2014-11-07, 07:50
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Hmm, här står den nämligen under fasta nyheter...vore ju magiskt:

http://mankerbeer.com/kommande-olslapp/
tror inte att NS hamnar i standard, vore ju killer om så var fallet, men så är nog inte fallet.
Citera
2014-11-07, 08:03
Medlem
Citat:
Hmm, här står den nämligen under fasta nyheter...vore ju magiskt:

http://mankerbeer.com/kommande-olslapp/

Känns som en miss av manker, kommer väl knappast fasta nyheter både 1/12 och 5/12. Särskilt som 5/12 är första fredagen i december.

Blir ganska sparsamt inköp idag, kör på quetschen, rodenbach, Tulsa och the Mayan. Julölen har jag inte bestämt mig om, men mohawks tre och evil twin plockar jag nog med mig.
Citera
2014-11-07, 08:29
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterplupp
Känns som en miss av manker, kommer väl knappast fasta nyheter både 1/12 och 5/12. Särskilt som 5/12 är första fredagen i december.

Blir ganska sparsamt inköp idag, kör på quetschen, rodenbach, Tulsa och the Mayan. Julölen har jag inte bestämt mig om, men mohawks tre och evil twin plockar jag nog med mig.
korrekt, så långt tänkte inte jag, det är inga nyheter i sortiment nu, de kommer på hösten och våren.
Citera
2014-11-07, 09:39
Medlem
WalterSullivans avatar
Brewdog Abstrakt ölen görs de bara en gång och sen läggs ner eller brygger dem dessa en gång om året?

Fullers Imperial Stout på 10% verkar jävligt intressant också eftersom deras london porter är fantastisk så lär denna inte bli en besvikelse heller
Citera
2014-11-07, 10:20
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Brewdog Abstrakt ölen görs de bara en gång och sen läggs ner eller brygger dem dessa en gång om året?

Fullers Imperial Stout på 10% verkar jävligt intressant också eftersom deras london porter är fantastisk så lär denna inte bli en besvikelse heller
det är singel batch på dom ja. men det är tyvärr lite hit och miss på dom nu för tiden, i början så var det ju väldigt tuffa grejer, nu går dom på tomgång.
Citera
2014-11-07, 10:38
Medlem
Mr.Nutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Har suttit och läst lite i tråden under kvällen. Var länge sedan jag handlade öl nu och var riktigt sugen. Känns dock alldeles för tidigt att ens fokusera på julöl helt o hållet för min del, dessutom finns det inte så mycket som intresserar mig bland dom.

Blev en ytterst liten beställning den här gången. Kände mest för att bara köpa någon öl o prova. Blev dessa guldkorn (förhoppningsvis):

Cuvée des Jacobins x2
Sierra Nevada Hoptimum
Anchor Christmas Ale (blev en julöl iaf)
Amager Orange Crush IPA

Fem flaskor bara. Brukar dock betyda att nästa beställning blir större.

Julölen kan jag på allvar börja snegla mot i början av december och köper då om det fortfarande finns kvar någonting som eventuellt kan intressera. Varför släpper man julölen redan i början av november? Finns det överhuvudtaget någon tanke bakom det? Förutom då att det som vanligt skall börjas i tid med allt när det kommer till just julen...
Citat:
Göra sig en peng och dessutom se till att det inte blir bullfights via grindarna ang. dina öl, Jacobinen är pissbra om man gillar surt, bra där! Hoptimum har jag druckit både färsk (i USA) och trött (i Sverige) och skillnaden är enorm, när den väl kommer hit är den knappt drickbar, inget kvar av humlebettet. Anchors julöl hör till de bästa enligt mig, däremot kan jag inte uttala mig om Orange IPAn
Orange Crush tyckte jag var riktigt bra, rejäl beska men samtidig väldigt fina smaker av apelsinen. Amager Brygghus brukar enligt min erfarenhet alltid leverera och eter den här förstår jag verkligen varför Cigar City är såpass hyllade, att den dessutom inte var urgammal när den släpptes skadade säkert inte heller men den borde fortfarande vara bra även om den stått på hyllan lite nu.
Annars får jag hålla med rövsparkar'n. Cuvée des Jacobins är grym, att den finns i standardsortimentet är grymmare, Anchor's julöl brukar alltid leverera och Hoptimum är nog tyvärr rätt trött nu även om den bör kunna smaka OK ändå. Den var i alla fall fullt drickbar, även om märkbart trött, när jag drack den i samband med släppet. Fortfarande en bra öl men inte alls vad den kunde vara. Men låt inte negativiteten smitta dig, den är inte det minsta dålig för det, bara inte lika bra som den kunde varit.
Citera
2014-11-07, 10:45
Medlem
Mr.Nutts avatar
Fascinerande förresten att det går så långsamt på nätet idag, jag skulle kunna beställa nu och fortfarande få det jag beställde klockan 10. Undrar om folk tagit ut sig på julölen eller om släppets mer begränsade öl helt enkelt inte lockar den stora massan?
Jag klagar i och för sig inte, ska bli kul att dricka Kriek de Ranke, Quetsche Tilquin, Haandbakk, the Mayan och av någon anledning alla Brew Dog/collab. ölen utom AB16. Missade någon att hänga på det digitala låset är det i alla fall inte för sent
Citera
2014-11-07, 10:59
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
det är singel batch på dom ja. men det är tyvärr lite hit och miss på dom nu för tiden, i början så var det ju väldigt tuffa grejer, nu går dom på tomgång.

16 som släpps idag ska vara en "coffe infused belgian quad", jag måste prova den ändå
Citera
2014-11-07, 12:17
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
16 som släpps idag ska vara en "coffe infused belgian quad", jag måste prova den ändå
jo jag köpte bara för sakens skull. idiot som man är. :P
Citera
2014-11-07, 12:58
Bannlyst
Jag önskar jag hade mer njutbar känsla av öl när jag dricker det. Jag känner ofta att jag dricker lite för fort. Jag älskar öl, men tillvaron blir kort om man skyndar sig. Jag har hört från några, "drick för att det är gott".
Citera
2014-11-07, 17:38
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag önskar jag hade mer njutbar känsla av öl när jag dricker det. Jag känner ofta att jag dricker lite för fort. Jag älskar öl, men tillvaron blir kort om man skyndar sig. Jag har hört från några, "drick för att det är gott".
Förstår inte riktigt sådana uttalanden. Får ofta höra samma sak fast när det gäller mat. "du slänger ju i dig maten, ta det lugnt och njut riktigt av smaken istället". För mig blir detta bara helt fel. Om jag tycker att en maträtt eller dryck är god så njuter jag mer om jag äter eller dricker den relativt snabbt. Om varje klunk smakar himmelskt så vill man ju kort därefter ta en klunk till. Någon som känner igen sig?
Citera
2014-11-07, 17:58
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Förstår inte riktigt sådana uttalanden. Får ofta höra samma sak fast när det gäller mat. "du slänger ju i dig maten, ta det lugnt och njut riktigt av smaken istället". För mig blir detta bara helt fel. Om jag tycker att en maträtt eller dryck är god så njuter jag mer om jag äter eller dricker den relativt snabbt. Om varje klunk smakar himmelskt så vill man ju kort därefter ta en klunk till. Någon som känner igen sig?

Är precis likadan men när man smakar finöl som ofta är väldigt stark så blir man tyvärr full så fort vilket inte är tanken när jag dricker bra öl men det är så svårt o kontrollera när det är så gott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in