visst, dog inte i T3 men satan vad tid det tog att nöta ner elites för att inte säga Riftguardian, den tog säkert 2-3 minuter att nöta ner.

Ja, jag har saker kvar att fixa/rerolla, men jämfört när mina andra klasser har varit i det här stadiet så har de rusat igenom T3/4 utan problem.

Behöver t.ex en Dex rollad RRoG (kör en med int jag hade i banken), behöver en SoJ (Lightning), Won Khim Lau för ytterligare lightning skada, tar gärna en bättre TF också.

De setdelar jag har behöver jag bättre rolls på osv, men ändå när mina andra klasser var equippade i samma mängd som min monk så facerollade de igenom T3.

Ändrat lite i builden, och nu facerollar jag igenom T3 iaf, så var nog lite builden det var fel på.

Bytte ut 3xInna (för alla mantran) till full Raiment setbonus och inkluderade Dashing Strike i min build.

Bytte även ut Fist of Thunder mot Deadly Reach (ska byta ut Reapers mot Strongarm bracers när jag hittar dem för att få full bonus på Deadly Reach effekten.).

Sen, körde jag in Sweeping Wind, funderar på att byta ut den mot EP, även om jag gillar effekten på Sweeping Wind, speciellt när det är mycket mobs runt en.

Sen, behöver jag fortfarande en Dex rollad RRoG och en SoJ.

Iom att jag lämnat Innas bakom mig, så tänker jag försöka hitta The Eye of the Storm (upp till 30% extra lightning dmg).

Vapen vill jag fortfarande köra Won Khim Lau (mer lightning dmg) + en TF/SoH/Odyns - eller ev. en Sunkeeper med hög elite dmg.

Så här är builden/items just nu: http://www.diabloprogress.com/hero/eaz-2218/Sengrella/6764868

Mycket kvar att göra som ni ser, men börjar iaf göra framsteg.
Citera
2014-08-01, 10:11
Medlem
fgnms avatar
Citat:

Blir smått sugen på att geara min monk jag med när jag läser detta. Lätt en av de roligare melee-klasserna med mkt mobility och tanky som satan, fast som sagt usel dmg. Passar väldigt bra också med dex gear eftersom jag har min DH main.

http://www.diabloprogress.com/hero/shybe-2334/Mordechai/40215329

Så ser min monk ut för tillfället (har en SoJ i stashen tror jag), har ju inte ett enda set-item men är också inne på lightning-settet. Slutade spela den av precis det du skrev innen, RG tog 7 år att döda, men bortsett från det var t3 faceroll. Vore ju skoj med en stark solo monk att variera med där jag dessutom kan nyttja gear jag hittar till min DH och vise versa.
Citera
2014-08-01, 10:34
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Blir smått sugen på att geara min monk jag med när jag läser detta. Lätt en av de roligare melee-klasserna med mkt mobility och tanky som satan, fast som sagt usel dmg. Passar väldigt bra också med dex gear eftersom jag har min DH main.

http://www.diabloprogress.com/hero/shybe-2334/Mordechai/40215329

Så ser min monk ut för tillfället (har en SoJ i stashen tror jag), har ju inte ett enda set-item men är också inne på lightning-settet. Slutade spela den av precis det du skrev innen, RG tog 7 år att döda, men bortsett från det var t3 faceroll. Vore ju skoj med en stark solo monk att variera med där jag dessutom kan nyttja gear jag hittar till min DH och vise versa.

Jo, nu när jag börjar få ordning på builden, lära mig lite spelstilen (e.g. slänga in Dashing så fort den poppar) etc, så är den kul att spela.
Iom ändringarna från förra builden (snöade in lite mycket på att köra 2 sets med 4 setbonus) så gör den faktiskt bra skada med tanke på hur mycket som saknas gear mässigt.

Du och jag kör ju faktiskt mer eller mindre samma build (min Unity passive byts ut i solo spel).

Jag har redan 48% lightning damage och det är utan SoJ och The Eye of the Storm vilket i teorin kan bli 50% extra, så att komma över 130-140% känns inte omöjligt iom att jag inte ens har lightning i neckpiece och inte heller fått min Won Khim Lau som kan rolla ytterligare 25%, slänger man sen in en Odyn Son på det så har du ännu mer.

Dock, från att haft tråkigt i T3 igår på morgonen innan jobbet, så var dagens run på morgonen riktigt skoj. Med tråkigt menar jag inte att monken var trist att spela, bara att allt tog så lång tid, medans idag när man kombinerade in Mantrat + Dashing etc så crittade jag drygt 30M AE, elites dog snabbt, jag behövde inte heller heala en enda gång.

