2014-11-15, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja det är verkligen lätt att man fastnar i det eviga mailandets fälla när man håller på med nätdejting och det är väldigt synd när det är en person (i detta fallet jag) som har gått in i det hela med avsikten att finna någon för att dela mitt liv med, ge kärlek till och så. Och visst är det svårt, många verkar bara ha dejtsidorna som en lekstuga och som sagt ett ställe för att boosta sitt ego. Tycker det har blivit den utvecklingen mer och mer på dejtsidorna, var inte så om man går tillbaka till 2005-2008, kändes mer seriöst och även dem som inte var "modeller" hade en möjlighet att träffa sin kärlek. Så känns det inte idag vilket är att beklaga . Jag försöker ju alltid vara tydlig med att jag vill nåt seriöst, vill ses så fort som möjligt, vill ha mycket närhet och vill även ge det såklart. Det har tjejer man pratat med tyckt om och varit med på...och sen har dem dragit sig ur. Rätt sårande beteende. Jo att hitta någon på det sättet i sin vardag kanske är bättre än nätet men då ska man ju också ha de nätverken så att säga, jag är ju färdigutbildad och söker jobb så jobb och utbildning går ju bort i dagsläget, sen dem man umgicks med tidigare..många har flyttat, en del är gifta och har sitt så att säga. Som Oskar Caster sa i BSF, man har blivit det där "femte hjulet". annonser i tidningar tror jag mer gäller för den äldre generationen, morsan annonserade i PRO-tidningen efter att ha varit änka i 5 år, en trevlig man svarade, dem hade en lunchdejt och bor nu ihop. , där räckte det med en dejt och sen var det klart liksom, önskar nåt sånt kunde hända en själv, man möter nån, det stora klicket kommer och sen är det tvåsamhet som gäller. Sen får jag en känsla att kraven blivit så enorma på en partner, dem är inte rimliga, resultatet blir att "ingen" är bra....jag vet inte...nej kanske ingen som tagit illa upp och då får dem väl hojta till. Nej ser att det är väldigt lite skrivande om BSF just nu...blir väl mer efter 21 på onsdag

Ja precis det måste ju finnas något nytt att kommentera om bönderna, annars blir det ju bara att man ältar samma sak och så blir folk irriterade och tycker att man tjatar. Känns väl inte som det finns så jättemycket mer att säga om förra avsnittet, det mesta lunkar på i samma stil som förut. Det är väl så man önskar att det vore, att det räcker med en dejt och sedan är allt klart men jag tror ändå inte att det behöver vara så komplicerat. Är ju några som stör sig på att det här är mer av en chatt än ett diskussionsforum men det bryr inte jag mig så mycket om. Alla får tycka och tänka som de vill och jag har aldrig hindrat någon från att säga sin mening. Sedan att en del vill få det till något annat är ju deras problem.
Citera
2014-11-15, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Måste du tjata om det där nu igen? Du har redan skrivit det där ett antal gånger, räcker det inte nu?

Ja det kom tydligen lite reaktioner iaf , vill du svara på det senate långa inlägget jag skrev i "vår chatt" så kanske det är bättre att skriva personligt meddelande så behöver ingen bli uppretad tänker jag.
Citera
2014-11-15, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DTWK
Jag tror han kommer välja bort båda. Han verkar ju tycka att Marie är klängig och jobbig iaf lät det så när han pratade med Anna. Samtidigt kände han inget när han pussade Anna och såg ut att må dåligt vid matbordet sen. Kan ju varit klipt för att se ut så men jag tror inte han vill ha någon av dem. Nästa vecka kommer han säga till Linda att han inte kommer välja någon tror jag.
Han är ju en ganska svag själ så det är inte omöjligt att hans självförtroende fick sig en rejäl törn när hälften av tjejerna lämnade. Därför känner han sig oälskad och ser ingen möjlighet att bli lycklig äns med de som är kvar.

Mobilstavat...

Tror kanske att det kan ligga en hel del i detta, han såg ju allt annat än glad ut vid matbordet efter deras pussande och han kanske var ute efter en relation med någon av dem två som lämnade honom, han verkade ju ledsen när både Carolina och Helena valde att lämna..."ville lära känna henne mer...."kunde blivit nåt bra mellan oss" var ju saker han sa om båda dem två. Nej jag tror hans tillit till tjejer har fått sig en rejäl smäll och det väcker nog hans rädsla för att gå in i nåt med dem två som är kvar...blir spännande att se vad han säger till Linda på onsdag i alla fall.
Citera
2014-11-15, 12:44
Medlem
Citat:
Ja precis det måste ju finnas något nytt att kommentera om bönderna, annars blir det ju bara att man ältar samma sak och så blir folk irriterade och tycker att man tjatar. Känns väl inte som det finns så jättemycket mer att säga om förra avsnittet, det mesta lunkar på i samma stil som förut. Det är väl så man önskar att det vore, att det räcker med en dejt och sedan är allt klart men jag tror ändå inte att det behöver vara så komplicerat. Är ju några som stör sig på att det här är mer av en chatt än ett diskussionsforum men det bryr inte jag mig så mycket om. Alla får tycka och tänka som de vill och jag har aldrig hindrat någon från att säga sin mening. Sedan att en del vill få det till något annat är ju deras problem.

