Citat:
Ursprungligen postat av
qhz.
Har suttit och läst lite i tråden under kvällen. Var länge sedan jag handlade öl nu och var riktigt sugen. Känns dock alldeles för tidigt att ens fokusera på julöl helt o hållet för min del, dessutom finns det inte så mycket som intresserar mig bland dom.
Blev en ytterst liten beställning den här gången. Kände mest för att bara köpa någon öl o prova. Blev dessa guldkorn (förhoppningsvis):
Cuvée des Jacobins x2
Sierra Nevada Hoptimum
Anchor Christmas Ale (blev en julöl iaf)
Amager Orange Crush IPA
Fem flaskor bara. Brukar dock betyda att nästa beställning blir större.
Julölen kan jag på allvar börja snegla mot i början av december och köper då om det fortfarande finns kvar någonting som eventuellt kan intressera. Varför släpper man julölen redan i början av november? Finns det överhuvudtaget någon tanke bakom det? Förutom då att det som vanligt skall börjas i tid med allt när det kommer till just julen...
Citat:
Ursprungligen postat av
KickAss-1337
Göra sig en peng och dessutom se till att det inte blir bullfights via grindarna

ang. dina öl, Jacobinen är pissbra om man gillar surt, bra där! Hoptimum har jag druckit både färsk (i USA) och trött (i Sverige) och skillnaden är enorm, när den väl kommer hit är den knappt drickbar, inget kvar av humlebettet. Anchors julöl hör till de bästa enligt mig, däremot kan jag inte uttala mig om Orange IPAn
Orange Crush tyckte jag var riktigt bra, rejäl beska men samtidig väldigt fina smaker av apelsinen. Amager Brygghus brukar enligt min erfarenhet alltid leverera och eter den här förstår jag verkligen varför Cigar City är såpass hyllade, att den dessutom inte var urgammal när den släpptes skadade säkert inte heller men den borde fortfarande vara bra även om den stått på hyllan lite nu.
Annars får jag hålla med rövsparkar'n. Cuvée des Jacobins är grym, att den finns i standardsortimentet är grymmare, Anchor's julöl brukar alltid leverera och Hoptimum är nog tyvärr rätt trött nu även om den bör kunna smaka OK ändå. Den var i alla fall fullt drickbar, även om märkbart trött, när jag drack den i samband med släppet. Fortfarande en bra öl men inte alls vad den kunde vara. Men låt inte negativiteten smitta dig, den är inte det minsta dålig för det, bara inte lika bra som den kunde varit.