Jag var förbi antikvariatet i min gamla hemstad idag, och kom därifrån med en tunnare plånbok men med ett antal trevliga verk till min samling:
"En döds memoarer" av Hjalmar Bergman.
"För trädets skull" av Karin Boye.
"De sju dödssynderna" av Karin Boye.
"Cikada" av Harry Martinson.
Jag har inte läst något av författarna innan, så det ska bli intressant. Dessutom är alla originalupplagor, privatinbundna, och "Cikada" har Martinsons namnteckning.