Ja att det skulle räcka med en dejt och sen är allt klart är nog alla singlar heta dröm, och vem vet, kanske det skulle kunna bli så för en annan även om det knappast känns så. Men kanske det är så som du säger, att det inte behöver vara så komplicerat och när den rätta väl infinner sig så faller allt på plats naturligt. Vad vet jag. Nej det var ju inte så mycket att säga just då om bönderna och vi pratade ju ändå om sånt som hade med kärlek, singelskap och relationer att göra så det var ju inte helt off topic och vissa reflektioner fanns ju till bönderna också...Mikael och Catharina exempelvis
Citera
2014-11-15, 12:54
Medlem
Citat:
Ja det kom tydligen lite reaktioner iaf , vill du svara på det senate långa inlägget jag skrev i "vår chatt" så kanske det är bättre att skriva personligt meddelande så behöver ingen bli uppretad tänker jag.

Ja det var väl just att för att vi skrev så, att om någon kände att vi frångick ämnet skulle de säga till. Det är nog bättre, så behöver ingen känna att de inte får utrymme att skriva sina kommentarer om programmet. Men jag tycker inte att vi hindrat andra får att skriva sina åsikter. "Alla andras inlägg drunknar i mängden" håller jag inte riktigt med och inte heller att jag tar upp samma ämnen gång på gång, har hänt en gång att jag gjort det och då var det för att jag inte fick några svar på min fråga.
Citera
2014-11-15, 13:03
Medlem
Citat:
Ja det var väl just att för att vi skrev så, att om någon kände att vi frångick ämnet skulle de säga till. Det är nog bättre, så behöver ingen känna att de inte får utrymme att skriva sina kommentarer om programmet. Men jag tycker inte att vi hindrat andra får att skriva sina åsikter. "Alla andras inlägg drunknar i mängden" håller jag inte riktigt med och inte heller att jag tar upp samma ämnen gång på gång, har hänt en gång att jag gjort det och då var det för att jag inte fick några svar på min fråga.

Jo finns nog ett samband där, nej jag tycker väl inte heller att vi direkt hindrat andra att säga det dem vill om programmet, men personligt meddelande är kanske bättre när det gäller saker som ej har "helt" med BSF att göra. Man vill ju inte att MOD ska låsa tråden så det inte går att skriva mer alls, för det har väl hänt att trådar blivit låsta när det kommit för mycket oväsentligt i inläggen?!
Citera
2014-11-15, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
OK, min tur då att kommentera senaste avsnittet.

Peter kommer troligen att välja Helene (den blonda). Hon har varit hans favorit hela tiden verkar det som. Monika (den mörka) åker säkerligen ut nästa avsnitt. Hon är för allvarlig och tråkig, bjuder inte alls på sig själv annat än att dominera i trädgårdsplaneringen.

Jonathan tycks komma allt närmare Ellen. Men inget känns helt självklart. De andra två tjejerna är också trevliga och snygga. Han har dock kommit underfund med att man måste prata och lära känna varandra och inte bara gå efter utseendet. Bra.

Erik tycks klänga sig på Mikaela (hon som ser ut som ett skogsrå) då hon började fundera på att lämna gården. Det känns dock inte helt naturligt mellan dem. Jag tror inte de passar för varandra. Ida (den mörka) tycks vara lite bortglömd nu men jag tror inte att hon kommer att lämna gården frivilligt. Matilda verkar glad och positiv, och jag vill veta mer hur det kan gå mellan dem. Tydligen kommer Erik att bli besviken i nästa avsnitt. Kanske Mikaela ändå väljer att åka hem.

Sebastian verkar vela något oerhört nu. Anna (den mörka med glasögonen) ville pussas och det fick hon, och han gjorde klart att de skulle passa bra ihop, men han klagar ändå över att det inte kändes rätt när de pussades. Marie (den blonda botoxtjejen) smörade ordentligt med ryggkliande och en komplimang som bara kändes pinsam. Ingen aning hur det slutar där. Väljer han ingen? Eller vill han ha båda?

