2014-11-07, 07:43
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Och sen får man väl ge tredje platsen till Fredrik

4:eplatsen till Per-Ola "Pelle". Han var mer sliskig än UFO iofs.. men fy!
Citera
2014-11-07, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca

Ja brr jag minns något klipp på honom då han sitter med cowboybyxor på och liksom smeker fransarna...
Citera
2014-11-07, 09:49
Medlem
Någon skrev att Erik definitivt inte har Aspergers och att det är tv-kamerorna som gör honom obekväm. Ja, det kan ju vara så. Tänkte också på det att det kan ju helt enkelt vara så också att han inte har några känslor för nån av tjejerna som är kvar. Sånt kan ju mycket väl hända, att man väljer ut nån, och så utvecklas det inte mer. Fast han sa väl nog att han var attraherad av vissa av kvinnorna . Nä han kör väl den hederliga stilen, mycket bättre än han Jonathan, slisken nummer 1! Skulle inte lita på honom för fem öre om jag var kvinna...

Kan ju hända att dom visar Peter mer i nästa program och att man även får se honom med de andra kvinnorna.
Citera
2014-11-07, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Det känns som bönderna får olika roller, att det blir så man delar in de i olika kategorier. Dels bonde typen som uppfattas som socialt inkompetent och allmänt udda och som inte har någon direkt erfarenhet av relationer. Den snygga bonden som genast blir poppis och som är väldigt utseende- och sexfixerad. Den blyga, lite barnsliga typen som har svårt att ta egna initiativ. Och så typen som vill vara lite annorlunda, sticka ut från mängden och känna sig speciell. Det är bara en känsla jag fått men det finns ett visst mönster i alla säsonger som gått.

Visst är det så, tycker du ger en väldigt bra bild av hur konceptet är upplagt och din känsla för saker tycker jag är träffsäker i många fall!
Citera
2014-11-07, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca

Fanns det inte en bonde till som kunde klassas som UFO, har inte sett honom men har läst i början av denna tråd (år 2006) om någon som hette Börje?! Att han verkade allmänt underlig, ovan med kvinnor, tyckte att potatis, fiskpinnar och gurksås var det mest romantiska man kunde bjuda en tjej på.. ....men har aldrig sett nåt klipp med honom...kanske nån som vet mer om det jag läste i tråden stämmer. Han borde väl då få 5:e platsen
Citera
2014-11-07, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Fanns det inte en bonde till som kunde klassas som UFO, har inte sett honom men har läst i början av denna tråd (år 2006) om någon som hette Börje?! Att han verkade allmänt underlig, ovan med kvinnor, tyckte att potatis, fiskpinnar och gurksås var det mest romantiska man kunde bjuda en tjej på.. ....men har aldrig sett nåt klipp med honom...kanske nån som vet mer om det jag läste i tråden stämmer. Han borde väl då få 5:e platsen

Ja det låter som en väldigt romantisk måltid. Fanns ju någon som hette Börje men eftersom han inte kom med bland de fyra utvalda så föll väl han bort. Det blir ju lätt så med de bönder som inte visas i tv, man får ju ingen bild av vilka de är. Lite synd faktiskt, känns ju orättvist på ett sätt att det bara är fyra bönder de ska följa men att det är åtta stycken sammanlagt. Pär-Ola var för övrigt en kategori för sig, tänkte redan innan programmet att det skulle sluta precis som det gjorde. Tror inte att någon är speciellt förvånad.
Citera
2014-11-07, 11:22
Medlem
fenomens avatar
Intressant fråga kring bönderna som varit med genom åren: vem/vilka har varit de största UFO:na?

Min röst måste nog gå till den rödhårige bonden Roger som bodde hemma med sin morsa och farsa på gården trots att han var långt över 40 år. Dessutom var hans största intresse att spela bridge med pensionärsföreningen.

På en hedrande andraplats kommer Ann-Katrin (även hon rödhårig, kan det spela in?!). En väldigt blyg och introvert kvinna som gissningsvis är oskuld än idag.[/quote]

Var det inte Röde Rogers tanter som grälade om honom? Minns (tyvärr) fortfarande scenen där han tvålade in sig i det ofräscha 70-talsbadkaret...

Ann-Katrin! Vem kunde som hon muntra upp stämningen genom att tralla "En taggatrååå" eller sexa till sig på dejt med oformliga shorts och söndertvättad t-shirt. Hon lär förbli nucka.

