2020-08-12, 10:31
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksdalern
Rekommenderar Sims 2 eller Sims 3, helst Sims 2 det r mest stabilt och lika roligt och smidigt varje gng man kr.

Sims 3 r lite buggigt, eller ja, ganska mycket, men det r nd verlgset bst!
r nyfiken p 5:an.
Citera
2020-11-08, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Hur mnga tycker om att det laddar i princip verallt.

Tror ni att The Sims 5 kommer bli likadant som fyran?

SOm jag har uppfattat det s har mnga fans klagat p fyran just fr att det laddar verallt. The Sims brukar vl lyssna p sina fans?
Hehe, var bara tvungen att citera detta. De r vldigt knda fr att absolut inte lyssna p sina fans. Kolla bara stars wars paketet de slppte...inte mnga som var glada fr det... bunkbeds verkar de tycka r omjligt att fixa, men moddare fixar snt. Samt ppen vrld som i trean, det fixar moddare men Sims teamet verkar ven tycka att det r omjligt (fast de skyller p att det har att gra med att alla inte har datorer som klarar av det- den urskten funkade ett tag p varfr det laggade i trean, men nej, de r bara lata). Men jag tror att vi kan vnta oss ppen vrld i Sims 5. Jag hoppas fr guds skull inte att det kommer multiplayer dock. Jag hoppas verkligen att de steppar upp till Sims 5 och fokuserar minst trippelt s mycket mer p gameplayet n vad de gjort i 4an...

Stuffpacket som det verkar gtt bst fr r ju Laundry paketet och det var ett paket som fansen fick rsta fram. Mer av snt tack! Det bsta med nyaste snowy paketet r vl att det faktiskt r simmare som byggt tomterna, EA verkar vara helt inkompetenta nr det kommer till husbygge- trots att det r s stor del utav just Sims 4. Det finns inget roligt att gra i spelmode, tyvrr.

Fotoalbumet som de tog bort efter Sims 2 tyckte jag var riktigt trkigt. Det hade jag velat haft kvar. jag tog ofta bilder och skrev som en historia med hjlp utav albumet.

Jag spelar mycket Sims 4. Men periodvis. Sjlva spelandet blir vldigt lngtrkigt- snabbt. Byggmodet r roligt och bra i Sims 4 och att gra en sim har de utvecklat till ngot roligt men finns absolut frbttringar i bde Sims skapande och definitivt i spelmode. Fr nr man skapat en sim och byggt/inrett ett hus s finns det ingen lust kvar till att spela fr man vet att det nd kommer vara trkigt.
Hade det inte varit tack vare alla moddare som gr roliga mods och fina mbler/hr osv s hade jag nog lagt av med Sims 4 fr lngesen.

Sims 2 r min absoluta favorit men min dator r fr ny fr att spela det tyvrr..
Citera
2020-11-08, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexamera

Fotoalbumet som de tog bort efter Sims 2 tyckte jag var riktigt trkigt. Det hade jag velat haft kvar. jag tog ofta bilder och skrev som en historia med hjlp utav albumet.
Jag fick hra rykten om att de lyssnar p sina fans Kanske inte r s d?

Det dr med fotoalbumet: Nu var det ett tag sedan som jag spelade The SIms 3 s jag minns inte. Men albumet fanns vl kvar?

Man kunde ta kort och skapa album, eller?. . .

Jag mste minnas fel. Konstigt och trkigt att ta bort ngot som r uppskattade.

Att de tog bort den fria vrlden var ju bara fr att det laggade s mycket fr mnga i The Sims 3.

h, vad jag hoppas att The SIms 5 kommer bli s.k ''Free world''!
Citera
2020-11-08, 22:41
Medlem
Citat:
Jag fick hra rykten om att de lyssnar p sina fans Kanske inte r s d?

Det dr med fotoalbumet: Nu var det ett tag sedan som jag spelade The SIms 3 s jag minns inte. Men albumet fanns vl kvar?

Att de tog bort den fria vrlden var ju bara fr att det laggade s mycket fr mnga i The Sims 3.

h, vad jag hoppas att The SIms 5 kommer bli s.k ''Free world''!
Mnga fans har trttnat p att Sims teamet inte alls lyssnar och helt enkelt bara rnar oss p pengar. T.ex. Mitt frsta husdjur som kom direkt efter att de slppt Cats and dogs, det r egentligen bara en komplettering till just Cats and dogs, istllet fr att bara gra en fri uppdatering fr de som redan kpt Cats and dogs.
Mnga vill ha paket som t.ex. hobbys fr simmarna likt sna som funnits i tidigare Sims, eller t.ex. bondgrd fr en roligare spelupplevelse och de vljer d istllet att slppa ett star wars expansion...vilket i princip ingen nskat.
Bunkbeds som jag nmnde har fansen velat ha sen start, bilar(!!) finns inte heller, att man ska kunna gra saker med spdbarn istllet fr att de endast ligger helt livlsa i sin sng. Eller spiraltrappor! Det verkar de ocks vgra, ven fast moddare kan fixa snt hur ltt som helst...listan kan gras vldigt lng men jag r trtt just nu haha.

Kolla in Paralives om du inte redan gjort det. De kommer ha husdjur, bunkbeds och i princip det mesta frn start och/eller lgga till massor i gratis uppdateringar, som the Sims 4 borde ha... the Sims 4 kndes halvfrdigt nr det slpptes.
Nr man jmfr dessa tv spel (nu har inte Paralives slppts n, men om det blir som de sagt) s inser man verkligen hur EA bara varit riktigt jvla giriga.

