2014-11-06, 19:53
Medlem
KickAss-1337s avatar
Lite julöl har då inhandlats! Det som fortfarande står i kylen är Mikkeller Til Fra, Boucanier Christmas Ale, Lagunitas Sucks och Christmas Idjit

Testade St Eriks Orange Porter tidigare idag, inte så dum, men apelsinsmaken kunde varit mer påtaglig annat än i raparna efteråt, doftade dessutom lite metall. Man ska dock ge dem att de lyckats dölja alkoholen väl, de 9% märks inte

Sitter nu med Falcons Julmumma. Vet inte om man ska skratta eller gråta över den här ölen, doftar ta mig fan precis som en kardemummabulle smakar ju ungefär därefter också, väldigt söt dessutom. Har druckit denna förut och brukar köpa den varje år bara för att påminnas om hur skum den är, haha!

Vad har det blivit för er andra så här långt?
Citera
2014-11-06, 20:07
Medlem
hesons avatar
Jag skippar julölen i år, har kvar från förra och förrförra så det räcker. Då säger ni att jag borde bunkra till nästa år men det gjorde jag på höstsläppen, fast några blizzard 2014 vore ju fint om två år kanske...
Citera
2014-11-06, 20:11
Medlem
Stvrmzeits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Lite julöl har då inhandlats! Det som fortfarande står i kylen är Mikkeller Til Fra, Boucanier Christmas Ale, Lagunitas Sucks och Christmas Idjit

Testade St Eriks Orange Porter tidigare idag, inte så dum, men apelsinsmaken kunde varit mer påtaglig annat än i raparna efteråt, doftade dessutom lite metall. Man ska dock ge dem att de lyckats dölja alkoholen väl, de 9% märks inte

Sitter nu med Falcons Julmumma. Vet inte om man ska skratta eller gråta över den här ölen, doftar ta mig fan precis som en kardemummabulle smakar ju ungefär därefter också, väldigt söt dessutom. Har druckit denna förut och brukar köpa den varje år bara för att påminnas om hur skum den är, haha!

Vad har det blivit för er andra så här långt?

Köpte en flaska N’Ice Chouffe innan idag, annars har det inte blivit någon mer julöl. Har redan smakat på flera av ölen i släppet sedan innan, sedan är det ju Små partier-släpp imorgon, kommer lägga pengarna där istället.
Citera
2014-11-06, 20:27
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stvrmzeit
Köpte en flaska N’Ice Chouffe innan idag, annars har det inte blivit någon mer julöl. Har redan smakat på flera av ölen i släppet sedan innan, sedan är det ju Små partier-släpp imorgon, kommer lägga pengarna där istället.

Inga överdrivet intressanta saker i småpartierna vad jag kunde se, inget jag inte kan klicka hem från Belgien dvs. DÄREMOT måste jag ha levt under en sten ett tag för jag ser nu att BÅDE Old Foghorn och Mikkeller Nelson Sauvignon kommer in i fasta sortimentet i december!? Snälla säg att ingen trollar med mig nu, är ju två riktiga superöl!
Citera
2014-11-06, 20:28
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Jag skippar julölen i år, har kvar från förra och förrförra så det räcker. Då säger ni att jag borde bunkra till nästa år men det gjorde jag på höstsläppen, fast några blizzard 2014 vore ju fint om två år kanske...
samma här. skiter totalt i julölen, tycker de är ganska ointressanta.

har mängder med stouts och dylikt i källaren som passar i vinter.
kommer dock att köpa några anchor när jag besöker bolaget, den kan jag dricka året om.

och imorgon ska jag köpa rodenbach.
Citera
2014-11-06, 21:30
Medlem
Chanandler Bongs avatar
Citat:
Inga överdrivet intressanta saker i småpartierna vad jag kunde se, inget jag inte kan klicka hem från Belgien dvs. DÄREMOT måste jag ha levt under en sten ett tag för jag ser nu att BÅDE Old Foghorn och Mikkeller Nelson Sauvignon kommer in i fasta sortimentet i december!? Snälla säg att ingen trollar med mig nu, är ju två riktiga superöl!

Old Foghorn är i fasta from 1 dec men Nelson Sauvignon är i "Små Partier" 5 dec.
Citera
2014-11-06, 21:38
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
samma här. skiter totalt i julölen, tycker de är ganska ointressanta.

har mängder med stouts och dylikt i källaren som passar i vinter.
kommer dock att köpa några anchor när jag besöker bolaget, den kan jag dricka året om.

och imorgon ska jag köpa rodenbach.

