2014-11-06, 19:30
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blofeld88
Prognosen för skäggbarn 2015 är enl MV 8000 pers. Finns det en enda flicka bland de 8000?

7000 ensamkommande i år. Och 8000 ensamkommande nästa år.

Det är 15000 ensamkommande på två år.

Hur allsindar ska Sverige kunna hantera denna massiva anstormning? Tänk på att ensamkommande "barn" kräver helt andra resurser än vanliga asylsökande. I många boenden så är personaltätheten en anställd per "barn"... Och alla dessa "barn" har rätt att gå i svensk skola...
Citera
2014-11-06, 20:08
Moderator
manamanahs avatar
Om ni inte har något vettigt att säga och som inte tillför diskussionen något om ämnet vilket är migrationsverkets prognoser, håll det för er själva. Snälla.
Det finns trådar om var man ska emigrera redan för att ta bara ett exempel på ot som postas i tråden.

Mod.
Citera
2014-11-06, 20:17
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc158214952
Man kan ju tycka att de styrande borde lyssna på de asylsökande i alla fall, när de nu uppenbarligen inte vill lyssna på vad majoriteten av folket sagt i de senaste undersökningarna, inklusive den felvinklade Novus i augusti.

http://www.expressen.se/kronikorer/lotta-groning/sverige-oppnar-sitt-hjarta--men-stanger-det-genast-igen/
Exakt så ser det ut. Myndigheterna har panik, det talas om att bygga baracker, (jag har en viss inblick), och det är just det här jag inte förstår med den gränslösa invandringspolitiken. Det verkar som om förespråkarna inte bryr sig om människorna de säger sig värna.

Sedan privata entreprenörer har givit sig in i flyktingbranschen har förhållandena på förläggningarna blivit bedrövliga. Man trycker in så många som möjligt eftersom man får betalt per person, serverar undermålig mat och stoppar mellanskillnaderna för utgifterna i egen ficka.

När man ser reportage om flyktingar som hungerstrejkar och kritiserar boendena ska man ha klart för sig att det inte enbart handlar om bortskämdhet och orealistiska förväntningar utan att förhållandena, trots vackra byggnader etc. ofta är miserabla.

Lägg därtill att barnfamiljer kan få bo med kriminella, missbrukare och krigsförbrytare. Det händer även att s.k. ensamkommande som är betydligt äldre än de uppgivit förgriper sig på yngre ungdomar på samma boenden. En del asylsökande ensamkommande är också inblandade i trafficking och måste begå brott och prostituera sig för att betala av skulden till sin smugglare.

Är det humanism att utsätta människor för det eller är det en enda stor egotripp och ett substanslöst godhetsposerande av politiker och väljare som aldrig kommer i närheten av den verklighet de skapar?

Jag är inte sverigedemokrat, jag vill ha en human flyktingpolitik men det är inte det här. Det är ett engagemang i paritet med likes och profilbilder på facebook. Det kostar inte beslutsfattarna någonting, det är ingen uppoffring från deras sida. Samtidigt lider folk ute i asylboendena och svenskar på landsbygden får maktlösa se på när deras hemorter förändras till oigenkännlighet.
Det är inget annat än vidrigt. Jag kan inte förstå varför, det är som någon form av masspsykos.
Citera
2014-11-06, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Hur allsindar ska Sverige kunna hantera denna massiva anstormning? Tänk på att ensamkommande "barn" kräver helt andra resurser än vanliga asylsökande. I många boenden så är personaltätheten en anställd per "barn"... Och alla dessa "barn" har rätt att gå i svensk skola...

Ankarbarnen lägger ankar och får sedan hit sina familjer, oftast handlar det om det äldsta syskonet. 15000 barn gånger 2 föräldrar ger 45000 och lägger man sedan till alla småsyskon....det blir kanske 200.000 till och denna invandring är inte ens med i statistiken som kom igår, eftersom man inte räknar in anhöriginvandringen där.
Citera
2014-11-06, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tartanen
Ankarbarnen lägger ankar och får sedan hit sina familjer, oftast handlar det om det äldsta syskonet. 15000 barn gånger 2 föräldrar ger 45000 och lägger man sedan till alla småsyskon....det blir kanske 200.000 till och denna invandring är inte ens med i statistiken som kom igår, eftersom man inte räknar in anhöriginvandringen där.

okay vad kan totalinvandringen (dvs blattar netto) för -14,15,16,17 och 18 då vara? gärna inga överdrifter.
Citera
2014-11-06, 21:57
Medlem
longbow4ys avatar
2013 var det ca 54.000 asylärenden med totalt 117.000 invandrare allt som allt.
I det ingår studerande arbetsinvandrare mm.

Nu räknar migrationsverket med 95.000 i ett antal år.
Med samma kvot 117/54 x 95.000 blir det 205.000 personer för vart år.

Du frågade på 5 år så det är drygt 1 milj människor.

Källor
http://www.migrationsverket.se/download/18.7c00d8e6143101d166ddae/1390234164007/Inkomna+ans%C3%B6kningar+om+asyl+2013+-+Applications+for+asylum+received+2013.pdf
http://www.migrationsverket.se/download/18.7c00d8e6143101d166ddac/1390234146414/Beviljade+uppeh%C3%A5llstillst%C3%A5nd+och+registr erade+uppeh%C3%A5llsr%C3%A4tter+2013.pdf
Citera
2014-11-06, 22:45
Medlem
Fanatiker.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Det känns som att det måste vara möjligt att stifta lagar som omprövar alla jävla PUT på 2000-talet. 95% har ju slängt sitt pass, på något sätt måste det gå att ompröva dessa personer och sparka ut dem.

