2014-11-10, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Precis som Jonathan då, båda dessa fick väl lära sig att utseendet inte är allt vilket är bra och man kan ju hoppas dem tar det till sig. Jag tycker personligen att det är skrämmande att utseendet verkar betyda mer och mer när det gäller biten med att finna en partner. Skulle en tjej vara jätte vacker men behandla mig illa så skulle hon trots sin yttre skönhet ryka direkt. Utseendet åldras också...men inte det fina som en människa har på insidan. Så borde nog flera av bönderna har resonerat för jag tycker många i tidigare säsonger också bara valt efter det yttre i slutgiltiga valet.

Ja det är lätt att vara efterklok. Det där med att utseende inte är allt kunde ju Jonathan ha tänkt på lite tidigare. Tror nog ändå han fick sig en tankeställare efter att Maria lämnade gården. Han känns så barnslig som håller på sådär. Men han och Ellen kan säkert passa ihop, tycker det är mest henne han umgås med. De andra tjejerna hamnar lite i bakgrunden.
Citera
2014-11-10, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja det är lätt att vara efterklok. Det där med att utseende inte är allt kunde ju Jonathan ha tänkt på lite tidigare. Tror nog ändå han fick sig en tankeställare efter att Maria lämnade gården. Han känns så barnslig som håller på sådär. Men han och Ellen kan säkert passa ihop, tycker det är mest henne han umgås med. De andra tjejerna hamnar lite i bakgrunden.

Ja dessvärre så är man ju ibland efterklok när det kommer till relationer. Jo han kunde ju tänkt på det lite tidigare tycker jag med. Jonathan är ändå 27 år och vid den åldern borde man insett att tjejer är mer än utseende, men vi får väl hoppas på en positiv utveckling av hans uppträdande de avsnitt som är kvar. Jag tror han väljer Ellen, som du säger så verkar han umgås mest med henne och dem är lite lika i sättet, verkar finnas en kemi mellan dem. Dem hånglade ju med varandra och då finns det väl en attraktion mellan dem. Han har ju inte försökt nåt sånt ens med varken Malin eller Sara så tror inte han känner nån större attraktion till dem. Tänker att han är ju en sån kille som gärna vill få till hångel med alla tjejer han får tag i verkar det som....men ej med dessa två.
Senast redigerad av Hjortfelt 2014-11-10 kl. 10:00.
Citera
2014-11-10, 10:15
Medlem
Ja eller hur vid 27 årsålder borde man ju ha insett att utseende inte är allt. Det kan ju ha varit så att han också hånglat med både Sara och Malin, är ju mycket som inte visas i tv. Känns som de vill vinkla det till att Ellen är favorit och att hon därför får mest uppmärksamhet. Jonathan pratade ju i början om att han vill ha barn och familj inom den närmaste tiden så det är nog en viktig faktor att den han väljer också känner sig redo. Dessutom är det ju ganska givet att tjejen han väljer vill flytta till gården och bosätta sig där. Men det visar sig ju hur slutresultatet blir
Citera
2014-11-10, 10:44
Medlem
Citat:
Ja eller hur vid 27 årsålder borde man ju ha insett att utseende inte är allt. Det kan ju ha varit så att han också hånglat med både Sara och Malin, är ju mycket som inte visas i tv. Känns som de vill vinkla det till att Ellen är favorit och att hon därför får mest uppmärksamhet. Jonathan pratade ju i början om att han vill ha barn och familj inom den närmaste tiden så det är nog en viktig faktor att den han väljer också känner sig redo. Dessutom är det ju ganska givet att tjejen han väljer vill flytta till gården och bosätta sig där. Men det visar sig ju hur slutresultatet blir

Ja så kan det ju mycket väl vara, det är ju säkerligen en hel del vi inte får se. Sen får man väl hoppas för böndernas skull att den dem väljer verkligen är villig att flytta till gården permanent. Så det inte blir som i en del tidigare säsonger där det brustit där. Men tjejerna borde väl inse att dem får flytta, bonden kan ju inte flytta sin gård, han är bunden till sin gård och kan ju inte resa iväg till dem heller lite nu och då. En del damer inser kanske inte det, tänker på en tjej hos Karl-Petter 2007 som drog för han "var inte beredd att flytta från gården".
Citera
2014-11-10, 10:58
Medlem
Hur tänker en del av de som söker till programmet? De som har barn tex. hur tänker de kring att flytta iväg? Det är ju svårt om man har småbarn och delad vårdnad och det är långa avstånd. Även detta med att flytta till gården. Fattar de inte att bönderna inte kommer flytta? De har ju sitt liv på gården och kommer ju fortsätta med det, alltså är den som blir vald sist som får flytta om det ska kunna fungera. Sådana saker bör man ju tänka på innan man söker.
Citera
2014-11-10, 11:44
Medlem
Citat:
Hur tänker en del av de som söker till programmet? De som har barn tex. hur tänker de kring att flytta iväg? Det är ju svårt om man har småbarn och delad vårdnad och det är långa avstånd. Även detta med att flytta till gården. Fattar de inte att bönderna inte kommer flytta? De har ju sitt liv på gården och kommer ju fortsätta med det, alltså är den som blir vald sist som får flytta om det ska kunna fungera. Sådana saker bör man ju tänka på innan man söker.

