2014-11-09, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cepebarnet
Idas blogg: http://idisslaa.blogg.se

Förstår inte varför så många är emot Flashback? Vad är det som är så upprörande? Jag förstår faktiskt inte. Blir så trött på de som klagar på Flashback.
Citera
2014-11-09, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Återigen misslyckas du att svara på frågan. Vad gör den så svår? Du borde ha haft gott om tid, tycker jag. Själv har jag varit utomlands och startat ett bolag och köpt ett hus, och har inte haft möjlighet att skanna mina prenumerationer på Flashback, om det nu intresserar.

jag pillade bort
lite skit mellan
tårna.. lika
intressant..

men visst..
jonathan får pussa
hur många han vill.
hur mycket pussy
man då får i slutändan
visar sig väl..

många tycks dra..
vilket många av
killarna nog själva
får syssla med..

men att han själv
spelade oskyldig
när han blev påkommen
säger väl en hel del.
förutom alla andra
saker som framkommit
om honom i tråden.

men nu låter det
ju som om han skärpt
sig något..

gud ske pris..

/HA
Citera
2014-11-09, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Förstår inte varför så många är emot Flashback? Vad är det som är så upprörande? Jag förstår faktiskt inte. Blir så trött på de som klagar på Flashback.

Tror att många tycker det är jobbigt med andras åsikter, och även att det som skrivs här inne kan vara ganska träffsäkert till och från. Det tror jag kan göra att en del tycker Flashback är jobbigt, dem får läsa sanningar, märker att folk kan se hur dem är ( om dem nu medverkar i TV-serier). Har också noterat i hennes blogg att hon är upprörd och tycker det är mobbning, att "hur kan man skriva så utan att det blir nåt straff". Tycker det är ganska löjligt, Ida kan ju själv komma in här och ta del av samtalen så kan vi ju ha en diskussion istället. Vi skriver ju bara vår åsikt om det vi ser och upplever..i detta fall om BSF.
Citera
2014-11-09, 19:46
Medlem
Vad tror de att Flashback är till för då? Många som inte själva är aktiva verkar tro att det här är ett ställe där man kan snacka skit om andra för att själv känna sig bättre. Men det är ju bara fördomar. Till slut kan man ju inte tycka eller tänka någonting utan riskera att det är någon som blir sårad och känner sig kränkt. Visst det skrivs en del tuffa saker här också men att kalla det mobbning, nej då vet man inte vad mobbning är. Jag mobbar inte någon genom att skriva min åsikt. Många har ju otroligt svårt att ta kritik men samtidigt är det inte speciellt snällt att kalla oss som skriver här för både det och det andra. Förstår inte vad Ida blir så upprörd över. Att vi konstaterar att Erik verkar obekväm med situationen och att han har svårt att ta egna initiativ? Det har ju både han själv och tjejerna konstaterat flera gånger om. Tänkt om folk kunde lyfta blicken istället för att bara bestämma att alla som är på Flashback är idioter som inte har något vettigt att ägna sig åt
Citera
2014-11-09, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Vad tror de att Flashback är till för då? Många som inte själva är aktiva verkar tro att det här är ett ställe där man kan snacka skit om andra för att själv känna sig bättre. Men det är ju bara fördomar. Till slut kan man ju inte tycka eller tänka någonting utan riskera att det är någon som blir sårad och känner sig kränkt. Visst det skrivs en del tuffa saker här också men att kalla det mobbning, nej då vet man inte vad mobbning är. Jag mobbar inte någon genom att skriva min åsikt. Många har ju otroligt svårt att ta kritik men samtidigt är det inte speciellt snällt att kalla oss som skriver här för både det och det andra. Förstår inte vad Ida blir så upprörd över. Att vi konstaterar att Erik verkar obekväm med situationen och att han har svårt att ta egna initiativ? Det har ju både han själv och tjejerna konstaterat flera gånger om. Tänkt om folk kunde lyfta blicken istället för att bara bestämma att alla som är på Flashback är idioter som inte har något vettigt att ägna sig åt