Idag tycker jag mest att det är pinsamt att berätta att man är svensk när man är på semester. Man ser hur andra västerlänningar tänker "jasså, då är han feminist". Har börjat kolla jobb i Danmark. Får bli flytt dit snart!
Citera
2014-11-06, 22:48
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Exakt så ser det ut. Myndigheterna har panik, det talas om att bygga baracker, (jag har en viss inblick), och det är just det här jag inte förstår med den gränslösa invandringspolitiken. Det verkar som om förespråkarna inte bryr sig om människorna de säger sig värna.

Sedan privata entreprenörer har givit sig in i flyktingbranschen har förhållandena på förläggningarna blivit bedrövliga. Man trycker in så många som möjligt eftersom man får betalt per person, serverar undermålig mat och stoppar mellanskillnaderna för utgifterna i egen ficka.

Intressant inlägg och jag instämmer till fullo.

Jag har länge hävdat att bakom alla konspirationsteorier om vad som driver dagens invandring så finns det en sanning som är så enkel och ospännande att de flesta inte ser den: Invandringen idag har blivit en djävulskt stor industri med en omsättning som får många traditionella svenska industrier att blekna. Jämför migrationsverkets budget med budgeten för vårt svenska försvar och man får ett liten smak av proportionerna. Det handlar om pengar helt enkelt. Det handlar inte om medmänsklighet längre. Jag tror ärligt talat många, inklusive de som är kritiska, inte riktigt greppat vilka enorma summor som är i omlopp. Som vi, skattebetalarna, står för.

Självklart hamnar verksamheten utom all kontroll när det rör sig om så här mycket pengar, speciellt i kombination med att det är ett så laddat ämne och att insynen i verksamheterna och omkostnaderna är begränsade (för att uttrycka sig milt).

Detta är som gjort för att haverera. Vi bygger högt på dålig grund.

Vi sitter med en tickande bomb som vi byggt åt oss själva.
Citera
2014-11-06, 22:52
Medlem
Ullenobehags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jopsik
Vi måste ta emot de som flyr från krig för Sverige är ju trots allt ett rikt land och det är inte mer än rätt att vi delar med oss, tycker ni inte det? Det är väl ointressant om det kostar pengar? Vad skulle ni själv göra om det blev krig?

Fast det kostar ju pengar att ta hand om människorna? Ska vi ta in hur många som helst utan att hjälpa dom? Jag förstår att ni kulturmarxister/vänstermänniskor inte är så bra på logik det är ingen fara, men även du måste förstå att detta inte kommer att funka? Tror du Sverige har rätt och resten av Europa har fel eller? Jag tror inte riktigt det va?...

Så sluta kalla folk rasister och kom med riktiga argument.
Citera
2014-11-06, 23:08
Medlem
Citat:
Vi måste ta emot de som flyr från krig för Sverige är ju trots allt ett rikt land och det är inte mer än rätt att vi delar med oss, tycker ni inte det? Det är väl ointressant om det kostar pengar? Vad skulle ni själv göra om det blev krig?

Ointressant att det kostar pengar? Släkt med Gudrun? När hela svenska välfärden är på väg att nedmonteras och vi lånar stora summor varje dag. Varför skall alla få permanenta uppehållstillstånd?

Alla flyr väl naturligt från krig men är du någorlunda insatt så vet du att det köps platser till det förlovade landet Sverige. Mer hjälp i närområdet... det är receptet!
Citera
2014-11-06, 23:11
Medlem
Citat:

Och hur skall alla integreras i samhället med bostäder och arbeten? Det är ganska många ungdomar som inte kan flytta hemifrån idag för dom har inga varaktiga jobb, och då inte heller skaffa sig bostad. Så förklara nu hur ditt tänk går ihop med att bara säga att pengar inte spelar någon roll!
Citera
2014-11-06, 23:17
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattlandet
Intressant inlägg och jag instämmer till fullo.

Jag har länge hävdat att bakom alla konspirationsteorier om vad som driver dagens invandring så finns det en sanning som är så enkel och ospännande att de flesta inte ser den: Invandringen idag har blivit en djävulskt stor industri med en omsättning som får många traditionella svenska industrier att blekna. Jämför migrationsverkets budget med budgeten för vårt svenska försvar och man får ett liten smak av proportionerna. Det handlar om pengar helt enkelt. Det handlar inte om medmänsklighet längre. Jag tror ärligt talat många, inklusive de som är kritiska, inte riktigt greppat vilka enorma summor som är i omlopp. Som vi, skattebetalarna, står för.

Självklart hamnar verksamheten utom all kontroll när det rör sig om så här mycket pengar, speciellt i kombination med att det är ett så laddat ämne och att insynen i verksamheterna och omkostnaderna är begränsade (för att uttrycka sig milt).

Detta är som gjort för att haverera. Vi bygger högt på dålig grund.

Vi sitter med en tickande bomb som vi byggt åt oss själva.
Visst har det blivit en industri med "medmänsklighet". Stadsmissionen har mer eller mindre kuppat av kommuner deras skyldigheter att bistå med hjälp och stöd med skattefinansierade medel. Nu har mycket lagts ut på en välgörenhetsorganisation som drivs med kristen tro och med stöd av skattepengar. Skattepengar som inte behövs redovisas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in