Ja det kan man verkligen undra och vi har ju sett flera tjejer som dragit sig ur på grund av att dem inte vill flytta iväg till gården, det funkar inte eftersom de har barn på sin hemort där även barnens far finns, det är ju en ohållbar situation och detta borde dem ju tänka på innan dem söker till programmet och ger bönderna förhoppningar. Jag tror att det kan vara så att flera av dem sökande inte egentligen tänkt alls innan dem sökt, att dem ser det som en "kul grej", är ute efter ett "roligt avbrott i vardagen", är ute efter en gratis utlandsresa mm. Har ju varit en del som sagt i intervjuer att "ansökan till bonden var en impulsgrej, nåt dem gjort i onyktert tillstånd och när Tv4 ringde upp och sa att jag var utvald så hade jag glömt hela saken". Det är synd att det är så, synd om bönderna som verkligen vill träffa någon. Man kan ju hoppas tjejer som har barn i årets säsong har tänkt lite, tex om Marie slutligen blir vald, att hon då inser att hon får flytta till Sebastians gård, skaffa sig jobb i Småland, ordna med skola åt sina barn.
Citera
2014-11-10, 19:43
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:

Måste du tjata om det ämnet igen? Du har säkert skrivit om detta minst tre gånger redan och fått svar.
Citera
2014-11-10, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Måste du tjata om det ämnet igen? Du har säkert skrivit om detta minst tre gånger redan och fått svar.

Måste du svara om du inte har något vettigt att säga? Vore bättre om du lät bli att säga något istället för att bara låta spydig. Har inte bett om din åsikt. Tack och hej.
Citera
2014-11-10, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja det kan man verkligen undra och vi har ju sett flera tjejer som dragit sig ur på grund av att dem inte vill flytta iväg till gården, det funkar inte eftersom de har barn på sin hemort där även barnens far finns, det är ju en ohållbar situation och detta borde dem ju tänka på innan dem söker till programmet och ger bönderna förhoppningar. Jag tror att det kan vara så att flera av dem sökande inte egentligen tänkt alls innan dem sökt, att dem ser det som en "kul grej", är ute efter ett "roligt avbrott i vardagen", är ute efter en gratis utlandsresa mm. Har ju varit en del som sagt i intervjuer att "ansökan till bonden var en impulsgrej, nåt dem gjort i onyktert tillstånd och när Tv4 ringde upp och sa att jag var utvald så hade jag glömt hela saken". Det är synd att det är så, synd om bönderna som verkligen vill träffa någon. Man kan ju hoppas tjejer som har barn i årets säsong har tänkt lite, tex om Marie slutligen blir vald, att hon då inser att hon får flytta till Sebastians gård, skaffa sig jobb i Småland, ordna med skola åt sina barn.

Ja en del gör verkligen allt för att få lite uppmärksamhet. Pinsamt är vad det är.
Citera
2014-11-10, 21:52
Medlem
Citat:

Tror många bara ser det som en kul grej och att få synas i tv. Som Marie, henne får jag såna vibbar av.
Jag är nog lite tvärtom mot vad många här tycker, jag gillar mest att följa dom lite äldre bönderna, där det verkligen är kärlek för livet dom är ute efter. Hade gärna sett den äldre kvinnan istället för Jonathan med i programmet.
Citera
2014-11-10, 22:52
Medlem
jekavskis avatar
Då jag känner en av dessa tjejer privat har jag nu till slut svårt att låta bli att skriva här.

1. Klippning, klippning och klippning. Det är så mycket som är klippt så att allt inte kommer med och man väljer sådant som ger "bättre" TV-siffror än vad som är närmast sanningen ibland.

2. Snacket om vem som är snygg, vem som inte är det, vem som ser ut som någon annan bla bla bla bla bla. Har ni sådana komplex själva att ni tvunget måste kommentera så negativt om folk bara för att ni inte själva anser er bättre? Ge er bara. Vad tjänar ni ens på det mer än att boosta egot för en halv sekund?

Ni har alla fått en hjärna.
Använd den.
Om inte, låt bli att skriva så idiotiskt som ni gör i denna och många andra trådar.
Citera
2014-11-11, 01:21
Medlem
Citat:
Ja en del gör verkligen allt för att få lite uppmärksamhet. Pinsamt är vad det är.

Eller hur, pinsamt är bara förnamnet, och sen är det också väldigt elakt att göra det när den andra parten söker efter kärleken och någon att dela livet med. Måste ju göra ont för bönderna när vissa tjejer leker med deras känslor på det viset. Det är synd att inte alla värdesätter kärlek och tvåsamhet som är nåt av det finaste och viktigaste i livet enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in