Vill faktiskt addera Pär från ifjol till listan. Hans märkliga beteende, mörka ringar under ögonen, håliga kalllingar och skrotlager till "bondgård" var det nåt vajsing med.
Senast redigerad av fenomen 2014-11-07 kl. 11:49.
Citera
2014-11-07, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja det låter som en väldigt romantisk måltid. Fanns ju någon som hette Börje men eftersom han inte kom med bland de fyra utvalda så föll väl han bort. Det blir ju lätt så med de bönder som inte visas i tv, man får ju ingen bild av vilka de är. Lite synd faktiskt, känns ju orättvist på ett sätt att det bara är fyra bönder de ska följa men att det är åtta stycken sammanlagt. Pär-Ola var för övrigt en kategori för sig, tänkte redan innan programmet att det skulle sluta precis som det gjorde. Tror inte att någon är speciellt förvånad.

Aha okej, ja då är det inte så konstigt att jag inte sett några klipp med Börje om han fick dejta på egen hand. Har väl dock en känsla att hans dejtande inte kan ha gått så bra . Ja eller hur, verkligen nåt man skulle bjuda på när man vill visa att en tjej betyder nåt extra , inte gratinerad hummer som jag bjöd en tjej på en gång . Ja det är synd att man inte får någon riktig bild av hur de bönderna är, många av dem som fått dejta på egen hand har känts intressanta tycker jag och funderar på hur det går nu för bögen och kvinnan. Ja hästbonden Pär-Ola var något eget i stor bemärkelse, man kunde ju som du säger känna att det inte skulle gå så bra. Han verkade instabil när man läste på hans hemsida, verkade ha ett otroligt sug efter småtjejer och sen gifte han och Louise sig alldeles för fort. Dem förlovade sig ju redan under resan och det har jag inte sett nåt annat par i BSF: s historia göra.
Senast redigerad av Hjortfelt 2014-11-07 kl. 11:59.
Citera
2014-11-07, 12:34
Medlem
flingborrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenomen
[i]Intressant fråga kring bönderna som varit med genom åren: vem/vilka har varit de största UFO:na?

Min röst måste nog gå till den rödhårige bonden Roger som bodde hemma med sin morsa och farsa på gården trots att han var långt över 40 år. Dessutom var hans största intresse att spela bridge med pensionärsföreningen.

På en hedrande andraplats kommer Ann-Katrin (även hon rödhårig, kan det spela in?!). En väldigt blyg och introvert kvinna som gissningsvis är oskuld än idag.

Var det inte Röde Rogers tanter som grälade om honom? Minns (tyvärr) fortfarande scenen där han tvålade in sig i det ofräscha 70-talsbadkaret...

Ann-Katrin! Vem kunde som hon muntra upp stämningen genom att tralla "En taggatrååå" eller sexa till sig på dejt med oformliga shorts och söndertvättad t-shirt. Hon lär förbli nucka.

Vill faktiskt addera Pär från ifjol till listan. Hans märkliga beteende, mörka ringar under ögonen, håliga kalllingar och skrotlager till "bondgård" var det nåt vajsing med.

Här har du nåt http://www.youtube.com/watch?v=SbclAcds3Jw
Citera
2014-11-07, 12:43
Medlem
fenomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flingborr
Här har du nåt http://www.youtube.com/watch?v=SbclAcds3Jw
Gaaaah! My eyes, my eyes!
Citera
2014-11-07, 14:12
Medlem
C.O.T.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
välförtjänt kritik

Ja jag hade faktiskt läst men inte förstått. Skyller på trötthet pga nytt jobb.

Bra ide med lista UFO. Håller med om din toppduo även om jag personligen hållet Taggatrå som nummer ett. Hennes karlar var ju också en samling UFO. Särskilt den där stollen som ville bygga hus med henne.
Citera
2014-11-07, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.O.T.N
Ja jag hade faktiskt läst men inte förstått. Skyller på trötthet pga nytt jobb.

Bra ide med lista UFO. Håller med om din toppduo även om jag personligen hållet Taggatrå som nummer ett. Hennes karlar var ju också en samling UFO. Särskilt den där stollen som ville bygga hus med henne.
Jep, håller med om att hon ska va nr 1!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in