2014-11-11, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Att vi som skriver här skulle anse oss vara bättre än alla andra är ju bara fantasier helt tagna ur luften."Boosta egot för en halv sekund", ja det är ju precis därför man är här . Oavsett om någon här känner tjejerna i verkliga livet så har man ju rätt att tycka som man vill, så det så. Klart alla fattar att det är mycket som är vinklat på olika sätt och att det är mycket som inte visas. Innan man börjar tala om för andra att de ska göra si eller så kan man ju se till att själv följa de råden, det blir inte speciellt trovärdigt annars

Ja det var ju just det som var så skrattretande, att vi skulle anse oss bättre, boosta våra egon och liknande. , skulle vi vara ute efter att boosta våra egon så finns det väl andra sätt än här inne.
Citera
2014-11-11, 12:46
Medlem
Sen tycker väl inte jag riktigt att jag gör om tråden till någon "inbördes beundran" för att jag uttrycker att jag tycker att en annan som skriver här har bra och vettiga åsikter som jag håller med om.
Citera
2014-11-11, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Sen tycker väl inte jag riktigt att jag gör om tråden till någon "inbördes beundran" för att jag uttrycker att jag tycker att en annan som skriver här har bra och vettiga åsikter som jag håller med om.

Det här man ju hört förut, folk som blir irriterade för att man håller med varandra om olika saker. Varför skulle man inte få göra det? Man har väl rätt att tycka som man vill. Jag har fått höra att jag är gnällig och bara tjatar om samma sak hela tiden. Man är väl knappast här för att man vill boosta sitt egot, skulle man vilja det så väljer man väl ett lämpligare ställe. Vad är det som är så provocerande med att man håller med varandra om vissa saker?
Citera
2014-11-11, 13:33
Medlem
Citat:
Hade också gärna sett Madeleine med dem fina alpackorna istället för Jonathan, hon hade en härlig personlighet, lite excentrisk och verkade ha ett stort inre djup och bra tankar kring kärleken. Även intressant att det var en man hon kände sen innan som fanns med bland hennes brev. Hade varit intressant att följa.

Ja det hade varit intressant att följa. Den här säsongen har ju varit ovanligt tråkig. Det är ju roligare med någon som har personlighet och som går på det inre istället för någon som bara snackar om yta och utseende, det blir lite väl tjatigt i längden.
Citera
2014-11-11, 13:53
Medlem
Citat:
Det här man ju hört förut, folk som blir irriterade för att man håller med varandra om olika saker. Varför skulle man inte få göra det? Man har väl rätt att tycka som man vill. Jag har fått höra att jag är gnällig och bara tjatar om samma sak hela tiden. Man är väl knappast här för att man vill boosta sitt egot, skulle man vilja det så väljer man väl ett lämpligare ställe. Vad är det som är så provocerande med att man håller med varandra om vissa saker?

Ja jag har också varit med om det i andra forum, folk som blir sura för att två personer håller med varandra, "ni ska alltid tycka lika", Ni håller alltid varandra om ryggen" och den stilen. Men man har ju rätt att tycka lika och jag tycker personligen det är roligt och trevligt när man finner någon på ett forum som tycker som en själv också. Är ju i många fall det är folk som tycker otroligt olika och kan ej acceptera det och det blir diverse påhopp på varandra, smutskastning och det är ju inte bra. Men kanske är sånt en del vill se här inne och att det blir "för mycket trivselfaktor" i forumet när vi tycker lika?! Att du tar upp samma sak kanske mer tyder på att du inte fått så uttömande svar innan eller vill få fler att reagera och se flera personers åsikter på saken, så ser jag det. Tycker inte du är gnällig, du tar upp saker utifrån din synvinkel och det har du ju rätt att göra. Sen avfärdas ju mycket i dagens samhälle som "gnäll" när det inte passar andra.
Citera
2014-11-11, 13:54
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djer
Hur har du fått reda på detta?

Det är min personliga gissning och känsla och det får man väl ha. Efter nästa avsnitt får se om jag hade rätt eller fel. Det är faktiskt den ena av orsakerna till programmet att man skall gissa vilt.
Citera
2014-11-11, 14:04
Medlem
Citat:
Ja det hade varit intressant att följa. Den här säsongen har ju varit ovanligt tråkig. Det är ju roligare med någon som har personlighet och som går på det inre istället för någon som bara snackar om yta och utseende, det blir lite väl tjatigt i längden.

Ja verkligen, Madeleine var härlig och hade en väldigt sund syn på relationer, fastnade för en sak hon sa, att hon hoppades på brev från män som var fysiska, MEN att dem även måste ha ett bra huvud , där tycker jag hon sa det väldigt bra, finns bara det fysiska och inte sinnet så ebbar saker ut, en partner som ger mycket närhet men som även har ett inre djup och som man kan ha djupa samtal med är ju idealet tycker jag. Så borde ju en del av bönderna vi får se nu tänka. Javisst är det så, finns inte den fina personligheten så kommer man inte långt med en vacker yta. Men det kommer nog alltid vara de bönder som bara ser till ytan. Tror det kan vara så att en del "gömmer" sig bakom snack om yta och utseende för dem är rädda att släppa någon nära sig, eller bli sårade själva...en tanke. Minns även kamelbonden Bengt som hade ett inre djup, och sa bra saker, "Harriet är en vacker kvinna OCH hon verkar tänka mycket, det är attraktiva egenskaper"...tror knappast Jonathan skulle fälla en sån kommentar
Citera
2014-11-11, 14:43
Medlem
Citat:
Ja verkligen, Madeleine var härlig och hade en väldigt sund syn på relationer, fastnade för en sak hon sa, att hon hoppades på brev från män som var fysiska, MEN att dem även måste ha ett bra huvud , där tycker jag hon sa det väldigt bra, finns bara det fysiska och inte sinnet så ebbar saker ut, en partner som ger mycket närhet men som även har ett inre djup och som man kan ha djupa samtal med är ju idealet tycker jag. Så borde ju en del av bönderna vi får se nu tänka. Javisst är det så, finns inte den fina personligheten så kommer man inte långt med en vacker yta. Men det kommer nog alltid vara de bönder som bara ser till ytan. Tror det kan vara så att en del "gömmer" sig bakom snack om yta och utseende för dem är rädda att släppa någon nära sig, eller bli sårade själva...en tanke. Minns även kamelbonden Bengt som hade ett inre djup, och sa bra saker, "Harriet är en vacker kvinna OCH hon verkar tänka mycket, det är attraktiva egenskaper"...tror knappast Jonathan skulle fälla en sån kommentar

