2014-11-06, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercyisavirtue
Jag minns bara Thomas vagt, var det i samma säsong som bögen? Men det var väl lite så att dom kvinnorna som Thomas dejtade tyckte att han inte visade något intress i dom osv, så det var till stor del därför dom alla lämnade till slut.
Det kan också ha varit så att Maria fick reda på ett och annat, främst med tanke på Jonathans affektion för Ellen, så hon kände sig inte så exklusiv längre, och lämnade av den anledningen .

Thomas var med 2010, då medverkade även Johan, Jonas och Ann-Katrin. 2008 var det Peter(homobonden) Hanna, Per och Magnus.
Citera
2014-11-06, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag kan förstå om man känner sig osäker när det handlar om kärlek och relationer. Men det risken får man ju ta om man nu inte vill leva ensam. Det finns ju inga garantier för någonting och det är klart att man kan känna rädd för att bli sårad och övergiven men så är det ju för alla. Man måste ju våga lite om man ska kunna träffa någon och det känns bara löjligt av Erik att lägga över ansvaret på tjejerna att de ska ta initiativ. Och det där att han skulle vara otrogen om han går iväg med en tjej i taget, vad är det för konstigt tänk i ett dejtingprogram? Egentligen tror jag att Erik är en väldigt trevlig person, det är väl bara det att han är så obekväm med situationen och då låser det sig.

Peter får ju man ingen riktig bild av, han får väldigt lite tv-tid jämfört med andra bönderna. Känns lite som att det här med alla avhopp är en grej för att få lite fart på programmet, lite spänning och dramatik. Eftersom det är så segt i övrigt så behöver det ju hända något. Det vore ju dock roligare om man fick se något mer positivt än att tjej efter tjej väljer att lämna gården. Både Jonathan och Sebastian har nog fått sig en liten tankeställare efter det som hänt.

Ja det har jag också funderat på, just att man ser mycket mindre av Peter, antagligen tycker väl produktionen att dem yngre är intressantare och lägger mer tid där. Apropå en annan sak, minns att Linda sa nåt om att i år skulle dem få ändra i programmet, göra om upplägget som de aldrig gjort innan. Undrar vad hon kan ha menat med det?!
Citera
2014-11-06, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja det har jag också funderat på, just att man ser mycket mindre av Peter, antagligen tycker väl produktionen att dem yngre är intressantare och lägger mer tid där. Apropå en annan sak, minns att Linda sa nåt om att i år skulle dem få ändra i programmet, göra om upplägget som de aldrig gjort innan. Undrar vad hon kan ha menat med det?!

Jag skulle gissa på att det handlar om att det är fler tjejer som kommer lämna gården. Till slut kanske det bara återstår en tjej och det är avsnitt kvar. Då blir de ju tvungna att ändra upplägget. Bara en tanke jag fick, har dock lite svårt att se vem det skulle kunna bli. Båda tjejerna som är kvar hos Sebastian verkar ju ha känslor för honom. Hur det blir hos de andra bönderna återstår ju att se. Verkade ju som Peter gjort något som tjejerna tydligen inte gillar men det kan ju också vara vinklat så man ska tro att det är något på gång. Det kanske inte alls är något speciellt som hänt.
Citera
2014-11-06, 19:43
Medlem
Citat:
Jag skulle gissa på att det handlar om att det är fler tjejer som kommer lämna gården. Till slut kanske det bara återstår en tjej och det är avsnitt kvar. Då blir de ju tvungna att ändra upplägget. Bara en tanke jag fick, har dock lite svårt att se vem det skulle kunna bli. Båda tjejerna som är kvar hos Sebastian verkar ju ha känslor för honom. Hur det blir hos de andra bönderna återstår ju att se. Verkade ju som Peter gjort något som tjejerna tydligen inte gillar men det kan ju också vara vinklat så man ska tro att det är något på gång. Det kanske inte alls är något speciellt som hänt.

