2014-11-07, 22:52
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esposito1887
Angående Tomas som fick åka med en polare på kärleksresa då alla tjejer drog. Nej, det gick inte så bra där.

https://www.youtube.com/watch?v=eyOeV-XqhJw&list=PL78DmCFACYH13V3RAI9AiRBenFsKLpFZ1&inde x=89

https://www.youtube.com/watch?v=IvrhqfcyThI&index=72&list=PL78DmCFACYH13V3 RAI9AiRBenFsKLpFZ1
Usch. Tyckte riktigt synd om honom. Han förtjänade verkligen inte det där.
Citera
2014-11-07, 23:42
Medlem
Aumis avatar
Någon som vet vad karin heter i efternamn? Som erik skickade hem?
Citera
2014-11-08, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja inte så konstigt att det inte håller speciellt länge när man gifter sig så fort. Då blir det lätt att man är kvar i någon slags bubbla där allt bara är mysigt och det finns inga problem alls. Man har inte hunnit dela vardagen eller se varandras mindre bra sidor. Är nog lätt att man blir kär i själva situationen och den bild man skapar om man vill att det ska vara. Sedan är det klart att avstånd också kan bli ett hinder. Särskilt svårt blir det ju om det finns barn med i bilden som man måste ta hänsyn till. Är nog bättre att vänta lite för att vara mer säker på att det finns en chans att det kan fungera i längden.

Nej men precis, man ska ju lära känna den andra ordentligt innan man kastar sig in i äktenskap, förlovning, samboskap och liknande. Annars så har man ju den där positiva bilden man skaffat sig under förälskelsefasen och den kanske inte alltid stämmer med verkligheten när man väl vaknar upp till vardagen. Jag pratar utifrån egen erfarenhet i mina tidigare relationer och man har ju fått lärdomar av det och fått sitt liv berikat till viss del. Man bör nog som du säger vänta lite och se om det verkligen är just denna person man vill leva med. Sen vet jag inte, i Pär-Olas och Louises fall kanske det spelade in att TV 4 betalade deras storslagna bröllop.
Citera
2014-11-08, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruFri
Gjorde inte bonden Mikael precis det i första säsongen? Han och Marita är fortfarande gifta vad jag vet...

Ja det kanske han gjorde, såg inte mycket av första säsongen. Men det kanske kan funka för en del.
Citera
2014-11-08, 01:10
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Okej ärligt nu då flashback, vilka av Eriks och Jonathans brudar är mest påsättbara ?

Helt klart Sara. Hon är den enda jag skulle kunna tänka mig sätta på. Riktigt fin kropp, fast ansiktet är inte i min smak.
Erik's Ida har väl hyfsad kropp hon med, men ansiktet är för maskulint, hon påminner typ om Anders Svensson eller nån. Nån kille hon påminner om iallafall, vilket är avtändande som sig bör.
Sara's kropp är dock sexigast av dom två.
De andra brudarna har jag inget intresse av, för smala och för fula. Vad heter dom ens?

Sara vinner alltså påsättningsligan för min del. Men nog hade jag kunnat gett Ida en omgång också om det knep. Man behöver ju inte fokusera på ansiktet. Sara i vanlig cowgirl och Ida i reversed

För att återgå till programmet så är ju Erik pinsamt klämkäck och onaturlig. Ett skräckexempel på mänsklig robotifiering. Mikaela lämnar nästa avsnitt, med all rätt. Man får väl hoppas de andra tjejerna gör det med. Det måste ta mycket på deras energi att umgås med en sån konstlad person.
Feministerna i tråden får säga vad dom vill, men den som gjort bort sig mest är Erik och inte Jonathan.

Svag säsong säger många, visst, den kommer naturligtvis inte upp i guldsäsongernas klass(07,09,10) eller ens 2012. Men den är klart bättre än 2011 som var bedrövligt tråkig, vilket också märks i tråden. Många gånger fler inlägg om denna säsong än 2011.
När Sebastian väckte tjejerna, iförd endast kalsonger, var det allt lite komiskt. Särskilt att se reaktionerna från de två tjejerna som sedan lämnade gården, då de yrvakna får se en brunstig gorillahanne stå "beredd" i trappen, med ett synbart hårt paket innanför y-fronten
Carolina(?), den rödhåriga, sa ju också nåt i stil med "efter sättet vi blev väckta på imorse" att det definitivt stod klart att Sebastian nog inte var nåt för henne. Det fick bägaren att rinna över så att säga...
Senast redigerad av 2mas 2014-11-08 kl. 01:12.
Citera
2014-11-08, 04:58
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Feministerna i tråden får säga vad dom vill, men den som gjort bort sig mest är Erik och inte Jonathan.

Man behöver ju knappast vara feminist för att anse att Jonathan ligger "all time high" när det gäller att skämma ut sig. Det är ju inte bara det att han gör bort sig, det är ju att han sitter och skrävlar om det efteråt också.

