2014-11-08, 04:40
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Despiracy
Funderar på att handla coins imorgon vid lunch.
Värt?

Vart billigast?
Har samma fråga. Fast på vilka sidor man kan köpa BTC med hjälp av Swish?
Smidigt och fort går det!

Mvh.
Citera
2014-11-08, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Har samma fråga. Fast på vilka sidor man kan köpa BTC med hjälp av Swish?
Smidigt och fort går det!

Mvh.

inte alls så säkert det går fort.. beror ju iof på om man jämför med väntetid från bank till btc sida så går det väl fort, Men med btc bör man ha lite framförhållning och redan ha åtminstone lite cash tillgängliga för ett köp.. Jag chansa och drog in på Fyb igår natt tror jag det va, låg på 2560 éller nått. köpte mig 1 coin tidigare då den låg närmare 2510 eller nått och sen en till. har strax över 2 nu, hade varit trevligt om den sparka i höjden nu, btw vad kommer myndigheter göra med beslagtagna btc? slänga dom i Windows papperskorgen? Men allt pekar på uppåt nu va? började följa kursen i feb/mars iår så såg den gå upp till nästan 6k sen togdroppa. sen pendla mycke mellan 2-4 länge på strax över 4k/btc.. har lite spar pengar värt att gå in och köpa sig 2 coins till nu?, hatar bitcoinforcast sidor. Men nån som är riktigt insatt i det måste ju kunna göra stora kap åt sig själv och andra, sett detta med Forextrading, antar att det redan finns BTC mäklare också. vart kan man kika på sånt? tips?
Citera
2014-11-08, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foten87
vad kommer myndigheter göra med beslagtagna btc? slänga dom i Windows papperskorgen?

De kan eventuellt säljas. Det har hänt tidigare när US Marshals Service sålde 30 000 BTC:
VC Tim Draper Revealed as Silk Road Bitcoin Auction Winner

Eller: FTC Granted Approval to Sell Off Butterfly Labs’ Bitcoins
Citera
2014-11-09, 01:11
Medlem
orezs avatar
Ska tydligen ligga ett värde av 1000 kr någonstans i Stockholm
https://btcx.se/skattjakt
Citera
2014-11-10, 10:36
Medlem
Är det någon som använder Coinbase? Har försökt överföra till en säljare inatt, men knappen "skickar..." står bara och laddar i evighet. Skickade ett mail till supporten men enda svaret jag fick är att det jobbar på att skriva ett svar... lol

Tips? Blir lite ängslig.

Och en till grej! Går det att använda btcx.se för att överföra till någon annan? Vet att när man beställer BTC ska man fylla i "egen information" med mail, BTC-adress osv. Men tänkte om man kanske fyller i sitt egna namn och mail men ändrar BTC-adressen till den man handlar från. Fungerar det?
Citera
2014-11-10, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ciremo
Går det att använda btcx.se för att överföra till någon annan? Vet att när man beställer BTC ska man fylla i "egen information" med mail, BTC-adress osv. Men tänkte om man kanske fyller i sitt egna namn och mail men ändrar BTC-adressen till den man handlar från. Fungerar det?

Ja det fungerar men är inte att rekommendera.
Du har ingen kontroll på exakta summan BTC som skickas. Det blir säkert ungerfär rätt om du kompenserar för de extra procent btcx lägger på kursen men förmodligen har ni kommit överens om en exakt summa BTC och skulle det diffa några procent neråt kan irritation uppstå.
Sen om btcx skulle strula och inte skicka något av någon anledning så uppstår en förvirrad och jobbig situation.
Bättre att du växlar till en egen adress och gör en riktig överföring.

Tillägg: vem vet kanske btcx i framtiden kräver att du ska signera ett meddelande från mottagaradressen för att bevisa att du äger den pga nått dumt penningtvättslagpåfund, då blir det också jobbigt.
Senast redigerad av Malarhojdensgrona 2014-11-10 kl. 18:30.
Citera
2014-11-11, 12:57
Medlem
Hur får vi bitcoin att bli mer mainstream?

Jag vill spara 80 % och spendera 20 % av mina bitcoins. Om bara någon matvaruaffär hade tagit emot valutan. ICA borde ju vara intresserade av bitcoin, de vill ju bedriva egen bankverksamhet. Varför kan inte de ta emot bitcoin? De skiter väl i bankerna?
Citera
2014-11-11, 16:45
Medlem
orezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dendigitalanomaden
Hur får vi bitcoin att bli mer mainstream?

Att få folk att börja använda valutan! är väl det enklaste varför inte ge bort lite bitcoins? https://www.changetip.com/ kan då användas mottagaren behöver inte ha någon adress, mottagaren behöver inte ens ta emot summan, men råkar summan vara högre så kommer nog personen vilja ta emot den. Om nu mottagaren struntar i din gåva så får du tillbaka summan efter en vecka.

Changetip fungerar på de vanligaste sociala nätverken (Facebook är på gång) finns här hur man ger bort bitcoins https://www.changetip.com/how-to-send-tips/
inläggen eller kommentarerna måste vara publika för att changetip skall fungera.
Citera
2014-11-11, 21:51
Medlem
Någon med erfarenhet av SEPA överföring till Bitstamp?
Tänker skicka över pengar till min Bitstamp deposit för första gången och undrar om mina SEK kräver omväxling inför transaktionen eller om dessa växlas automatiskt till EUR?

Tackar hjärtligt för svar!
Citera
2014-11-11, 23:12
Medlem
Noliths avatar
Någon som vet vilken man ska skicka till på bitstamp
Account owner Bitstamp LIMITED eller Bank name:Raiffeisen Banka d.d.
?
Citera
2014-11-12, 00:02
Medlem
orezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenvidare
Någon med erfarenhet av SEPA överföring till Bitstamp?
Tänker skicka över pengar till min Bitstamp deposit för första gången och undrar om mina SEK kräver omväxling inför transaktionen eller om dessa växlas automatiskt till EUR?

Tackar hjärtligt för svar!

De växlas till EUR och kommer till Bitstamp i EUR. iaf med Swedbank
Citera
2014-11-12, 00:07
Medlem
orezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolith
Någon som vet vilken man ska skicka till på bitstamp
Account owner Bitstamp LIMITED eller Bank name:Raiffeisen Banka d.d.
?

Bank: Raiffeisen Banka d.d.
Mottagarens namn: BITSTAMP LIMITED
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in