Jag tror dina tankar är på rätt håll faktiskt, det låter ju inte helt orimligt när du säger det. Ja hos Sebastian är det nog ingen mer som åker, men kanske att alla utom en drar hos Jonathan eller hos Erik och då får dem väl hitta på nåt. Ja jag såg ju det i trailern, dem verkade upprörda och man blir ju nyfiken, Peter verkar ju så oförarglig man bara kan bli, så tror nog att det är vinklat. men man vet ju aldrig med dem kära bönderna , kanske han gick längre med Anna-Lena än till gos och kramar och dem andra har fått nys om det?! Bara en tanke.
Citera
2014-11-06, 19:44
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ja kanske en kossa som lagt av en rackabajsare så det luktar lång väg. Då hade jag med tyckt att det absolut inte var acceptabelt.
Citera
2014-11-06, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerfulness
Kan avslöja redan nu att ännu en kommer lämna Sebastian i det kommande programmet.

/er insiktsfulla Powerfulness

Jaså så bara en kommer återstå resterande avsnitt...nu blir man ju onkeligen nyfiken...
Citera
2014-11-06, 20:29
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Någon (Sebastian) kanske får välja att några nya tjejer ska komma till gården? Detta skulle ju vara ifall en tredje tjej lämnar honom nu, antar jag. Fast det låter lite långsökt.
Citera
2014-11-06, 20:49
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Någon (Sebastian) kanske får välja att några nya tjejer ska komma till gården? Detta skulle ju vara ifall en tredje tjej lämnar honom nu, antar jag. Fast det låter lite långsökt.
Förstör ju hela konceptet när vi haft speed dejterna, bondens val inför gruppdejten och sedan vilka fyra som får följa med hem till gården. Då hade de gott kunnat följa han homobonden Robert? istället för Sebastian eller fejkbonden Jonathan.
Citera
2014-11-06, 22:19
Medlem
C.O.T.Ns avatar
Det hände väl för några år sen att alla tjejerna lämnade en stackars bonde. Minns att jag tyckte rätt synd om honom då han satt och böla i Lindas knä.
Citera
2014-11-07, 00:12
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.O.T.N
Det hände väl för några år sen att alla tjejerna lämnade en stackars bonde. Minns att jag tyckte rätt synd om honom då han satt och böla i Lindas knä.

Hade du läst de senast 10-15 inläggen så hade du insett att det redan skrivits om honom ett antal gånger.

Intressant fråga kring bönderna som varit med genom åren: vem/vilka har varit de största UFO:na?

Min röst måste nog gå till den rödhårige bonden Roger som bodde hemma med sin morsa och farsa på gården trots att han var långt över 40 år. Dessutom var hans största intresse att spela bridge med pensionärsföreningen.

På en hedrande andraplats kommer Ann-Katrin (även hon rödhårig, kan det spela in?!). En väldigt blyg och introvert kvinna som gissningsvis är oskuld än idag.
Citera
2014-11-07, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Hade du läst de senast 10-15 inläggen så hade du insett att det redan skrivits om honom ett antal gånger.

Intressant fråga kring bönderna som varit med genom åren: vem/vilka har varit de största UFO:na?

Min röst måste nog gå till den rödhårige bonden Roger som bodde hemma med sin morsa och farsa på gården trots att han var långt över 40 år. Dessutom var hans största intresse att spela bridge med pensionärsföreningen.

På en hedrande andraplats kommer Ann-Katrin (även hon rödhårig, kan det spela in?!). En väldigt blyg och introvert kvinna som gissningsvis är oskuld än idag.

Och sen får man väl ge tredje platsen till Fredrik
Citera
2014-11-07, 07:42
Medlem
Det känns som bönderna får olika roller, att det blir så man delar in de i olika kategorier. Dels bonde typen som uppfattas som socialt inkompetent och allmänt udda och som inte har någon direkt erfarenhet av relationer. Den snygga bonden som genast blir poppis och som är väldigt utseende- och sexfixerad. Den blyga, lite barnsliga typen som har svårt att ta egna initiativ. Och så typen som vill vara lite annorlunda, sticka ut från mängden och känna sig speciell. Det är bara en känsla jag fått men det finns ett visst mönster i alla säsonger som gått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in