2014-11-11, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Det där frågade du bara för att få igång en skev diskussion, men visst, det är det forumtrådar är till för och jag tål att kritiseras, men jag tänker inte rätta in mig efter dina värderingar. Det är det som kallas demokrati. Ge och ta.

Inbyggt har vi förprogrammerats vilken typ av partner vi faller för och det har ingenting med vad man har för värderingar innanför pannbenet. Ingenting. Vad är det man ser första gången, jo om personen har den kroppshållning man längtar efter, välsittande kläder med stil, fräschör och att man luktar ren. Det räcker länge.
När man dumpats flera gånger så sjunker kraven och ljuger för att över huvudtaget få en partner.
Tyvärr har jag sett rent sjuklig egoism där damer som ser ut som Slösa i Lyckoslanten kräver att karln är snygg, välklädd, romantisk och en tjur i sängen samtidigt som hon ligger som en planka och inte bjuder på någonting annat än sig själv och tycker. " Om han älskar mig, då tar han mig för det jag är och ingenting annat" Hjälp så pinsamt patetiskt. Eller efter 100 misslyckade förhållanden säger. Det första jag skall göra när jag träffar den rätte, är att få gråta ut i hans armar. Hjälp så sinnessjukt. Har hon aldrig funderat på varför karlarna sticker.

"Det där frågade du bara för att få igång en skev diskussion", varför låter du så spydig?
Citera
2014-11-11, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja hon kände ju ingen attraktion till Jonathan så det var ju lika bra för hennes och hans del att hon lämnade gården, tycker det var ärligt att göra som hon gjorde och visst kändes hon mer vuxen och mogen i sitt sätt än Jonathan. Tror hon insåg att en relation med Jonathan inte skulle berika hennes liv så mycket utan det skulle bli väldigt enahanda. Ja eftersom det är viktigt med barn för honom så borde han välja Sara just av dem orsakerna som du nämner, hon är redo både för flytt och barn. Ellen är ju bara 23 och verkar än mer yngre när man ser henne uppträda så hon kanske vill leva livet lite mer just nu. Absolut, Malin är vettig men vet inte ifall hon är redo för barn eller för att flytta till gården..känns inte så helt men kan ju ha helt fel.

Nej det är inte speciellt attraktivt med någon som är så utseendefixerad. Väldigt ointressant att leva tillsammans med en sådan person. Ett förhållande handlar ju om så mycket mer. Men Jonathan verkar ju vilja träffa en tjej som ska vara hemma och passa upp på honom, undrar om de själva vill leva så?
Citera
2014-11-11, 20:26
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
"Det där frågade du bara för att få igång en skev diskussion", varför låter du så spydig?

Nej jag är absolut inte spydig, men ogillar falska omvägar till det viktigaste som finns "Kärleken"

Då gör man sitt bästa och inte kommer i det man går och står i. Bästa stället att hitta en partner är danställen.Där umgås man och känner av varandra nära.
I Bonde söker fru hade jag som romantisk man dansat med mina tjejer varje dag, det vill dom och man känner av vem man passar för utan att egentligen öppna mun. Vi vet att det som kommer ur mun kan vara inlindat i lögner. Men att dansa visar om man passar för varandra. Jag skulle absolut inte kunna vara tillsammans med en kvinna som känns som en elefant på dansgolvet.
Kärleken börjar när jag tar hennes hand i min och går ut på dansgolvet. Känns det som en död degklump så är hon inte min typ av partner. Känns handtryckningen däremot som kontakt som vill mer, får mina kärlekssignaler rätt vibbar utan att säga ett enda ord.
Citera
2014-11-11, 20:58
Medlem
Citat:
Nej jag är absolut inte spydig, men ogillar falska omvägar till det viktigaste som finns "Kärleken"

Då gör man sitt bästa och inte kommer i det man går och står i. Bästa stället att hitta en partner är danställen.Där umgås man och känner av varandra nära.
I Bonde söker fru hade jag som romantisk man dansat med mina tjejer varje dag, det vill dom och man känner av vem man passar för utan att egentligen öppna mun. Vi vet att det som kommer ur mun kan vara inlindat i lögner. Men att dansa visar om man passar för varandra. Jag skulle absolut inte kunna vara tillsammans med en kvinna som känns som en elefant på dansgolvet.
Kärleken börjar när jag tar hennes hand i min och går ut på dansgolvet. Känns det som en död degklump så är hon inte min typ av partner. Känns handtryckningen däremot som kontakt som vill mer, får mina kärlekssignaler rätt vibbar utan att säga ett enda ord.