Du säger detta mycket bra tycker jag! Det är nog så att många som inte är aktiva här som tycker och tror än det ena än det andra och får det till fördomar, mobbning och liknande. Och det är när personer är så som det på lång sikt inskränker yttrandet och yttrandefriheten. Det är som du säger, man blir till slut hämmad och vågar inte säga nåt alls och det är ju inte ett sånt samhälle vi ska ha. Sen är det verkligen inte mobbning när man framför sina åsikter men av någon konstig anledning så får Ida det till mobbning och att folk är så elaka. Vi skriver om det vi ser när det gäller Erik och dem andra i BSF och det får hon väl finna sig i. Ida kanske skulle lära sig lite om vad åsiktsfrihet och "tycka olika" innebär innan hon klassar det som kränkning och går över gränsen som hon gör i sin blogg. Precis både Mikaela, Karin och Matilda har konstaterat samma saker som vi, ska inte dem också ha ett straff då?? Konstigt att hon kan umgås med Mikaela?! . Många här i tråden är vettiga och tycker om att debattera så hennes resonemang håller ej.
Senast redigerad av Hjortfelt 2014-11-09 kl. 19:59.
Citera
2014-11-09, 19:59
Medlem
Det är lite för mycket moralkärringsattityd i den här bonde-tråden! Klart att killen ska ta för sig och känna både här och där om han vill det, och visa upp sig i handduk eller mindre för att se hur reaktionerna blir. Dels blir det bra TV och dels får de en värdefull insikt i vad för tjejer de egentligen bjudit hem. Intimitet och nakenlekar är viktiga saker i en relation, där måste det funka annars blir det katastrof. Och följer man med en pilsk bonde hem får man förstås ta konsekvenserna.
Citera
2014-11-09, 20:57
Medlem
Ann-Katrin från Stehag med sina snubbar slår alla med hästlängder på UFO-listan
Citera
2014-11-09, 21:27
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Helt klart Sara. Hon är den enda jag skulle kunna tänka mig sätta på. Riktigt fin kropp, fast ansiktet är inte i min smak.
Erik's Ida har väl hyfsad kropp hon med, men ansiktet är för maskulint, hon påminner typ om Anders Svensson eller nån. Nån kille hon påminner om iallafall, vilket är avtändande som sig bör.
Sara's kropp är dock sexigast av dom två.
De andra brudarna har jag inget intresse av, för smala och för fula. Vad heter dom ens?

Sara vinner alltså påsättningsligan för min del. Men nog hade jag kunnat gett Ida en omgång också om det knep. Man behöver ju inte fokusera på ansiktet. Sara i vanlig cowgirl och Ida i reversed

För att återgå till programmet så är ju Erik pinsamt klämkäck och onaturlig. Ett skräckexempel på mänsklig robotifiering. Mikaela lämnar nästa avsnitt, med all rätt. Man får väl hoppas de andra tjejerna gör det med. Det måste ta mycket på deras energi att umgås med en sån konstlad person.
Feministerna i tråden får säga vad dom vill, men den som gjort bort sig mest är Erik och inte Jonathan.

Svag säsong säger många, visst, den kommer naturligtvis inte upp i guldsäsongernas klass(07,09,10) eller ens 2012. Men den är klart bättre än 2011 som var bedrövligt tråkig, vilket också märks i tråden. Många gånger fler inlägg om denna säsong än 2011.
När Sebastian väckte tjejerna, iförd endast kalsonger, var det allt lite komiskt. Särskilt att se reaktionerna från de två tjejerna som sedan lämnade gården, då de yrvakna får se en brunstig gorillahanne stå "beredd" i trappen, med ett synbart hårt paket innanför y-fronten
Carolina(?), den rödhåriga, sa ju också nåt i stil med "efter sättet vi blev väckta på imorse" att det definitivt stod klart att Sebastian nog inte var nåt för henne. Det fick bägaren att rinna över så att säga...

Bra synpunkter 2mas, och du har faktiskt en poäng med Anders Svensson liknelsen. Fast jag tycker nog ändå att Ida utklassar Sara. Sara har kanske en sexigare kropp, men Ida har fina drag och har precis lagom mycket kurvor!
Tycker att alla övriga ändå ser någorlunda ut, men är nog inget jag hade intresserat mig för annat än på fyllan.
Tror ni att Ida kanske rent av är oskuld eftersom hon är kristen...?

Någon som inte håller med om att Ida och Sara leder påsättningsligan?
Senast redigerad av hazenectar 2014-11-09 kl. 21:30.
Citera
2014-11-09, 21:36
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusgul
Det är lite för mycket moralkärringsattityd i den här bonde-tråden! Klart att killen ska ta för sig och känna både här och där om han vill det, och visa upp sig i handduk eller mindre för att se hur reaktionerna blir. Dels blir det bra TV och dels får de en värdefull insikt i vad för tjejer de egentligen bjudit hem. Intimitet och nakenlekar är viktiga saker i en relation, där måste det funka annars blir det katastrof. Och följer man med en pilsk bonde hem får man förstås ta konsekvenserna.

