Citat:
Ursprungligen postat av
AlexandraIda
Hur tänker en del av de som söker till programmet? De som har barn tex. hur tänker de kring att flytta iväg? Det är ju svårt om man har småbarn och delad vårdnad och det är långa avstånd. Även detta med att flytta till gården. Fattar de inte att bönderna inte kommer flytta? De har ju sitt liv på gården och kommer ju fortsätta med det, alltså är den som blir vald sist som får flytta om det ska kunna fungera. Sådana saker bör man ju tänka på innan man söker.
Ja det kan man verkligen undra och vi har ju sett flera tjejer som dragit sig ur på grund av att dem inte vill flytta iväg till gården, det funkar inte eftersom de har barn på sin hemort där även barnens far finns, det är ju en ohållbar situation och detta borde dem ju tänka på innan dem söker till programmet och ger bönderna förhoppningar. Jag tror att det kan vara så att flera av dem sökande inte egentligen tänkt alls innan dem sökt, att dem ser det som en "kul grej", är ute efter ett "roligt avbrott i vardagen", är ute efter en gratis utlandsresa mm. Har ju varit en del som sagt i intervjuer att "ansökan till bonden var en impulsgrej, nåt dem gjort i onyktert tillstånd och när Tv4 ringde upp och sa att jag var utvald så hade jag glömt hela saken". Det är synd att det är så, synd om bönderna som verkligen vill träffa någon. Man kan ju hoppas tjejer som har barn i årets säsong har tänkt lite, tex om Marie slutligen blir vald, att hon då inser att hon får flytta till Sebastians gård, skaffa sig jobb i Småland, ordna med skola åt sina barn.