• 33 167 online
  • 1 128 019 medlemmar
  • 58 536 750 inlägg
2012-05-01, 19:07
Medlem
MuffinManxDs avatar
Vad tror ni om Sims 4?
Tror ni det kommer göras och släppas?
Vad har EA o förlora?
Citera
2012-05-01, 19:10
Avstängd
längat mer till simcity 5 kommer...
Citera
2012-05-01, 19:30
Medlem
MuffinManxDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackstory
längat mer till simcity 5 kommer...
Jo, men jag tror mer på Sims 4.
Citera
2013-05-06, 20:54
Medlem
slashing_swords avatar
The Sims 4

Såg just att EA utannonserat en uppföljare till Sims 3, föga förvånande - Sims 4. Personligen körde jag som liten en hel del Sims 1 och Sims 2, men fastnade aldrig för eller ens spelade Sims 3 då det på många sätt kändes som samma sak i en ny grafikmotor. Med alla expansioner därtill, antar jag att vi bör förvänta oss samma sak även inför detta kommande Sims 4.

Vad tror ni, kommer det vara exakt samma upplägg som för 2:an och 3:an? Börja om på noll igen och sedan successivt fylla på med content genom expansioner. Eller kommer vi få se ett betydligt mera komplett spel från början än vad 3:an var?

Jag hoppas ju att de kommer att gå ifrån den mera "tecknade" grafiken 3:an hade i alla fall som ett första steg i rätt riktning. En annan sak vi förmodligen kommer få se om jag spånar lite är mera onlinebaserat innehåll - kanske att i rentutav kommer kunna köra multiplayer fullt ut.

Källa: http://www.ea.com/news/maxis-unveils-the-sims-4
Senast redigerad av slashing_sword 2013-05-06 kl. 20:58.
Citera
2013-05-06, 21:01
Medlem
Snoddlans avatar
Hade vart kul att kunna välja ÄNNU mer grejer, som ond, galen etc, sjukt jobbigt att försöka få två onda simmar och bo ihop dock älskar sims, även om det brukar sluta med att man dödar folk på diverse störda sätt, på sims 1 när jag var yngre tyckte jag det var kul att göra dem nakna
Citera
2013-05-06, 21:05
Medlem
idiamin2s avatar
älskar me sims längtar tills det släps hehe brukar mura in dem hjävlarna när ja tröttnatt ska göra en fritzel familj imorn tror jag
Citera
2013-05-06, 21:10
Medlem
slashing_swords avatar
Haha, ja men jag kan hålla med lite där. Tror att jag tappade intresset lite av Sims när jag blev äldre i och med att jag inte gillade den lite för barnvänliga och gulliga spelstil spelet har. Om fler val blev tillgängliga där man faktiskt på riktigt kunde styra sin sim mot att bli som man vill - skulle det bli mycket mera intressant också.

En annan sak som jag just kom att tänka på är om Sims 4 likt Sim City 5 kommer att kräva konstant uppkoppling, i kombination med någon form av multiplayer. Att alla simar, byggnader och städer läggs i "molnet" istället för på ens egen dator, känns verkligen inte som en omöjlighet att det kan bli så.
Citera
2013-05-06, 21:13
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamin2
älskar me sims längtar tills det släps hehe brukar mura in dem hjävlarna när ja tröttnatt ska göra en fritzel familj imorn tror jag

Hahahaha xD kul o ringa brandkår/polis etc och mura in dem!
Citera
2013-05-06, 21:13
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashing_sword
Haha, ja men jag kan hålla med lite där. Tror att jag tappade intresset lite av Sims när jag blev äldre i och med att jag inte gillade den lite för barnvänliga och gulliga spelstil spelet har. Om fler val blev tillgängliga där man faktiskt på riktigt kunde styra sin sim mot att bli som man vill - skulle det bli mycket mera intressant också.

En annan sak som jag just kom att tänka på är om Sims 4 likt Sim City 5 kommer att kräva konstant uppkoppling, i kombination med någon form av multiplayer. Att alla simar, byggnader och städer läggs i "molnet" istället för på ens egen dator, känns verkligen inte som en omöjlighet att det kan bli så.

Men då kommer ju alla se att jag är stördast (
Citera
2013-05-06, 21:15
Medlem
Glasstartas avatar
Ser mycket potential om det redig multiplayer, men kommer känna mig riktigt skeptisk inför att överhuvudtaget ens överväga att köpa det om de kommer att köra med samma teknink som i Sim City 5.
Citera
2013-05-06, 21:19
Medlem
slashing_swords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Ser mycket potential om det redig multiplayer, men kommer känna mig riktigt skeptisk inför att överhuvudtaget ens överväga att köpa det om de kommer att köra med samma teknink som i Sim City 5.

Håller med, det är ett av de starkare säljargument jag skulle kunna se för detta spel. Att spelare faktiskt skulle fullt ut kunna integrera med varandra, besöka varandra, bygga relationer mellan simarna osv. Skulle förmodligen vara såpass kul att det kunde vara värt att testa då tom.

Men som sagt, blir det ett liknande system som SC5 kör blir man genast skeptisk. Har fortfarande inte ens införskaffat SC5 ännu då det verkar vara ett trasigt spel fortfarande trots att det gått ett bra tag sedan release nu. Helt oacceptabelt för ett så dyrt spel.
Citera
2013-05-06, 21:20
Medlem
Schuldigs avatar
TS3 har ju redan en hel del online-funktioner, och jag tvivlar på att de gjort en ny grafikmotor, så 4:an lär ju vara en öppning för multiplayer.

Dessutom måste de ju pusha ut alla expansions igen, vilket innebär att folk måste köpa dem en gång till... och det tjänar EA ganska skapligt på.
Citera