Har Jonathan sagt något överhuvudtaget om tjejernas personlighet eller vilka egenskaper han söker hos en tjej? Det är nog väldigt vanligt att osäkra personer försöker dölja sig bakom en fasad av en massa yta. Det är ju inget fel att tycka att utseende har viss betydelse men att det skulle vara det viktigaste hos en person tror jag inte på. Det behövs så mycket mer än bara ett vackert yttre om det ska fungera i längden.
Citera
2014-11-11, 14:51
Medlem
Citat:
Ja jag har också varit med om det i andra forum, folk som blir sura för att två personer håller med varandra, "ni ska alltid tycka lika", Ni håller alltid varandra om ryggen" och den stilen. Men man har ju rätt att tycka lika och jag tycker personligen det är roligt och trevligt när man finner någon på ett forum som tycker som en själv också. Är ju i många fall det är folk som tycker otroligt olika och kan ej acceptera det och det blir diverse påhopp på varandra, smutskastning och det är ju inte bra. Men kanske är sånt en del vill se här inne och att det blir "för mycket trivselfaktor" i forumet när vi tycker lika?! Att du tar upp samma sak kanske mer tyder på att du inte fått så uttömande svar innan eller vill få fler att reagera och se flera personers åsikter på saken, så ser jag det. Tycker inte du är gnällig, du tar upp saker utifrån din synvinkel och det har du ju rätt att göra. Sen avfärdas ju mycket i dagens samhälle som "gnäll" när det inte passar andra.

Ja det är ju deras problem om de nu stör sig på det. Är nog mycket tjafs ändå på olika forum. En del tycker säkert att det är kul när det blir mer diskussioner och alla tycker olika istället för att man håller med varandra. Jag tog det här med barn och avstånd och hur de som söker till programmet tänker kring det men eftersom jag aldrig fick något direkt svar på frågan så tog jag upp det igen. Inte för att tjata eller älta utan mer för att visa att jag tycker det är väldigt konstigt att man inte tänker längre innan man söker till programmet. Är ju löjligt att en del skickar in en ansökan för skojs skull, som ett avbrott i vardagen eller för att få lite uppmärksamhet när bönderna är ute efter ett seriöst förhållande. Eller som när en tjej skrev till två bönder som var med i samma säsong, det känns ju sådär. Ska man skriva ett brev ska det ju vara för att man är intresserad av just den bonden, inte att man vill träffa någon vem som helst bara för att slippa vara ensam.
Citera
2014-11-11, 15:40
Medlem
KalleXLs avatar
Kärlek och relationer är ganska enkelt, men vartefter fruntimmer förstör sina relationer, ju mer ytterligheter lägger man in i idealbilden av nästa partner.

Det sjukaste är när dom försöker hävda att det fina sitter på insidan bara för att deras utsida för länge sedan skrämt iväg partnern.

Att försöka göra om naturlagarna som Gudrun Chyman och hennes manhaftiga karlhatande anhang ägnar sig åt, har aldrig fungerat.

Inget attraktivt yttre, inget attraktivt inre.
Kärleken och sexet brukar klara sig rätt bra, det är alla irriterande beteenden som dyker upp under vägen som tar död på kärleken och förhållandet.

Jag kan hålla med om att programmet luktar mer av att få vara med i TV några veckor än att försöka få en livspartner.

Välkomna till dumpen.
Citera
2014-11-11, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Det är min personliga gissning och känsla och det får man väl ha. Efter nästa avsnitt får se om jag hade rätt eller fel. Det är faktiskt den ena av orsakerna till programmet att man skall gissa vilt.

Absolut! Trodde bara att du visste säkert och blev då nyfiken.
Citera
2014-11-11, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Kärlek och relationer är ganska enkelt, men vartefter fruntimmer förstör sina relationer, ju mer ytterligheter lägger man in i idealbilden av nästa partner.

Det sjukaste är när dom försöker hävda att det fina sitter på insidan bara för att deras utsida för länge sedan skrämt iväg partnern.

Att försöka göra om naturlagarna som Gudrun Chyman och hennes manhaftiga karlhatande anhang ägnar sig åt, har aldrig fungerat.

Inget attraktivt yttre, inget attraktivt inre.
Kärleken och sexet brukar klara sig rätt bra, det är alla irriterande beteenden som dyker upp under vägen som tar död på kärleken och förhållandet.

Jag kan hålla med om att programmet luktar mer av att få vara med i TV några veckor än att försöka få en livspartner.

Välkomna till dumpen.

Du skrev, "inget attraktivt yttre, inget attraktivt inre", hur menade du? Blir lite nyfiken. Att jag då och andra som anser oss ha ett väldigt fint inre men som kanske inte ser ut som Brad Pitt eller Beyoncé inte har någon chans att träffa någon?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in