Bra sammanfattat om vad jag också tror. Att Peter väljer Helene är klart tror jag.
Tror Erik är väldigt intresserad av Mikaela men att hon får kalla fötter, nått skaver där. Och Sebastian hmm kanske kommer det nån twist där, nån gammal tjej från slottet kanske får komma till hans gård. Visserligen har det aldrig hänt förr men tjejerna som är kvar tror jag inte på.
Jonathan har jag absolut ingen aning om, men Ellen skulle passa honom. Även om jag mest gillar den mörka tjejen som jag nu glömt namnet på.
Citera
2014-11-15, 20:24
Medlem
fenomens avatar
Jag är tämligen övertygad om att i dagsläget är det bara Gubben som är ihop med sin bondmora, Helene(?). Jonathan kommer inte få nån tjej att vilja stanna hos honom efter att hon sett programmet, INGEN vill ha Jättebäbben och Erik lär få ragga vidare på scoutlägren...
Citera
2014-11-15, 20:39
Medlem
Funderar lite på en artikel som aftonbladet skrev samma dag som denna säsong körde igång apropå en del tankar innan i tråden om Sebastian. Tänker att detta kanske då gäller honom?? 24/9 kunde man läsa i Aftonbladet "I årets säsong av Bonde söker fru tvingas TV4 ändra konceptet på en av gårdarna då en av bönderna föll pladask. Det var bondens önskemål och jag backade upp det säger Linda. Vi har tänjt på regler och gränser efter att bonden sagt "jag kan inte fortsätta om vi inte gör såhär". Det var mycket vånda och ångest bakom beslutet men vi gjorde det för att kärlek skulle uppstå, och det gjorde det!! "Mer kan jag inte avslöja" säger Linda Lindorff. Borde väl rimligen gälla Sebastian?!
Senast redigerad av Hjortfelt 2014-11-15 kl. 20:48.
Citera
2014-11-15, 23:51
Medlem
Citat:
Funderar lite på en artikel som aftonbladet skrev samma dag som denna säsong körde igång apropå en del tankar innan i tråden om Sebastian. Tänker att detta kanske då gäller honom?? 24/9 kunde man läsa i Aftonbladet "I årets säsong av Bonde söker fru tvingas TV4 ändra konceptet på en av gårdarna då en av bönderna föll pladask. Det var bondens önskemål och jag backade upp det säger Linda. Vi har tänjt på regler och gränser efter att bonden sagt "jag kan inte fortsätta om vi inte gör såhär". Det var mycket vånda och ångest bakom beslutet men vi gjorde det för att kärlek skulle uppstå, och det gjorde det!! "Mer kan jag inte avslöja" säger Linda Lindorff. Borde väl rimligen gälla Sebastian?!

Ah så klart det gäller Sebastian, ska bli spännande att se vad som hittas på. Då kanske mitt förslag om att Sebastian får ta tillbaka nån tjej som blev bortvald på slottet inte var så dumt ändå.
Citera
2014-11-16, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mimikry6
Ah så klart det gäller Sebastian, ska bli spännande att se vad som hittas på. Då kanske mitt förslag om att Sebastian får ta tillbaka nån tjej som blev bortvald på slottet inte var så dumt ändå.

Nej jag tror det ligger mycket i det du skrev förut och det ska onekligen bli intressant att se vad dem kommer hitta på och tydligen skulle ju det dem gjorde leda till kärlek och det gör ju saker än bättre . Ja din teori om att Sebastian får ta tillbaka nån av tjejerna han valde bort på slottet är inte så tokig, eller så kanske han får plocka ut några från sina alla 200 brev. Frågan är väl mer...skulle nån av tjejerna från breven eller slottet ställa upp och komma till gården?? Skulle jag vara tjej i det läget så skulle jag inte ställa upp utan mer resonera "jaha nu passar jag åt dig, nej så fan heller. Ville du ha mig kunde du valt mig från början". Men oavsett, intressant att se hur det utvecklas.
Senast redigerad av Hjortfelt 2014-11-16 kl. 00:29.
Citera
2014-11-16, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fenomen
Jag är tämligen övertygad om att i dagsläget är det bara Gubben som är ihop med sin bondmora, Helene(?). Jonathan kommer inte få nån tjej att vilja stanna hos honom efter att hon sett programmet, INGEN vill ha Jättebäbben och Erik lär få ragga vidare på scoutlägren...

Nej Peter är nog den som har mest chans till att få något bestående denna säsongen, Jonathan är väl tveksamt, han verkar mer och mer sugen på Malin men tror inte hon vill ha honom, den han möjligen kan tänkas få ihop det med är väl Ellen, hon verkar lika barnslig som han. Erik, där vet jag inte, först trodde man ju på Ida där, nu verkar hans intresse helt ligga hos Mikaela...tveksamt om det blir nåt där. Sebastian, ja där tror jag nåt drastiskt kommer att ske och är det honom artikeln handlar om som skrevs 24/9 så kommer han ju finna kärleken...med vem är en annan femma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in