2014-11-13, 18:37
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problemguy
Ni som har piratversion. Kommer det funka med alla dlc och expansioner? Har ni pool t.ex?

Har ni lyckats bli rika i spelet och isåfall hur, och hur många generationer tog det?

Fel tråd egentligen, men piratversionen har fått patch iaf, så det borde ha pool.
Expansioner brukar i regel släppas också i piratversioner.
Citera
2014-11-14, 17:16
Medlem
Nu har jag fått igång spelet, så direkt till nästa problem;)

När jag ska skapa min sim, så ser jag ingen gubbe... Det är bara tomt. Jag får välja traits och kön osv men simmen syns inte.
Citera
2014-11-15, 16:42
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tajttajt
Funkar det att pirata det?

Jag provade, men orkade aldrig jävlas med Origin, då tankade jag ändå alla crackade versioner också, kort därefter köpte min sambo spelet till mig,
men jag är besviken på Sims4, trean var bättre.
Byggläget är svårt o krångligt :/
Citera
2014-11-16, 01:23
Medlem
Nu har jag fått igång det äntligen! Måste säga att det är riktigt bra:)

Har tänkt att för första gången i min Långa Simskarriär spela detta helt utan fusk. Så jag har börjat med min sim nu och försöker bli befordrad osv..

Ni som spelar såhär på riktigt. Brukar ni stänga av åldrandet, eller spelar ni i flera generationer? Man strävar ju efter att bli så rik som möjligt, ska man kämpa på med samma gubbe hela tiden eller ska deras barn ta över?

Ärver man sina föräldrars pengar och hus när de dör?

När är det bra att skaffa barn, så att föräldrarna dör typ när barnet ska bli vuxet?

Mycket frågor från en som bara fuskat sig igenom allt förr :P
Citera
2014-11-16, 17:20
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Jag provade, men orkade aldrig jävlas med Origin, då tankade jag ändå alla crackade versioner också, kort därefter köpte min sambo spelet till mig,
men jag är besviken på Sims4, trean var bättre.
Byggläget är svårt o krångligt :/

Det har kommit scene-release nu.

Citat:
Nu har jag fått igång det äntligen! Måste säga att det är riktigt bra

Har tänkt att för första gången i min Långa Simskarriär spela detta helt utan fusk. Så jag har börjat med min sim nu och försöker bli befordrad osv..

Ni som spelar såhär på riktigt. Brukar ni stänga av åldrandet, eller spelar ni i flera generationer? Man strävar ju efter att bli så rik som möjligt, ska man kämpa på med samma gubbe hela tiden eller ska deras barn ta över?

Ärver man sina föräldrars pengar och hus när de dör?

När är det bra att skaffa barn, så att föräldrarna dör typ när barnet ska bli vuxet?

Mycket frågor från en som bara fuskat sig igenom allt förr :P

Brukar inte stänga av åldrandet, men kör det som att dom lever så länge som möjligt.
Citera
2014-11-20, 18:54
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:

Jag brukar stänga av åldrandet, ge dem alla såna achievements i livet, ge dem asmycket pengar, bygger ett flott hus, sedan är det dags att leka gud

Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Det har kommit scene-release nu.

Brukar inte stänga av åldrandet, men kör det som att dom lever så länge som möjligt.

Ok, men nu har jag spelet i varje fall
Citera
2014-12-21, 17:51
Medlem
elgecys avatar
Vad har man gjort fel eller missat om simarna inte kan gå in genom dörrjäveln på ens eget hus...
Citera
2014-12-23, 08:50
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Vad har man gjort fel eller missat om simarna inte kan gå in genom dörrjäveln på ens eget hus...

Kolla om något föremål är i vägen för dörren.

Jag måste dock säga att jag är lite besviken på TS4. Många nya funktioner älskar jag och tycker är riktigt grymma. Men det jag blir besviken på är att de har tagit bort en del funktioner som gjorde att TS3 blev ett helt nytt spel i jämförelse med TS1 och TS2. Funktionen där man kan ändra färg och mönster på i princip allting lyfte TS3 till en annan dimension. Den funktionen är helt och hållet borta, vilket gör att TS4 känns som något som ligger mellan TS2 och TS3. Simmarna kan inte gå i kvarteret hur som helst, de blir inte upphämtade av olika fordon när de ska till sina jobb, man kan inte gå ute på stan som tidigare och varje gång de ska någonstans så försvinner de bara precis som i TS2.

Som sagt, många funktioner hyllar jag men allt som allt tycker jag nog fortfarande att TS3 är bäst hittills. Jag hoppas att dessa saker kommer att ändra sig i framtiden, för det var det som gjorde TS3 så speciellt.
Citera
2014-12-23, 17:59
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive

Det står ingenting i vägen! Jag fattar ingenting. Först trodde jag att det berodde på att jag ej byggt en dörr till huset, men så byggde jag en dörr men hon står fortfarande bara som ett fån utanför dörren och stirrar. Jag måste få fira jul med sims!!!
Senast redigerad av elgecy 2014-12-23 kl. 18:08.
Citera
2014-12-23, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive

Jag måste dock säga att jag är lite besviken på TS4. Många nya funktioner älskar jag och tycker är riktigt grymma. Men det jag blir besviken på är att de har tagit bort en del funktioner som gjorde att TS3 blev ett helt nytt spel i jämförelse med TS1 och TS2. Funktionen där man kan ändra färg och mönster på i princip allting lyfte TS3 till en annan dimension. Den funktionen är helt och hållet borta, vilket gör att TS4 känns som något som ligger mellan TS2 och TS3. Simmarna kan inte gå i kvarteret hur som helst, de blir inte upphämtade av olika fordon när de ska till sina jobb, man kan inte gå ute på stan som tidigare och varje gång de ska någonstans så försvinner de bara precis som i TS2.

Som sagt, många funktioner hyllar jag men allt som allt tycker jag nog fortfarande att TS3 är bäst hittills. Jag hoppas att dessa saker kommer att ändra sig i framtiden, för det var det som gjorde TS3 så speciellt.

När jag läser detta är jag så nöjd över att jag inte lade 400-500 kronor på The Sims 4. Jag har Sims 3 och jag är helt nöjd med det spelet kan jag säga! Jag tycker att det spelet är helt fantastiskt. Med andra ord ska jag alltså inte köpa Sims 4...
Citera
2014-12-25, 16:48
Medlem
elgecys avatar
Okej, inte för att någon verkar bry sig om mig och mina artikitekturiska problem men jag har i alla fall byggt om huset och kommit in nu.

And now what? Jag börjar tröttna rejält på att "servera lunch", "dansa", "surfa på webb", "sova (det är ju för fan det enda hon gör hela tiden??! Hur är det ens tänkt att jag ska kunna stifta några djupare bektantskaper när det enda hon gör är att envisas med att somna på golvet med baken upptryck mot bekanta i tid och otid). Otroligt smaklöst, blir äcklad varje gång, finns det något fusk mot just den där positionen/ställningen hon intar?

(ja hon har en säng hemma också, vilket hon även i den sover, hela. tiden.)
Senast redigerad av elgecy 2014-12-25 kl. 16:51.
Citera
2014-12-25, 19:55
Bannlyst
Har spelet släppts till mac ännu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här