Ja kanske dansställe vore nåt att testa, men då ska det ju vara "riktig" dans och inte disco, gärna styrdans, bugg. Och jag antar att det är många i min ålder som tycker om den sortens dans?! Är lite över 30. Men många har ju mött sin partner på dans, mina föräldrar och många i deras umgängeskrets.
Citera
2014-11-11, 21:02
Medlem
Citat:
Nej det är inte speciellt attraktivt med någon som är så utseendefixerad. Väldigt ointressant att leva tillsammans med en sådan person. Ett förhållande handlar ju om så mycket mer. Men Jonathan verkar ju vilja träffa en tjej som ska vara hemma och passa upp på honom, undrar om de själva vill leva så?

Nej verkligen inte, man kanske skulle tycka det var okej den första tiden men sen skulle man nog tröttna rejält och det gäller nog både kvinnor som män. Roligt att prata med en person som inser att relationer handlar om så mycket mer än det yttre, har ju haft sidor på diverse dejtsidor och där är det bara yta som verkar gälla och det blir ju lite skev bild då. Har upplevt det lite som att "är du inte en manlig modell så duger du ej" och så ska det ju inte vara. Nej tror inte någon tjej i dagens samhälle vill leva så, dem tjejerna han har på sin gård vill nog skaffa en utbildning (om det inte redan har det), sen resa, göra karriär, dem har nog mycket mer mål i livet än att vara hemma på gården och passa upp honom . Han verkar leva på 1940-talet då tjejer gav upp sin karriär och blev hemmafruar när dem gifte sig...man kan ju undra var han fått sin förlegade kvinnosyn ifrån.
Citera
2014-11-11, 23:47
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Nej verkligen inte, man kanske skulle tycka det var okej den första tiden men sen skulle man nog tröttna rejält och det gäller nog både kvinnor som män. Roligt att prata med en person som inser att relationer handlar om så mycket mer än det yttre, har ju haft sidor på diverse dejtsidor och där är det bara yta som verkar gälla och det blir ju lite skev bild då. Har upplevt det lite som att "är du inte en manlig modell så duger du ej" och så ska det ju inte vara. Nej tror inte någon tjej i dagens samhälle vill leva så, dem tjejerna han har på sin gård vill nog skaffa en utbildning (om det inte redan har det), sen resa, göra karriär, dem har nog mycket mer mål i livet än att vara hemma på gården och passa upp honom . Han verkar leva på 1940-talet då tjejer gav upp sin karriär och blev hemmafruar när dem gifte sig...man kan ju undra var han fått sin förlegade kvinnosyn ifrån.

Ingen börjar första dejten med att prata klarspråk utan då spanar man in varandra. Om det inte vore så, då kan man ju skippa foton och annat i dejtingsidorna, men då lär ingen svara.
Dans är en riktigt bra metod. Man spanar in någon lämplig partner och bjuder upp sedan sköter personkemin resten.
Citera
2014-11-12, 00:16
Medlem
Citat:
Ingen börjar första dejten med att prata klarspråk utan då spanar man in varandra. Om det inte vore så, då kan man ju skippa foton och annat i dejtingsidorna, men då lär ingen svara.
Dans är en riktigt bra metod. Man spanar in någon lämplig partner och bjuder upp sedan sköter personkemin resten.

Ja det med dans låter ju inte som en helt fel metod, så man kanske ska testa det. Då har man ju även motparten framför sig på "riktigt" till skillnad från på en dejtsida.
Citera
2014-11-12, 07:31
Medlem
Citat:

Förhoppningsvis så blir man lite klokare med åren och man inser vad som är viktigt och vad som krävs för att det ska fungera i längden. Har också svårt att se att dessa tjejer skulle vilja leva som hemmafruar och bara passar på sin man. De vill nog satsa på jobb, utbildning, resa och allt det där. Jonathan har en väldigt gammeldags syn på det hela men han måste ju inse att chansen att ska träffa någon som vill ge upp sin egen karriär och bara gå hemma är väldigt liten. De tre som är kvar nu är ju alla kring 25 så de är ju unga fortfarande så frågan är väl om någon av de är redo att flytta till gården, bilda familj och stadga sig. Tror det inte är så vanligt numera att man har som mål att bara gå hemma och passa upp på sin man. Dock finns det ju de som väljer bort karriär för att istället satsa på familjelivet och ser jag inget konstigt med.
Citera
2014-11-12, 07:37
Medlem
Citat:
Ja kanske dansställe vore nåt att testa, men då ska det ju vara "riktig" dans och inte disco, gärna styrdans, bugg. Och jag antar att det är många i min ålder som tycker om den sortens dans?! Är lite över 30. Men många har ju mött sin partner på dans, mina föräldrar och många i deras umgängeskrets.