Håller helt med, man kan till och med tro att det är bonde-Roger som modererar den här tråden... :P
Citera
2014-11-09, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja Anna verkar ha äkta känslor för Sebastian och dem klickade ju redan på slottet, hon är ju redo för barn vilket Sebastian gärna vill ha så jag tror att hon kommer passa honom och man får hoppas han väljer henne i slutvalet. Tycker hon verkar genuin.

Jo, hon ser genuin ut.

Men allvarligt, måste inte Sebastian hitta någon som hårdtränar själv, så som han håller på? Inte för intet att folk som hårdtränar mest brukar funka ihop med någon av samma kaliber.

Sen undrar jag då det gäller Sebastian, som faktiskt är rätt krallig (vissa anser han fet) ihop med sina muskler, hur sjutton kommer han inte blåsa upp då han väl slutar att hålla på (träna, ta i på jobbet) i så fall?

Det är gulligt att hon Anna är så positiv till Sebastian. Men tror ni dem i längden?

Ska lägga till att jag tycker också det är positivt att Sebastian är framåt. De där bönderna brukar vara så avslagna annars. Det är bara det att han är så insnöad på sina muskler, sin träning och att hela hans liv kretsar kring en kopiöst massa bananer och tyngdlyftning, så det blir rätt andefattigt för en utomstående.
Senast redigerad av laprikapaprika 2014-11-09 kl. 22:10.
Citera
2014-11-10, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Jo, hon ser genuin ut.

Men allvarligt, måste inte Sebastian hitta någon som hårdtränar själv, så som han håller på? Inte för intet att folk som hårdtränar mest brukar funka ihop med någon av samma kaliber.

Sen undrar jag då det gäller Sebastian, som faktiskt är rätt krallig (vissa anser han fet) ihop med sina muskler, hur sjutton kommer han inte blåsa upp då han väl slutar att hålla på (träna, ta i på jobbet) i så fall?

Det är gulligt att hon Anna är så positiv till Sebastian. Men tror ni dem i längden?

Ska lägga till att jag tycker också det är positivt att Sebastian är framåt. De där bönderna brukar vara så avslagna annars. Det är bara det att han är så insnöad på sina muskler, sin träning och att hela hans liv kretsar kring en kopiöst massa bananer och tyngdlyftning, så det blir rätt andefattigt för en utomstående.

Jo det är väl just den biten som kan bli lite för mycket eller för andefattig för en utomstående så tonar han ner detta med bananerna och tyngdlyftningen en aning så skulle nog de tjejerna som lämnat ha trivts mer. Dock verkar ju både Anna och Marie trivas som läget är.
Citera
2014-11-10, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Exakt, tycker det var ovanligt moget av jonathan att göra och känna på det viset. Han verkade ju besviken när han satt själv framför kameran, men bra gjort att han höll masken tillsammans med henne.
Sebastians adjö var ju däremot smärtsamt att se. Betedde sig som ett tjurigt barn som tappat sin klubba på marken. Han verkade ju som sagt lägga skulden på henne och försöka få henne att må dåligt. Han framställdes ju som totalt annorlunda person i "kontaktannons" avsnitten, så är inte så konstigt att många fick sig en chock. Skulle inte förvåna mig att han tränat extra i några år bara för att vara med i programmet och visa sig extra "hunkig". Boosta självförtroendet. Han trodde nog att han skulle kunna glida genom programmet endast på sitt utseende utan att jobba på sin personlighet. Att han skulle kunna locka massa unga snygga damer Nu får han lära sig att utseende inte är allt.

Precis som Jonathan då, båda dessa fick väl lära sig att utseendet inte är allt vilket är bra och man kan ju hoppas dem tar det till sig. Jag tycker personligen att det är skrämmande att utseendet verkar betyda mer och mer när det gäller biten med att finna en partner. Skulle en tjej vara jätte vacker men behandla mig illa så skulle hon trots sin yttre skönhet ryka direkt. Utseendet åldras också...men inte det fina som en människa har på insidan. Så borde nog flera av bönderna har resonerat för jag tycker många i tidigare säsonger också bara valt efter det yttre i slutgiltiga valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in