2015-03-27, 17:01
  #4753
Medlem
Jag var förbi antikvariatet i min gamla hemstad idag, och kom därifrån med en tunnare plånbok men med ett antal trevliga verk till min samling:
"En döds memoarer" av Hjalmar Bergman.
"För trädets skull" av Karin Boye.
"De sju dödssynderna" av Karin Boye.
"Cikada" av Harry Martinson.
Jag har inte läst något av författarna innan, så det ska bli intressant. Dessutom är alla originalupplagor, privatinbundna, och "Cikada" har Martinsons namnteckning.
Citera
2015-03-27, 17:54
  #4754
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lestrade
Jag var förbi antikvariatet i min gamla hemstad idag, och kom därifrån med en tunnare plånbok men med ett antal trevliga verk till min samling:
"En döds memoarer" av Hjalmar Bergman.
"För trädets skull" av Karin Boye.
"De sju dödssynderna" av Karin Boye.
"Cikada" av Harry Martinson.
Jag har inte läst något av författarna innan, så det ska bli intressant. Dessutom är alla originalupplagor, privatinbundna, och "Cikada" har Martinsons namnteckning.
Hur mycket gick den signerade Cikada för?
Citera
2015-03-27, 18:39
  #4755
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
Hur mycket gick den signerade Cikada för?

Den fick jag ge hela 50:- för.
Citera
2015-03-27, 19:15
  #4756
Medlem
Slottsherres avatar
Köpte tre av volymerna i nya utgåvan av Hjalmar Söderbergs Samlade Verk för halva reapriset.
Mest för de utförliga efterorden och kommentarernas skull. Titlarna hade jag redan i andra utgåvor.
Citera
2015-03-27, 19:49
  #4757
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Köpte tre av volymerna i nya utgåvan av Hjalmar Söderbergs Samlade Verk för halva reapriset.
Mest för de utförliga efterorden och kommentarernas skull. Titlarna hade jag redan i andra utgåvor.
Var? Inte på nätet?
Citera
2015-03-27, 20:10
  #4758
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lestrade
Den fick jag ge hela 50:- för.
Spottstyver!
Citera
2015-03-27, 20:27
  #4759
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Var? Inte på nätet?

Akademibokhandeln,
Citera
2015-03-27, 20:30
  #4760
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Akademibokhandeln,
Pris? Tror du det gäller över hela landet eller bara på din lokala boklåda?
Citera
2015-03-27, 20:34
  #4761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
Spottstyver!

Oja!
Den och de tre andra förstaupplagorna jag köpte gick på 250:-. Jag saknar min gamla hemstad ibland. :/
Citera
2015-03-27, 22:14
  #4762
Medlem
Jag fick in ett parti Rudolf Steiner och Alice Bailey. Cirka 20 böcker totalt.
Citera
2015-03-28, 11:49
  #4763
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Pris? Tror du det gäller över hela landet eller bara på din lokala boklåda?

Hälften av 49 eller 59, minns inte riktigt. Borde väl gälla alla Akademibokhandlar, om dom har exemplar kvar. Det är ju numera en väldigt centralstyrd kedja.
__________________
Senast redigerad av Slottsherre 2015-03-28 kl. 11:59.
Citera
2015-04-03, 11:16
  #4764
Medlem
Arlorks avatar
Idag köpte jag Dödsdömd av Damien Echols samt VIP-rummet av Jens Lapidus. Var och handlade lite förnödenheter och valde två böcker som verkade intressanta. Tyckte om Snabba Cash-serien av Lapidus och har tidigare sneglat på Echols bok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in