Jag tror att både dans och nätet kan vara bra ställe om man vill träffa någon. Disco låter väl lite mer som ett ställe att festa på snarare än ett ställe där man kan träffa någon att bli tillsammans med. Ungefär som krogen, det låter väldigt ytligt så det tror jag inte är det bästa stället om man söker något seriöst. Men om man bara vill festa och träffa nya människor kan det säkert fungera.
Citera
2014-11-12, 07:42
Medlem
Citat:
Ja det är ju deras problem om de nu stör sig på det. Är nog mycket tjafs ändå på olika forum. En del tycker säkert att det är kul när det blir mer diskussioner och alla tycker olika istället för att man håller med varandra. Jag tog det här med barn och avstånd och hur de som söker till programmet tänker kring det men eftersom jag aldrig fick något direkt svar på frågan så tog jag upp det igen. Inte för att tjata eller älta utan mer för att visa att jag tycker det är väldigt konstigt att man inte tänker längre innan man söker till programmet. Är ju löjligt att en del skickar in en ansökan för skojs skull, som ett avbrott i vardagen eller för att få lite uppmärksamhet när bönderna är ute efter ett seriöst förhållande. Eller som när en tjej skrev till två bönder som var med i samma säsong, det känns ju sådär. Ska man skriva ett brev ska det ju vara för att man är intresserad av just den bonden, inte att man vill träffa någon vem som helst bara för att slippa vara ensam.

Tja, har också funderat på saken ibland, men jag tror att drivet efter att finna kärleken kan faktiskt vara så stark så att man då gör nästan allt för att hitta den. Även skriver till en bonde på annat håll i landet och även om man själv skulle ha barn. Finns ju mänskor som tänker att det löser sig väl och sen så gör det kanske inte det iaf . Folk är väl heller inte så logiska eller tänker igenom saker ända till slutet. Finns impulsiva mänskor som tycker man ska leva medan man lever. Kan ju vara såna som skriver till bönderna.
Citera
2014-11-12, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilmulina
Tja, har också funderat på saken ibland, men jag tror att drivet efter att finna kärleken kan faktiskt vara så stark så att man då gör nästan allt för att hitta den. Även skriver till en bonde på annat håll i landet och även om man själv skulle ha barn. Finns ju mänskor som tänker att det löser sig väl och sen så gör det kanske inte det iaf . Folk är väl heller inte så logiska eller tänker igenom saker ända till slutet. Finns impulsiva mänskor som tycker man ska leva medan man lever. Kan ju vara såna som skriver till bönderna.

Ja kanske ligger lite i att det i en del fall är såna tjejer/killar som skrivit till bönderna.
Citera
2014-11-12, 13:42
Medlem
Citat:
Förhoppningsvis så blir man lite klokare med åren och man inser vad som är viktigt och vad som krävs för att det ska fungera i längden. Har också svårt att se att dessa tjejer skulle vilja leva som hemmafruar och bara passar på sin man. De vill nog satsa på jobb, utbildning, resa och allt det där. Jonathan har en väldigt gammeldags syn på det hela men han måste ju inse att chansen att ska träffa någon som vill ge upp sin egen karriär och bara gå hemma är väldigt liten. De tre som är kvar nu är ju alla kring 25 så de är ju unga fortfarande så frågan är väl om någon av de är redo att flytta till gården, bilda familj och stadga sig. Tror det inte är så vanligt numera att man har som mål att bara gå hemma och passa upp på sin man. Dock finns det ju de som väljer bort karriär för att istället satsa på familjelivet och ser jag inget konstigt med.

Nej man kan ju hoppas att man blir lite klokare med åren och inser vad som är viktigt och vad mans ka fokusera på om man ska få en relation att fungera. Nej jag tror inte någon av hans tjejer är intresserade av att gå hemma och bara sköta hushåll och passa upp på honom, det får han nog inse om han vill ha nåt seriöst med någon av dem. Sen det du säger om att dem kanske inte är redo att flytta till gården och stadga sig med barn och allt, det ligger det nog lite i. I den åldern vill ju de flesta passa på att resa, utbilda sig, en del vill "finna sig själva och meningen med livet". Men man får väl hoppas att någon av dessa tjejer är redo för Jonathans skull. Var en liten artikel i tidiningen med Ellen idag där det står att hon längtat efter lantliv och att hennes föräldrar har gård så kanske hon är den som mest vill bosätta sig i den miljön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in