2014-11-11, 20:52
Medlem
NightLifeTrips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Var hittade du Strindberg?

På myrornas vid Fridhemsplan.
Betala ynka 10 kronor för boken
Citera
2014-11-12, 13:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag har bara sett filmen.

Du bör läsa boken sen också, den är otroligt bra!
Citera
2014-11-12, 18:59
Medlem
stagger lees avatar
Michael Faber-The book of strange new things.
Citera
2014-11-13, 16:55
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Dagens fynd på Kupan:

Philip Roth - Portnoys besvär (gammal utgåva från Bonniers)
Oj vilket fynd både till pris och bok. Har tidigare varit på jakt efter Portnoys besvär, som är svår att få tag på på svenska.

Själv var mitt senaste bokköp I dödens väntrum av Sven Stolpe. Begagnad för ca 50 kr.
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2014-11-13 kl. 17:07.
Citera
2014-11-13, 21:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Oj vilket fynd både till pris och bok. Har tidigare varit på jakt efter Portnoys besvär, som är svår att få tag på på svenska.

Själv var mitt senaste bokköp I dödens väntrum av Sven Stolpe. Begagnad för ca 50 kr.

Ja, jag blev verkligen överlycklig (och förvånad) över att hitta den på lokala Kupanbutiken igår, ska hugga tänderna i den under helgen tror jag, ser verkligen fram emot att äntligen få läsa den då jag varit på jakt efter den tidigare, och gillar Roth väldigt mycket, läst nästan allt av honom som finns på svenska!

Stolpe-boken har jag hemma någonstans tror jag, också den ett secondhandfynd på landstället några år tillbaka.
Citera
2014-11-14, 11:53
Medlem
Rakiis avatar
Creepypasta : Spökhistorier från internet av Jack Werner

Gillar ju historierna i Råttan i pizzan och denna ska vara snarlik, samt att man ska stötta andra forumanvändare som skriver böcker, gillade avsnittet med honom i podcasten TSKNAS där han berättade om boken.
Citera
2014-11-14, 14:29
Medlem
NoTruces avatar
Citat:

Gillar ju historierna i Råttan i pizzan och denna ska vara snarlik, samt att man ska stötta andra forumanvändare som skriver böcker, gillade avsnittet med honom i podcasten TSKNAS där han berättade om boken.

Finns fanskapet på Flashback? Hoppas du hittade den begagnad så du inte fick betala fullpris för den.
Citera
2014-11-14, 14:52
Medlem
Tradingfin1983s avatar
Citat:

Är denna bok serietecknad?

Ge gärna ett utlåtande efter att du har läst klart den.
Citera
2014-11-14, 16:33
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Finns fanskapet på Flashback? Hoppas du hittade den begagnad så du inte fick betala fullpris för den.

Boken är ju nysläppt så nej, den finns inte begagnad och en bok av den här sorten kommer jag att spara i min speciella hylla för böcker där det ingår lite subkulturella och alternativa alster ifrån Vertigo och Feral House b.la. Säga vad man vill om Werner som grävande journalist men han har ju huvudet på skaft och kan sin bakgård som är Internet, stödjer en fellow FB:are och tycker oftast hans repotage är bra.

Ja, Jack finns på forumet och har inte direkt gjort någon hemlighet om det, han ville bland annat intervjua mig för Nyheter24:as räkning då han gjorde repotageserien Flashback Talks men jag avböjde då jag trodde att det var något slags skämt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tradingfin1983
Är denna bok serietecknad?

Ge gärna ett utlåtande efter att du har läst klart den.

Nej, den är inte serietecknad utan en repotagebok i stil med Råttan i pizzan av Klintberg som jag läste som ung och gillade, men å andra sidan har urbana myter och legender alltid tilltalat mig sedan jag var liten, även svensk folklore och sånt som John Bauer målade tavlor om. Under helgen ska jag i alla fall ge mig i kast med boken, återkommer med mina intryck i rätt tråd då!
Citera
2014-11-14, 19:37
Medlem
Tradingfin1983s avatar
Citat:
Nej, den är inte serietecknad utan en repotagebok i stil med Råttan i pizzan av Klintberg som jag läste som ung och gillade, men å andra sidan har urbana myter och legender alltid tilltalat mig sedan jag var liten, även svensk folklore och sånt som John Bauer målade tavlor om. Under helgen ska jag i alla fall ge mig i kast med boken, återkommer med mina intryck i rätt tråd då!

Tack för informationen. Ser fram emot dina intryck.
Citera
2014-11-14, 21:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradingfin1983
Tack för informationen. Ser fram emot dina intryck.

Ska bara dricka upp mitt glas vin och sen lägger jag mig på soffan och läser det första kapitlet som handlar om Slender Man. Roligt också att det finns en del creepypasta-historier här på forumet, som mestadels handlar om läskiga tavlor som folk har ärvt eller så.
Citera
2014-11-14, 23:34
Avslutad
Döda vita män ( ej om hur man dödar vita män ) om några kända vita män som är döda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in