Så, ska fixa RRoG i helgen (har 2 nycklar kvar, så behöver nyckelfarma iaf )
Citera
2014-08-01, 11:43
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Jo, nu när jag börjar få ordning på builden, lära mig lite spelstilen (e.g. slänga in Dashing så fort den poppar) etc, så är den kul att spela.
Iom ändringarna från förra builden (snöade in lite mycket på att köra 2 sets med 4 setbonus) så gör den faktiskt bra skada med tanke på hur mycket som saknas gear mässigt.

Du och jag kör ju faktiskt mer eller mindre samma build (min Unity passive byts ut i solo spel).

Jag har redan 48% lightning damage och det är utan SoJ och The Eye of the Storm vilket i teorin kan bli 50% extra, så att komma över 130-140% känns inte omöjligt iom att jag inte ens har lightning i neckpiece och inte heller fått min Won Khim Lau som kan rolla ytterligare 25%, slänger man sen in en Odyn Son på det så har du ännu mer.

Dock, från att haft tråkigt i T3 igår på morgonen innan jobbet, så var dagens run på morgonen riktigt skoj. Med tråkigt menar jag inte att monken var trist att spela, bara att allt tog så lång tid, medans idag när man kombinerade in Mantrat + Dashing etc så crittade jag drygt 30M AE, elites dog snabbt, jag behövde inte heller heala en enda gång.

Så, ska fixa RRoG i helgen (har 2 nycklar kvar, så behöver nyckelfarma iaf )

Låter som en riktigt bra plan. Har massvis med gear att farma, vapen, set-delar osv. men det är kul det med. Kanske man rent av hittar sin första TF efter lite grind. Har för mig att jag max crittade 15-17M så det låter lovande.
Citera
2014-08-01, 11:47
Medlem
Tubess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Man blir så glad av att se goblin realm. Hoppas bara inte det är sjukt sällan dom spawnar. Jag har inte sett en gobilrift på 50 paragonlevels typ.

mvh B

Hehe... jag kan säga såhär att jag har inte sett en enda goblin eller cow lvl en enda gång på 200 paragon lvls
Citera
2014-08-01, 11:54
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Låter som en riktigt bra plan. Har massvis med gear att farma, vapen, set-delar osv. men det är kul det med. Kanske man rent av hittar sin första TF efter lite grind. Har för mig att jag max crittade 15-17M så det låter lovande.

Längtar till kvällen så man kan börja farma lite faktiskt nu när bitarna börjar falla på plats. Långhelg är det också (Bank Holiday på måndag, så 3 fulla dagars monkfarm )

Glad att jag upptäckte att 3xInna och 3xRaiment + RRoG var såpass kasst som det var innan jag började farma för perfekta rolls.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Sjukt att läsa om er som orkar grinda för att hitta alla delar till specifika set osv. Själv är jag mätt & belåten när jag dingar 70 med en karaktär.

Vill lägga till en kommentar på detta, nedan är självfallet inte på något sätt ett försök att säga att du har fel och jag har rätt - vi är alla olika, och vi uppskattar spel på olika sätt, utan jag vill bara lägga min synpunkt.

Personligen älskar jag att testa nya builds, gärna builds som inte är mainstream (t.ex pet/jade på wd, där kör jag en grin reaper. Kör lightning på barben istället för EQ barb som alla andra kör. Sen ska det sägas att min shotgun crusader är så mainstream som det bara går ).

Som du kan läsa ett par poster upp har jag nu börjat equippa min monk, kollat massa olika videos, testat mig fram i skillväg om vad jag tycker verkar vara kul, kollat igenom alla legendary/gröna items för att se vad som kan passa builden jag har tänkt ut.

Ibland misslyckas det. Som ovan igen, när jag insåg att det som verkade perfekt i teorin faktiskt var helt värdelöst, så då var det tillbaka till ritbordet och försöka hitta en annan lösning för att göra min monk bra.

Det är den utmaningen som driver mig, att hitta en build som först och främst är kul att spela, det är det viktigaste men också är bra så man kan köra svårare svårighetsgrader.

Jag hatar dock själva lvlandet, tycker 1-70 är så förbannat trist, så kommer med största sannolikhet aldrig lvla en annan karaktär. En av varje klass på 70 är nog (även om jag vill ha achivement att ha 2 av varje )
Senast redigerad av ^Eaz 2014-08-01 kl. 12:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in