Jag handlar oxå 2012:an imorgon
Jag tycker inte att du ska skita helt i julöl-släppet, plocka med Mohawks tre, för finns det hjärterum i källaren så...
Citera
2014-11-06, 21:57
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandkoll
Jag handlar oxå 2012:an imorgon
Jag tycker inte att du ska skita helt i julöl-släppet, plocka med Mohawks tre, för finns det hjärterum i källaren så...
jag har kvar julöl i källaren samt en jävla massa imps och dylikt.

men visst, kan väl passa på att plocka några på hyllan, anchor går ju absolut och jag har sneglat lite på mohawks grejer.

jag tycker bara att julöl är lite som påsköl, det är hittepågrejer. det finns redan shitloads med öl som passar bra till sillen, skinkan osv. man behöver inte en specifik julöl för detta.
Citera
2014-11-06, 23:56
Medlem
Mr.Nutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
inte självklart, en butik kan säga nej till att beställa från en annan butik, oftast är det inga problem alls, men de kan neka dig detta.
Trist att höra, och smått otroligt att Systembolaget som annars brukar ha rätt hårda regler och direktiv om det mesta lämnar internbeställningar åt butikernas godtycke. Samtidigt undrar jag lite varför jag ändå inte är helt förvånad

Citat:
Men vafalls?!? Mumman blandas självfallet själv och avnjutes sedan med andakt, vördnad och njutning till julmaten emedan mummablandarens färdigheter prisas. Att blanda egen mumma är inte speciellt svårt och blir dessutom riktigt gott, att Falcons flasktappade bastard inte smakar något vidare förvånar mig inte speciellt.

Jag har förövrigt inte inhandlat någon julöl än i år utan sitter fortfarande och filar på den slutgiltiga listan så jag uppskattar verkligen fler omdömmen från er som redan är igång. Innan julöl kommer ju dessutom suröl, och här ska pimplas Tilquin Oud Geuze i mängder!
Citera
2014-11-07, 00:16
Medlem
qhz.s avatar
Har suttit och läst lite i tråden under kvällen. Var länge sedan jag handlade öl nu och var riktigt sugen. Känns dock alldeles för tidigt att ens fokusera på julöl helt o hållet för min del, dessutom finns det inte så mycket som intresserar mig bland dom.

Blev en ytterst liten beställning den här gången. Kände mest för att bara köpa någon öl o prova. Blev dessa guldkorn (förhoppningsvis):

Cuvée des Jacobins x2
Sierra Nevada Hoptimum
Anchor Christmas Ale (blev en julöl iaf)
Amager Orange Crush IPA

Fem flaskor bara. Brukar dock betyda att nästa beställning blir större.

Julölen kan jag på allvar börja snegla mot i början av december och köper då om det fortfarande finns kvar någonting som eventuellt kan intressera. Varför släpper man julölen redan i början av november? Finns det överhuvudtaget någon tanke bakom det? Förutom då att det som vanligt skall börjas i tid med allt när det kommer till just julen...
Citera
2014-11-07, 07:36
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Har suttit och läst lite i tråden under kvällen. Var länge sedan jag handlade öl nu och var riktigt sugen. Känns dock alldeles för tidigt att ens fokusera på julöl helt o hållet för min del, dessutom finns det inte så mycket som intresserar mig bland dom.

Blev en ytterst liten beställning den här gången. Kände mest för att bara köpa någon öl o prova. Blev dessa guldkorn (förhoppningsvis):

Cuvée des Jacobins x2
Sierra Nevada Hoptimum
Anchor Christmas Ale (blev en julöl iaf)
Amager Orange Crush IPA

Fem flaskor bara. Brukar dock betyda att nästa beställning blir större.

Julölen kan jag på allvar börja snegla mot i början av december och köper då om det fortfarande finns kvar någonting som eventuellt kan intressera. Varför släpper man julölen redan i början av november? Finns det överhuvudtaget någon tanke bakom det? Förutom då att det som vanligt skall börjas i tid med allt när det kommer till just julen...

Göra sig en peng och dessutom se till att det inte blir bullfights via grindarna ang. dina öl, Jacobinen är pissbra om man gillar surt, bra där! Hoptimum har jag druckit både färsk (i USA) och trött (i Sverige) och skillnaden är enorm, när den väl kommer hit är den knappt drickbar, inget kvar av humlebettet. Anchors julöl hör till de bästa enligt mig, däremot kan jag inte uttala mig om Orange IPAn
Citera
2014-11-07, 07:38
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chanandler Bong
Old Foghorn är i fasta from 1 dec men Nelson Sauvignon är i "Små Partier" 5 dec.

Hmm, här står den nämligen under fasta nyheter...vore ju magiskt:

http://mankerbeer.com/kommande-olslapp/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in