2015-10-21, 12:15
Medlem
Vad har man för nytta av att föda upp/ta hand om älgar, egentligen?
Citera
2015-10-21, 13:04
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Älgparkesturism kanske. Jakt känns inte så troligt.
Citera
2015-10-21, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin

Du kan ju kolla på köttpriserna i länken så kanske du förstår. Skillnaden mellan nötbonde och älgbonde
är väl att man har inte lika stort bestånd. Däremot är betesmarkerna så olika så har man skogsmark och myr är det mer lönsamt med älg

http://www.thorneus.com/algkott.html

Vad har man för nytta av hästar?
Citera
2015-10-21, 15:02
Medlem
Bandida.locas avatar
Kvinnor med avvikande munmimik verkar vara många i årets program. Jaja... det är väl bara att titta bort när de pratar.
Citera
2015-10-21, 17:17
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Japp. Ett typexempel på detta är ju Klas år 2012. Han hade redan bestämt sig för Sandra efter speeddejten och blev väl "rekommenderad" av tv4 att välja Ulrika och hon med kindspalten till gården istället för två andra. Det handlar ju om att göra bra tv såklart
För att inte tala om när dom tvingade Thomas(2010) att välja glugg-Ulrika till gården och dessutom låta henne vara kvar efter första valet. Allt för att skapa intriger (Ryser fan än idag när jag tänker på hennes ständiga "jag vill ge kärlek" urk...)

Tycke Marcus gjorde rätt som skickade hem samtliga om han inte kände nån kemi. Däremot kan man undra vad han trodde att han, och den 25 åriga tjejen som hoppa av, skulle ha gemensamt? Kändes knappast som en person som vill vara nån bondmora, dessutom 12 år yngre.

Det där beror lite på. i TV framstår Marcus som någon som inte ens ger en annan person en chans om det inte klickar direkt. Sanningen kan givetvis vara någon helt annan. Jag är själv en person som visserligen inte alltid har på känn att jag gillar någon från början (som vän eller som potentiell partner). Däremot kan jag lätt känna när något känns fel.

Gissningsvis hade Marcus ögonen på hon som åkte hem och/eller på några av de som aldrig kom till programmet. Då spelar den initiala besvikelsen en stor roll också.
Citera
2015-10-21, 17:37
Medlem
Intressant ändå att se vad som kommer hända när Marcus får träffa 6 helt nya tjejer. Men jag undrar fortfarande hur det kommer sig att flera av de tjejer han hade valt från början inte hade möjlighet att komma till slottet och om det är samma tjejer han kommer träffa i kvällens avsnitt? Att han var besviken över de tjejer han först träffade var ju uppenbart och han ville nog aldrig ge det en chans till eftersom han antagligen visste redan innan att det inte skulle bli något mer. Återstår att se om de nya tjejerna faller honom bättre i smaken och om han är beredd att ge dem mer tid istället för att direkt bestämma att det inte klickar. Då kanske han missar någon som egentligen är rätt.
Citera
2015-10-21, 17:51
Medlem
Ja ska bli intressant att se om Marcus hittar "kärleken" i omgång 2 - än värre "skator" kanske ?
Citera
2015-10-21, 19:02
Medlem
Rykten gör gällande att Stefan setts handla på en bensinstation uppe i Jämtland, inte långt från gården där en av hans damer vuxit upp. Kan vara ett sammanträffande men nog vore det intressant om det finns någon som kunde bekräfta eller dementera att så är fallet.
Citera
2015-10-21, 19:46
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 68911986
Hahaha ja "Jag kunde gett dig kärlek" brukar dyka upp i skallen på mig då och då också.

hehe

Kolla in hennes facebook, flera bilder där hon står med gevär. Fan vad obehaglig hon är. Att hon ser ut som en mindre skelögd mongolid är illa nog. Men hon känns inte särskilt sympatisk heller, ger ett psykiskt instabilt intryck. Obehaglig blick.

https://www.facebook.com/ulrika.nilsson.104
Citera
2015-10-21, 19:55
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
hehe

Kolla in hennes facebook, flera bilder där hon står med gevär. Fan vad obehaglig hon är. Att hon ser ut som en mindre skelögd mongolid är illa nog. Men hon känns inte särskilt sympatisk heller, ger ett psykiskt instabilt intryck. Obehaglig blick.

https://www.facebook.com/ulrika.nilsson.104
Det är inte hon som Klas dajtade för ett par säsonger sedan. Hon hette Svensson. Sammanträffande att båda heter Ulrika och är från Karlskrona kommun och varit med i Bonde söker fru.
Citera
2015-10-21, 20:23
Medlem
Ronilles avatar
Herregud vilken gammal sleten kåk Stefan hade.
Citera
2015-10-21, 20:25
Medlem
Danieloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Det är inte hon som Klas dajtade för ett par säsonger sedan. Hon hette Svensson. Sammanträffande att båda heter Ulrika och är från Karlskrona kommun och varit med i Bonde söker fru.

Nä, men det är hon Tomas dejtade 2010 (?). Hon som gaddade ihop alla tjejerna mot bonden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in