2014-11-08, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
När Marie var med i ensam mamma söker dejtade hon ju en helt annan typ av kille så man undrar ju om hon verkligen söker ett seriöst förhållande eller om hon mest vill bli känd och visa upp sig i tv. Har svårt att se henne bo på en gård, hon känns så ytlig och utseendefixerad. Hon har ju dessutom barn vilket försvårar det hela ytterligare. Har lite svårt att se hur det skulle fungera och om hon verkligen skulle trivas med det livet.

Tror att Mikaela är för dominant för Eriks del, hon verkar inte vara speciellt rolig. Matilda känns väldigt anonym, inte fått någon bild av vem hon är egentligen. Ida skulle nog kunna passa på gården, tror han behöver en tjej som ha lite driv och som vill göra saker. Svårt om det är någon som är allt för tillbakadragen.

Nej det är sant, Mikaela 'är ju inte direkt någon rolig person och tror att hon är lite för mycket för Erik, är bara en känsla jag fått. Ja Matilda får man som du säger inte mycket bild av men av det jag sett så verkar hon lite smått irriterad på Erik också. Hon sa ju vid valet att " jaha är det upp till mig att visa intresse, ta initiativ och inget kommer från honom..ja då skiter jag i det". Så tror inte hon är nåt heller för Erik. I Ida skulle han kunna finna sin stora kärlek tror jag, hon är lugn, förstående, har ett driv, verkar ha bra hand med djur, är ju även hon troende. Tror hon har massor med kärlek att ge.
Citera
2014-11-08, 13:06
Medlem
grovgreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aumi
Någon som vet vad karin heter i efternamn? Som erik skickade hem?

Palola
Citera
2014-11-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej det är sant, Mikaela 'är ju inte direkt någon rolig person och tror att hon är lite för mycket för Erik, är bara en känsla jag fått. Ja Matilda får man som du säger inte mycket bild av men av det jag sett så verkar hon lite smått irriterad på Erik också. Hon sa ju vid valet att " jaha är det upp till mig att visa intresse, ta initiativ och inget kommer från honom..ja då skiter jag i det". Så tror inte hon är nåt heller för Erik. I Ida skulle han kunna finna sin stora kärlek tror jag, hon är lugn, förstående, har ett driv, verkar ha bra hand med djur, är ju även hon troende. Tror hon har massor med kärlek att ge.

Du sammanfattar det hela väldigt bra. Klart tjejerna blir irriterade när Erik inte vill ta några egna initiativ. Det verkar ju vara viktigt för honom att den han träffar är troende så jag tror på Ida, de kan säkert passa ihop. Tror dock inte att Erik är sådär blyg och mesig, är nog mest att han känner sig obekväm med situationen. Och vem hade inte varit det, helt ärligt.
Citera
2014-11-08, 17:55
Medlem
Citat:
Du sammanfattar det hela väldigt bra. Klart tjejerna blir irriterade när Erik inte vill ta några egna initiativ. Det verkar ju vara viktigt för honom att den han träffar är troende så jag tror på Ida, de kan säkert passa ihop. Tror dock inte att Erik är sådär blyg och mesig, är nog mest att han känner sig obekväm med situationen. Och vem hade inte varit det, helt ärligt.

Tack för det . Ja jag tror att Erik hade blivit lika irriterad om han hela tiden försökte och gav kärlek, intresse och så vidare medans tjejerna bara satt passiva, undvek alla hans försök. Då hade han nog känt sig sårad tror jag. Det handlar ju om att ge från bägge parter, får man inte känna sig värdefull, uppskattad, älskad så blir det ju lätt att man får känslan att den andra inte tycker om en, man duger inte, man är oönskad mm. Tror att det är just detta Erik omedvetet sänt ut till tjejerna. Ja är man troende så vill man nog ha en partner med samma värderingar så det blir säkert Ida, hon verkar ju även ha mest överseende med att Erik är som han är just nu. Ja det kan jag inte neka till, hade också känt mig obekväm i en sån situation, det är nog mänskligt, sen kan det ju hanteras olika.
Citera
2014-11-08, 19:31
Medlem
Det känns som det är ganska givet vilka tjejer bönderna kommer att välja. Men det kan lika gärna vara så att det blir ett helt annat resultat än man tror nu.
Citera
2014-11-08, 19:47
Medlem
Citat:
Det känns som det är ganska givet vilka tjejer bönderna kommer att välja. Men det kan lika gärna vara så att det blir ett helt annat resultat än man tror nu.