Man ska vara bra jävla omogen för att tycka ett sånt beteende är nåt att hänga i julgranen...
Citera
2014-11-08, 08:58
Medlem
Tror ni verkligen Mikaela kommer att lämna gården nästa vecka? De brukar ju aldrig avslöja sådant i förväg utan mer vinkla så att man ska tro att det är på ett visst sätt och sedan är det något helt annat det handlar om. Därför tror jag inte det hänt något speciellt på Peters gård som gjort alla upprörda, tror mer det är något som tv4 vinklat det till för att det ska bli mer spännande. Allt för att tittarna ska bli nyfikna och vilja se nästa avsnitt. Om det inte händer något speciellt är det ju många som tröttnar och därför försöker de väl att hitta på saker som skapa bidra till att det mer spännande och intressant.
Citera
2014-11-08, 09:58
Medlem
Tror inte att Mikaela kommer lämna, men hon kommer hota med det för att Erik ska bli mer på. Hon verkar vara en ganska överanalyserande person så hon kanske tror att det är ett sätt som gör att han fattar vad han ska göra/inte göra..
Citera
2014-11-08, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
När Sebastian väckte tjejerna, iförd endast kalsonger, var det allt lite komiskt. Särskilt att se reaktionerna från de två tjejerna som sedan lämnade gården, då de yrvakna får se en brunstig gorillahanne stå "beredd" i trappen, med ett synbart hårt paket innanför y-fronten
Carolina(?), den rödhåriga, sa ju också nåt i stil med "efter sättet vi blev väckta på imorse" att det definitivt stod klart att Sebastian nog inte var nåt för henne. Det fick bägaren att rinna över så att säga...

Jaaaa hahahaha Carolina sa ju angående bananshaken "Äckligt, är det värt det?" och sen "Från början vad det jätteroligt och speeddaten gick ju jättebra, men sen när vi vaknade imorse och Sebastian kom och sa god morgon vart känslan väldigt... Mycket mer bekräftad... Att det här är inte vart jag ska vara". Det blev med andra ord för mycket för henne

Tycker förresten att Anna (hos Sebastian) verkar vara intresserad av Sebastian på riktigt, men inte Marie, tycker allt hon gör bara är for showing.
Senast redigerad av Djer 2014-11-08 kl. 11:48.
Citera
2014-11-08, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djer
Jaaaa hahahaha Carolina sa ju angående bananshaken "Äckligt, är det värt det?" och sen "Från början vad det jätteroligt och speeddaten gick ju jättebra, men sen när vi vaknade imorse och Sebastian kom och sa god morgon vart känslan väldigt... Mycket mer bekräftad... Att det här är inte vart jag ska vara". Det blev med andra ord för mycket för henne

Tycker förresten att Anna (hos Sebastian) verkar vara intresserad av Sebastian på riktigt, men inte Marie, tycker allt hon gör bara är for showing.

När Marie var med i ensam mamma söker dejtade hon ju en helt annan typ av kille så man undrar ju om hon verkligen söker ett seriöst förhållande eller om hon mest vill bli känd och visa upp sig i tv. Har svårt att se henne bo på en gård, hon känns så ytlig och utseendefixerad. Hon har ju dessutom barn vilket försvårar det hela ytterligare. Har lite svårt att se hur det skulle fungera och om hon verkligen skulle trivas med det livet.

Tror att Mikaela är för dominant för Eriks del, hon verkar inte vara speciellt rolig. Matilda känns väldigt anonym, inte fått någon bild av vem hon är egentligen. Ida skulle nog kunna passa på gården, tror han behöver en tjej som ha lite driv och som vill göra saker. Svårt om det är någon som är allt för tillbakadragen.
Citera
2014-11-08, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Tror ni verkligen Mikaela kommer att lämna gården nästa vecka? De brukar ju aldrig avslöja sådant i förväg utan mer vinkla så att man ska tro att det är på ett visst sätt och sedan är det något helt annat det handlar om. Därför tror jag inte det hänt något speciellt på Peters gård som gjort alla upprörda, tror mer det är något som tv4 vinklat det till för att det ska bli mer spännande. Allt för att tittarna ska bli nyfikna och vilja se nästa avsnitt. Om det inte händer något speciellt är det ju många som tröttnar och därför försöker de väl att hitta på saker som skapa bidra till att det mer spännande och intressant.

Jag vet inte, det kan ju vara vinklat så att vi ska tro att Mikaela lämnar, eller som en annan sa, att hon tar upp saken för att "skaka om" Erik lite vilket verkligen kan behövas. Men å andra sidan så verkar hennes tålamod tryta rejält gällande Erik och hon sa ju i onsdags att hans sätt och att samtalen blev som dem blev gjorde att hon tappade intresset mycket. Hon är ju även den som mest säger att det är stelt, inte ens bekvämt så känns ju inte som hon vill vara kvar direkt. Men vi får se.
Citera
2014-11-08, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djer

Ja Anna verkar ha äkta känslor för Sebastian och dem klickade ju redan på slottet, hon är ju redo för barn vilket Sebastian gärna vill ha så jag tror att hon kommer passa honom och man får hoppas han väljer henne i slutvalet. Tycker hon verkar genuin.
Senast redigerad av Hjortfelt 2014-11-08 kl. 12:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in