Citat:
Ja det är ju deras problem om de nu stör sig på det. Är nog mycket tjafs ändå på olika forum. En del tycker säkert att det är kul när det blir mer diskussioner och alla tycker olika istället för att man håller med varandra. Jag tog det här med barn och avstånd och hur de som söker till programmet tänker kring det men eftersom jag aldrig fick något direkt svar på frågan så tog jag upp det igen. Inte för att tjata eller älta utan mer för att visa att jag tycker det är väldigt konstigt att man inte tänker längre innan man söker till programmet. Är ju löjligt att en del skickar in en ansökan för skojs skull, som ett avbrott i vardagen eller för att få lite uppmärksamhet när bönderna är ute efter ett seriöst förhållande. Eller som när en tjej skrev till två bönder som var med i samma säsong, det känns ju sådär. Ska man skriva ett brev ska det ju vara för att man är intresserad av just den bonden, inte att man vill träffa någon vem som helst bara för att slippa vara ensam.
Ja precis, det är deras problem och inget du ska ta åt dig av tycker jag. Du skriver bra och har en sund inställning till detta med kärlek och relationer tycker jag. Att du tog upp detta med barn och avstånd flera ggr är ju inte så konstigt, många har nog inte ens reflekterat över det och tycker det var intressant att någon belyste det. Och jag tycker också det är väldigt konstigt att folk inte tänker längre, och just detta med att skicka en ansökan för skojs skull, tidsfördriv, en rolig annorlunda sommar är ju väldigt fult. Bönderna vill ju ha någon, längtar efter den rätta och har svårt att finna någon eftersom de söker till programmet, och i flera fall har dem ju blivit lurade mer eller mindre. Är ju så på dejtsidor på nätet med, folk som mailar, vill ha nåt seriöst och den var allt bara ett tidsfördriv, sånt gör ont. Precis, man ska ju känna ett intresse om man nu sänder ett mail, och att ha en partner för att slippa vara ensam är ju så dumt. En sån relation är dömd att misslyckas och den som gått in i relationen med den tanken sårar ju den andra. Nej man ska vara vänlig och sätta värde på den andra från båda hållen. Ibland har väl även bönderna sårat de sökande som haft intresse. Tänker på en av Rogers speeddejtar, hon frågade "varför fastnade du för mig och valde ut mig" Roger svarar "ja jag var ju tvungen att välja ut några och du kom med i den högen" Kanske kunde sagts lite charmigare
, ja jag tycker det är en självklarhet att tänka så, jag har fått lära mig det i alla fall och det kommer ju en dag då även Jonathan är gammal och rynkig och likaså hans fru. Nej verkligen inte, det är snarare mänskligt att våga visa osäkerhet och även att känna en rädsla för att bli sårad när man ger sig in i en relation. Absolut, har själv känt så många gånger men då försöker jag visa det så hon kan se det, då kan man ju jobba med det ihop eller prata om det. Du har så rätt där med, det är ju den andra rätta jag man vi ha och vill leva med så det ska man ju visa från början. Ja lite så låter det, så länge hon kan fixa i hans hus, och sen klä sig eggande inför honom så är han nöjd. Precis så verkade det ju från början, han bara snacka de om en sexig tjej men efter att Maria drog så verkade han bli lite blek om nosen och började säga att "personlighet är ju jävligt viktigt, jag har ju tänkt fel, att nu ska jag bara ligga med en snygg tjej, det krävs ju lite mer faktiskt" sa han förra onsdagen. Kanske han börjar bli vuxen vid 28 års ålder