Citat:
Ursprungligen postat av
guderi
Jag vet inte, syftar du på hårdgjorda länken så , nej jag är inte snurrig

Jag är alltid snurrig!
Citat:
Ursprungligen postat av
germaniko
Någon som vet? Ser ut som något vitt men det kan väl inte sitta vita "bongotrummor" på denna anläggning?
Fanns fler antenner förr med bongotrummor, dock borta idag, men de var gröna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Achtung Panzer
Resultatet av provborrningarna var inte orsaken till att kärnkraftverket ej byggdes där. Officiellt var det reaktorn EVA man sade man borrade för till ortsbefolkningen som protesterade stort (bla i Laxå).
För EVA provborrades också i berget nere vid vattnet i Västerås östra del. Vad Rävfjällsborrningen verkligen syftade till var den upparbetningsanläggning som senare ledde till att Sannäs i Bohuslän, köptes in. Läget var nästan lika strategiskt bra på landets "baksida" samt riskerna förmodligen mindre med havsvattenkylning jämfört med att få ett stort insjösystem radioaktivt vid olycka. n planerade anläggningen var en direkt vapenplutoniumfabrik.
Ja det är helt korrekt. Man insåg att man behövde bygga en mycket större fabrik än först projekterat för, och behövde mycket mer kylning. Plus närheten till Norge är en bidragande faktor, för de som är insatta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Achtung Panzer
Grattis! Du har ögonen med dig. Bakom dessa två på 60-talet sotsvärtade ladgårdsfönster, satt man dygnet runt och skrev upp bilnumret på alla okända bilar som passerade.
Länk:
http://korta.nu/8c2
Anställda på anläggningen har bott här och också haft tillsynsuppgift. Vet ej dagsläget.
Synd att lantmäteriet inte fungerar, annars skulle jag kolla upp ägaren. Skulle inte vara förvånad om det satt kameror i den ladugården.