Citat:
Ursprungligen postat av
ganglere2
Någon i tråden som har testat St Eriks julale? Sitter med en sådan nu. Mitt intryck är att den var något besk men dock god. Inte min favoritale men julöl är som bekant något annorlunda. Har bara köpt tre men den var så pass god att det nog blir fler iaf.
Edit:
Skulle vara roligt att få höra andras åsikter om den.
Då kan väl jag ta och dricka den jag har i kylen. Fast jag är nog inte mer sofistikerad provare än Apelgren:
https://www.youtube.com/watch?v=nUWScdokYeE
Har testat ganska många av de öl som kom i veckan och kostade under 30:- nu. Min favorit har varit Oppigårds winter ale, även St Peters winter ale uppskattade jag. Däremot var jag lite besviken på Underbar Jul från Electric nurse, hade av någon anledning högre förväntningar på den.
edit: Jag gillade den också. Var längesen jag smakade något som smakade så brödigt, så här står det på systembolaget:
Citat:
Nyanserad, något humlearomatisk smak med inslag av nektarin, mandarin, sirapslimpa och örter.
Nektarin och mandarin kände jag inte alls innan jag läste, men möjligt att det finns lite såna smaker i början. Men eftersmaken är bara sirapslimpa.