2014-11-12, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag tror att både dans och nätet kan vara bra ställe om man vill träffa någon. Disco låter väl lite mer som ett ställe att festa på snarare än ett ställe där man kan träffa någon att bli tillsammans med. Ungefär som krogen, det låter väldigt ytligt så det tror jag inte är det bästa stället om man söker något seriöst. Men om man bara vill festa och träffa nya människor kan det säkert fungera.

Ja kanske en kombination av nätet och dans är bra, har ju mest haft sidor på nätet innan. Men då ska det ju vara dansställe med "riktig" dans som jag skrev och inte disco, det har jag också fått bilden av att det mest är ett ställe för festande och inte för att finna sin kärlek. Krogen är absolut inget ställe jag skulle gå till för att finna min kärlek, ja skulle inte gå till krogen annars heller då jag ogillar den miljön och fulla individer. Och som du säger, otroligt ytligt och det kan jag klara mig bra utan.
Citera
2014-11-12, 14:28
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja kanske en kombination av nätet och dans är bra, har ju mest haft sidor på nätet innan. Men då ska det ju vara dansställe med "riktig" dans som jag skrev och inte disco, det har jag också fått bilden av att det mest är ett ställe för festande och inte för att finna sin kärlek. Krogen är absolut inget ställe jag skulle gå till för att finna min kärlek, ja skulle inte gå till krogen annars heller då jag ogillar den miljön och fulla individer. Och som du säger, otroligt ytligt och det kan jag klara mig bra utan.

Oj vad jag har dansat. Eftersom jag varken röker eller super så har det blivit Mälarsalen och Skansen.
Alla arrangörer vill bara en sak, att tjäna pengar. Det fick man inte in på Mälarsalen.
Det sista året öppnade man ett discoliknande tillhåll för att tvinga bort oss tråkmånsar. Vad jag hört så är det nerlagt det också.
Discoteken som finns är det bara hårdragg som gäller.

Att anmäla sig till en aktivitetsgrupp är nog den bästa metoden i dag. I töntiga grupper finns töntiga människor så det är bara att välja. Körer är ett annat bra träffställe. Då kan man ju alltid sjunga ut sin ilska om man börjar bråka.
Eller gå med i Mamma söker. Som ni ser, går det knappt att vara ensam med alla varianter av erbjudanden som finns där ute.
Citera
2014-11-12, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Oj vad jag har dansat. Eftersom jag varken röker eller super så har det blivit Mälarsalen och Skansen.
Alla arrangörer vill bara en sak, att tjäna pengar. Det fick man inte in på Mälarsalen.
Det sista året öppnade man ett discoliknande tillhåll för att tvinga bort oss tråkmånsar. Vad jag hört så är det nerlagt det också.
Discoteken som finns är det bara hårdragg som gäller.

Att anmäla sig till en aktivitetsgrupp är nog den bästa metoden i dag. I töntiga grupper finns töntiga människor så det är bara att välja. Körer är ett annat bra träffställe. Då kan man ju alltid sjunga ut sin ilska om man börjar bråka.
Eller gå med i Mamma söker. Som ni ser, går det knappt att vara ensam med alla varianter av erbjudanden som finns där ute.

Ja det verkar onekligen finnas ett brett utbud och aktivitetskurser finns ju inom flera studieförbund så nåt sånt kanske man skulle kolla på. "Mamma söker"?! Är det nån dejtsida?! För du menade väl inte Ensam mamma söker som Marie Granberg var med i?!
Citera
2014-11-12, 16:13
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ja det verkar onekligen finnas ett brett utbud och aktivitetskurser finns ju inom flera studieförbund så nåt sånt kanske man skulle kolla på. "Mamma söker"?! Är det nån dejtsida?! För du menade väl inte Ensam mamma söker som Marie Granberg var med i?!

Tittar du inte på TV Ensam mamma går på grannkanalen 3:an och Bonde söker fru går på 4:an eller om det är tvärtom.
Citera
2014-11-12, 16:51
Medlem
Citat:
Nej man kan ju hoppas att man blir lite klokare med åren och inser vad som är viktigt och vad mans ka fokusera på om man ska få en relation att fungera. Nej jag tror inte någon av hans tjejer är intresserade av att gå hemma och bara sköta hushåll och passa upp på honom, det får han nog inse om han vill ha nåt seriöst med någon av dem. Sen det du säger om att dem kanske inte är redo att flytta till gården och stadga sig med barn och allt, det ligger det nog lite i. I den åldern vill ju de flesta passa på att resa, utbilda sig, en del vill "finna sig själva och meningen med livet". Men man får väl hoppas att någon av dessa tjejer är redo för Jonathans skull. Var en liten artikel i tidiningen med Ellen idag där det står att hon längtat efter lantliv och att hennes föräldrar har gård så kanske hon är den som mest vill bosätta sig i den miljön.

