2014-11-15, 12:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Döda vita män ( ej om hur man dödar vita män ) om några kända vita män som är döda

Har den hemma men aldrig orkat ta mig itu med den.
Citera
2014-11-15, 16:09
Medlem
Köpte några av Lee Childs böcker om Jack Reacher. Har sedan tidigare 4 av böckerna. Idag köpte jag följande:

61 timmar
Besökaren
Dubbelspel
Gisslan
Inget att förlora
Prickskytten.

Några av böckerna har jag läst sedan tidigare, men inte alla. Jag har sett filmen 'Prickskytten', men inte läst boken. Ska bli intressant att få börja läsa den (idag). Om jag känner mig själv rätt så blir det troligen fler köp av Childs böcker inom en snar framtid också. Mest för att böckerna kan vara rätt underhållande, även om det inte är "fantastisk litteratur" i dess rätta bemärkelse. Men det kan vara kul att läsa dem ändå.
Citera
2014-11-15, 16:46
Medlem
TomJonass avatar
David Irvings biografi om Luftwaffegeneralen Erhard Milch, som var en av de få vettiga människorna i Görings karusell och den som låg bakom lite ordning och reda i flygplansbyggandet, men en inbiten nazist.
David Irving är en skum nynazist, som bl.a. hamnade i en rättegång för (tror jag) att han förnekade Förintelsen. Men någon sa att boken om Milch var bra, och jag kan bara hålla med. Troligen skrev han den tidigt i sin karriär. Rekommenderas för alla med intresse för WW2.
Citera
2014-11-15, 21:21
Medlem
Tradingfin1983s avatar
Beställde idag:
Rovdjur : samlade skräcknoveller - Caroline L. Jensen
Noveller av alla de slag tycks falla mig i smaken för tillfället, periodare som jag är. Dock är jag en hård kritiker vad gäller skräck i litteraturform så hoppas boken är värd mina pengar.

Happy hunting : en bok om jakt, jägare och jyckar - Fredrik Lundberg
"En bok som vill göra det lättare för nya jägare att förstå, men tack vare sin unika ton och nya angreppssätt är den också en bok för alla erfarna jägare där ute."
Ska blir intressant att se om den står får sina ord.

Skulle också beställt Kingbird Highway av Kenn Kaufman, men den var tillfälligt slut på Adlibris.
Nåväl, tar den nästa gång...
Citera
2014-11-15, 22:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradingfin1983
Beställde idag:
Rovdjur : samlade skräcknoveller - Caroline L. Jensen
Noveller av alla de slag tycks falla mig i smaken för tillfället, periodare som jag är. Dock är jag en hård kritiker vad gäller skräck i litteraturform så hoppas boken är värd mina pengar.

Kommer antagligen köpa den sen jag med, mest för att stödja en gammal Flashbackpolare.
Citera
2014-11-17, 22:34
Avslutad
Gjorde ännu en stor order.

Harry Potter kollektionen på engelska

A dangerous women part 1&2 prequeel till game of thrones

En bok om Japans historia

Gud är ond från Christopher hitchens

Någon annan ateist kille om universum " från ingenting eller liknande

Han är tillbaka ,en humor bok om hur hitler överlevde från bunkern och vaknade upp ur koma typ 60 år senare

En bok om lss systemet i Sverige

Och sist en bok om livet i Nordkorea
Citera
2014-11-17, 22:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Han är tillbaka ,en humor bok om hur hitler överlevde från bunkern och vaknade upp ur koma typ 60 år senare

Den blev en stor succé i Tyskland.
Citera
2014-11-17, 22:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den blev en stor succé i Tyskland.

Verkar ju väldigt intressant story och twist. Ser fram emot att läsa den
Citera
2014-11-18, 20:28
Medlem
Punklivs avatar
Anna Karenina av Lev Tolstoj och Bruno K. Öijer - Samlade dikter av Bruno K. Öijer. Vill läsa något av Tolstoj och den verkar bra, och 659 sidor med poesi kan vara bra att ha hemma, och jag har uppskattat det jag läst av BKÖ hittills.
Citera
2014-11-19, 15:18
Medlem
shitlists avatar
Beställde nyligen The Hellbound Heart av Clive Barker, älskar Hellraiser och Barker verkar vara en begåvad författare som jag förmodligen kommer att uppskatta väldigt mycket.
Citera
2014-11-19, 16:27
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Beställde nyligen The Hellbound Heart av Clive Barker, älskar Hellraiser och Barker verkar vara en begåvad författare som jag förmodligen kommer att uppskatta väldigt mycket.

Det är en kort men mycket läsvärd bok. Han ska tydligen återvända till karaktärerna från Hellraiser i boken The Scarlet Gospels (som har varit på gång i trehundra år nu).
Citera
2014-11-21, 08:51
Medlem
zBr9s avatar
Jag köpte del 3-7 av Stephen Kings Dark Tower-serie, för jag börjat läsa den men är inte jätteimponerad av första och andra boken, men då den anses vara hans "mästerverk" av många känner jag att jag som hängivet fan iallafall måste ge den en seriös chans. Äger man då alla böckerna är det lättare att motivera läsningen. Köpte Ken Folletts The Pillars of the Earth i samma veva då en kollega rekommenderat den och jag är lite inne på historiska böcker för stunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in