Sims 4 i all ra, jag spelar det som sagt vldigt mycket. Men jag frstr att communityt trttnat och knner sig lurade. De har faktiskt slappat vldigt mycket gllande det mesta, tyvrr...
Men det r kanske inte s konstigt att EA gjort shr och nd haft skyhga priser fr halvfrdiga expansioner, folk betalar ju nd d de inte haft ngon konkurrens ht i princip frrn nu nr Paralives kommer slppas inom snar framtid...

Tillgg: Jag hoppas ocks verkligen p ppen vrld till Sims 5!!
Citera
2020-11-08, 22:48
Medlem
Citat:

Vad jag minns s fanns albumet kvar ett litet tag i trean, sen tog de bort det och man var tvungen att isf ladda upp online. Det var nog lite dr som jag brjade tappa suget p spelmode i Sims. I Sims 2 s hade man ett fotoalbum dr man kunde skriva ngot under varje bild. Jag och mnga jag knner anvnde det flitigt till att skriva berttelser s lste vi sedan varandras. Den funktionen finns inte kvar ht i Sims 4. Trkigt! Jag tror det var uppskattat av mnga- men ven om det inte skulle vara det s r det en s liten funktion som de lika grna hade kunnat haft kvar..enligt mitt tycke i alla fall
Citera
2020-11-10, 14:37
Medlem
Har frskt komma in i TS4 men trttnar efter 10 min p spellget.

Vad fan tnkte de hr jmfrt med sims 3?

Synd att sims 3 verkar lagga snder p alla mina datorer s kan inte ens spela det mer.

Saknar att kunna bygga feta lgenheter o hus istllet fr detta "smplock" som TS4 erbjuder. Samt inga bilar/garage...
Citera
2020-11-11, 15:30
Medlem
Plebdeluxes avatar
The Sims 4 mods

Hej, har en frga angende modifikationer till The Sims 4. Jag anvnder mig utav flertalet mods fr att frbttra spelknslan och har mrkt att nr man sker efter kvalitativa mods s fr man mnga resultat som r kopplade till ett spel som heter "Second Life". Verkar som att texturerna p skor och klder r mycket bttre p modifikationerna till Second Life. Frgan r, har jag missat ngot hr, r modifikationerna kompatibla? OCH ja, jag knner till thesimsresource och alla andra stora modsidor p ntet. Ge mig ngot nytt!
Citera
2020-11-11, 19:48
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jag har svrt att tnka mig att moddarna r kompatibla. Moddar till Sims 4 grs i Python och moddarna till Second life grs enligt deras hemsida i Lindenscript.
Jag hade inte ens hrt talas om Second life innan det nmndes hr i trden s jag har svrt att relatera till det.
Det som "simmare" talar om till Sims 4 r "Alpha-content" nr det gller klder, skinndetaljer osv. Fr att det ska se ngot s nr realistiskt ut i spelet mste det ven vara "Maxismatch".

Jag lnkade upp lite om spelet Second life som du kan kolla lite vidare kring fr att se om det finns ngot relaterat till Sims 4 i det:
https://www.wikiwand.com/sv/Second_Life
https://secondlife.com/
Citera
2020-11-11, 20:27
Medlem
Plebdeluxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag har svrt att tnka mig att moddarna r kompatibla. Moddar till Sims 4 grs i Python och moddarna till Second life grs enligt deras hemsida i Lindenscript.
Jag hade inte ens hrt talas om Second life innan det nmndes hr i trden s jag har svrt att relatera till det.
Det som "simmare" talar om till Sims 4 r "Alpha-content" nr det gller klder, skinndetaljer osv. Fr att det ska se ngot s nr realistiskt ut i spelet mste det ven vara "Maxismatch".

Jag lnkade upp lite om spelet Second life som du kan kolla lite vidare kring fr att se om det finns ngot relaterat till Sims 4 i det:
https://www.wikiwand.com/sv/Second_Life
https://secondlife.com/

Testa och gra en skning p google efter the sims 4 mods och kika p "bilder" s ser du att mycket utav det som visas r frn Second Life.
Citera
2020-11-11, 20:53
Medlem
Gabriel Knights avatar
Hm, jag frstr nog inte riktigt. Jag ser inget ovanligt nr jag sker s. Det str ju att det r moddar till Sims 4 och inget om spelet Second life
En del av sidorna som skningen hnvisar till har jag sjlv anvnt nr jag skt saker till sims 4 s de r riktiga.

https://www.google.se/search?q=sims+...h=668&biw=1524

https://screenrant.com/sims-4-best-m...ow-to-install/
Citera
2020-11-13, 14:09
Moderator
^Eazs avatar
Frgor om Sims mods infogade i Sims 4 trden.
/Mod
Citera
2020-11-14, 16:50
Medlem
Plebdeluxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hm, jag frstr nog inte riktigt. Jag ser inget ovanligt nr jag sker s. Det str ju att det r moddar till Sims 4 och inget om spelet Second life
En del av sidorna som skningen hnvisar till har jag sjlv anvnt nr jag skt saker till sims 4 s de r riktiga.

https://www.google.se/search?q=sims+...h=668&biw=1524

https://screenrant.com/sims-4-best-m...ow-to-install/

https://www.google.com/search?q=the+...nt=firefox-b-d

det str tom "sims 4 anpassat innehll" frsk och vara specifik i din skning
https://www.pinterest.se/pin/725783296185598506/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in