Man kan ju också kombinera livet på landet med att jobba och plugga. Bönderna vill ju inte i första hand träffa någon som ska hjälpa till på gården så det är nog bara en fördel om tjejen har ett annat yrke. Då återstår det att se då vilka av tjejerna som får stanna kvar och de är någon fler som väljer att lämna. Kan inte minnas att det tidigare år varit så många tjejer som hoppat av? Är det helt och hållet en slump eller är det för att få lite mer fart på det hela? Det har ju annars varit en ganska platt säsong. Det där Linda snackade om att det skulle bli den mest romantiska och händelserika säsong någonsin, var det ett skämt eller? Vad är det som varit så romantiskt menar hon?
Citera
2014-11-12, 17:20
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Man kan ju också kombinera livet på landet med att jobba och plugga. Bönderna vill ju inte i första hand träffa någon som ska hjälpa till på gården så det är nog bara en fördel om tjejen har ett annat yrke. Då återstår det att se då vilka av tjejerna som får stanna kvar och de är någon fler som väljer att lämna. Kan inte minnas att det tidigare år varit så många tjejer som hoppat av? Är det helt och hållet en slump eller är det för att få lite mer fart på det hela? Det har ju annars varit en ganska platt säsong. Det där Linda snackade om att det skulle bli den mest romantiska och händelserika säsong någonsin, var det ett skämt eller? Vad är det som varit så romantiskt menar hon?

Nja, hur många par höll ihop efter ett år, inte många. Jag tror att när en stockholmstjej efter ett tag har tråkats ut av lunken på landet rasar kärleken.
Lika barn leka bäst.
Citera
2014-11-12, 17:33
Medlem
Citat:
Nja, hur många par höll ihop efter ett år, inte många. Jag tror att när en stockholmstjej efter ett tag har tråkats ut av lunken på landet rasar kärleken.
Lika barn leka bäst.

Ja om man nu trivs med att bo inne i stan så söker man väl inte Bonde söker fru? Är många av paren som fortfarande håller ihop. Så vad menar du? Varför skulle en stockholmstjej söka till programmet överhuvudtaget? Fattar inte vad du snackar om.
Citera
2014-11-12, 17:34
Medlem
Citat:
Tittar du inte på TV Ensam mamma går på grannkanalen 3:an och Bonde söker fru går på 4:an eller om det är tvärtom.

Du skriver helt obegripliga inlägg. Förstår du själv vad du menar?
Citera
2014-11-12, 17:47
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ja om man nu trivs med att bo inne i stan så söker man väl inte Bonde söker fru? Är många av paren som fortfarande håller ihop. Så vad menar du? Varför skulle en stockholmstjej söka till programmet överhuvudtaget? Fattar inte vad du snackar om.

Vi pratade om detta i ett tidigare inlägg i tråden att dom som är med i Bonde söker fru är med för att synas i media några veckor.

Obegripliga inlägg? Bonde söker fru och Ensam mamma är två program i varsin kanal. Begrep du inte det.
Nu slipper du mig.
Citera
2014-11-12, 17:58
Medlem
Citat:

Jo tittar på bonde söker fru på 4:an, det följer jag alltid. Men inte Ensam mamma söker, har sett nåt avsnitt av det för flera år sen så inget jag följer.
Citera
2014-11-12, 18:05
Medlem
Citat:

Ja absolut att man kan kombinera ett liv på landet med plugg och jobb, har ju goda vänner som haft det så och det har fungerat bra. Jo det är sant, Jonathan och tror även Sebastian har ju sagt att dem inte sökte en medarbetare till gården och dem olika jobb blir det ju mer att delge varandra när dem ses på kvällen efter arbetsdagen. Ja det ska bli intressant att se hur avsnittet ikväll blir, om det är flera som hoppar av. Ibland känns det lite som en slump att det är så många som hoppar av men det kan ju vara "avgjort" med produktionen, man vet ju inte helt när det gäller TV. Ja jag skulle nog våga påstå att säsongen har varit mycket platt och det där Linda sa måste ju varit ett skämt eller ironi....annars så är det ju att blåsa alla tittare. Att påstå att detta skulle vara den mest händelserika och romantiska säsongen någonsin är ju ren och skär lögn!! Är ju INGEN romantik, händer knappt nåt förutom att damerna drar, inget är som det ska vara den här säsongen. Det är inte ens någon med som är rolig enligt mig.
Citera
2014-11-12, 19:04
Medlem
Citat:
Vi pratade om detta i ett tidigare inlägg i tråden att dom som är med i Bonde söker fru är med för att synas i media några veckor.

Obegripliga inlägg? Bonde söker fru och Ensam mamma är två program i varsin kanal. Begrep du inte det.
Nu slipper du mig.

Ja jag vet redan att Bonde söker fru och Ensam mamma söker går på olika kanaler. Varför behöver du tala om det? Det är dina egna tolkningar att de som söker bara vill synas i media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in