Vilka tror du blir valda?
Citera
2014-11-08, 23:58
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tha-a.prod.
fint med trångsynta
typer som du, så att
vettigt folk som
mogaku-san och jag
får mer utrymme.

/HA

Jag vet inte om du noterade det, men du svarade inte på min enkla fråga. Är det fel att vilja pussa på flera tjejer? Kanske är felet att han pussas innan något äktenskap blivit bevittnat i någon av Guds heliga kapell?

Förbannade prästjävel.
Citera
2014-11-09, 00:06
Medlem
Om jag ska ge mig på en gissning hur bönderna kommer välja i år så blir det följande.

Erik - väljer Ida, tycker det känns rätt givet
Jonathan - Väljer Ellen, då hon troligen är den som mest kan tänkas stå ut med hans stil, sen verkar han väl inte lika intresserad av Malin och Sara efter vad jag märker.
Peter - Väljer antingen Helene eller Monica, här är det lite svårare att säga säkert hur det blir men tror slutvalet är mellan dessa två och båda passar nog honom. Anna-Lena är nog lite för på för hans smak så hon väljs nog bort innan slutvalet.
Sebastian - väljer Anna, hon är den han känner mest kemi med tror jag och sen verkar hon lite mer jordnära och seriös än Marie. Han ser nog henne som fru/mamma material i större grad och inser säkert att det är större chans att hon stannar på gården efter resan.

Vi får väl se, jag kan ju vara helt fel ute och som AlexandraIda säger, man har ju blivit överraskad förut när man sett hur bönderna slutgiltigt valt och man har trott nåt helt annat.
Senast redigerad av Hjortfelt 2014-11-09 kl. 00:08.
Citera
2014-11-09, 07:30
Medlem
Min gissning är att Sebastian väljer Anna. Det verkade ju klicka mellan de redan på slottet och jag tror att Anna kan passa Sebastian väldigt bra. Tror hon är ute efter något seriöst och att hon kan tänka sig att bosätta sig på gården. Som jag skrev tidigare har jag lite svårt att se Marie bo på en gård, hon känns alldeles för ytlig. Tror mest hon vill ha uppmärksamhet och bli känd.

Peter känns lite svårt att veta vem han kommer att välja. Anna-Lena är ju väldigt framåt men Peter verkar ju gilla henne så det är inte omöjligt att han väljer henne även om de är ganska olika. Tror att Helen och Monica är lite för lugna, Peter behöver nog någon med lite mer driv.

Jonathan tror jag kommer välja Ellen. Han verkar mest intresserad av henne och det känns som de är ganska lika varandra, lika barnsliga båda två .

Gissar på att Erik väljer Ida, tror att de skulle kunna passa ihop. Hon är ju precis som Erik själv sa en driven person som vill göra saker och hon är ju även kristen. Mikaela känns alldeles för krävande och hon klagar ju mest. Matilda likaså, hon har nog också börjat tröttna på att Erik inte tar några egna initiativ.
Citera
2014-11-09, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jag vet inte om du noterade det, men du svarade inte på min enkla fråga. Är det fel att vilja pussa på flera tjejer? Kanske är felet att han pussas innan något äktenskap blivit bevittnat i någon av Guds heliga kapell?

Förbannade prästjävel.

det tog dig 11-12 dagar
att komma på det där?

gud bevare mig..

/HA
Citera
2014-11-09, 11:37
Medlem
Citera
2014-11-09, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djer

Ja då kanske hans val föll så iaf....ja om nu fallet är så får man väl hoppas han har det bra och att dem är lyckliga. Verkligheten mellan dem kanske är en helt annan än den vi sett i TV
Senast redigerad av Hjortfelt 2014-11-09 kl. 12:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in