2014-07-25, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guliver
På vilket sätt drabbas arbetarklassen hårdare?
Varför måste man oroa sig för barnen?

Varför skulle barnen inte kunna gå på sommarkollo?
Varför är det farligt för barnen att gå till badhuset helt plötsligt, finns det hajar där?
Är du räd för att barnets cykel skall stjälas av en invandrare?

Sverige kanske kommer att hitta andra värdefulla värden än ekonomiska?

Jag hoppas att Åland har ett generöst flyktingmottagande!

Du är lite dum eller bara naiv, har du varit på Holma/Rosengård eller Malmö centrum, AquaKul.
Föreslår att du googlar dem läs och försök förstå.. men det är väl som att pinka på en gås.
Barnen ja, misshandlade i skolan/kollo, ett antal stulna cyklar av blattarna(har sett det med egna ögon), hot och misshandel på AquaKul av blattegäng.
Dem ekonomiska värdena är uttömda(250miljarder/år) men vi får väl bli muhammedaner allihopa
Citera
2014-07-25, 11:14
Medlem
NanaSangres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guliver
På vilket sätt drabbas arbetarklassen hårdare?
Varför måste man oroa sig för barnen?

Varför skulle barnen inte kunna gå på sommarkollo?
Varför är det farligt för barnen att gå till badhuset helt plötsligt, finns det hajar där?
Är du räd för att barnets cykel skall stjälas av en invandrare?

Sverige kanske kommer att hitta andra värdefulla värden än ekonomiska?

Jag hoppas att Åland har ett generöst flyktingmottagande!

Hur jävla långt ska det gå innan du inser att din naivism förstör för människor?

Sätt in dig i verkligheten, visa solidaritet, sluta lev i regnbågslandet även om det säkert är mysigare där för dig.

Nämn ett värde invandringen bidragit med - utöver kebab.
Citera
2014-07-25, 11:15
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankalina
Vad vi nu kan se är att variabeln "Jätteinvandring" kommer att skena iväg kraftigt nästa mandatperiod och det måste kompenseras av någon av de andra tre. Something is got to give.

1. Vi river upp jobbskatteavdrag, avskaffar RUT, höjer bensinskatt och ökar det totala skattetrycket.
2. Vi fortsätter slakten på "icke invandringsrelaterad" välfärd (svårt för en sosseregering beroende av v och mp)
3. Vi avskaffar budgettak och budgetdisciplin och låter statsskulden skena.
1.sänkt reallön leder till massflykt av t.ex kvalificerad vårdpersonal - flykt till Norge England Danmark, länder där inga klaner förpestar på akuten , länder med bättre lön o arbetsmiljö
se
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19220026.ab
och i Skåne
Citat:
Inte en enda person har sökt till runt 20 sjukskötersketjänster som Region Skåne annonserat.
http://www.dagensmedicin.se/nyheter/sjukskoterskejobb-far-inga-sokande/

3. Då tar EU Sverige i örat, sen grekisk kris i Sverige - massiva nedskärningar
-

Så snart får bombens tryckvåg effekter, kommer rasera välfärden
Senast redigerad av envackerblomma 2014-07-25 kl. 11:18.
Citera
2014-07-25, 11:23
Medlem
Det vi ser nu är inget annat än en invasion. Politiken som förs nu är oåterkallelig. Ett helt Linköping av människor från världens mest misslyckade och religiösa stater till Sverige VARJE år.

En sådan stor och oåterkallelig fråga måste ha djup FOLKLIG förankring, vilket den INTE har trots att medierna förskönar bilden.

Jag ser det inte som omöjligt att vissa politiker som styr idag kan komma att bli åtalade i framtiden om/när pendeln svänger åt andra hållet. Förutsatt att vi hamnat rejält i skiten, vilket allt pekar på att vi är på väg.

För att inte tala om journalisterna som avsiktligt vilseleder sina läsare. De kan bli utsatta för rena rama lynchmobbar i framtiden. Och de lär inte vara så omtyckta i våra grannländer heller.
Citera
2014-07-25, 11:24
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
I någon slags idealtillstånd hade man kanske kunnat vänta sig att medierna eller myndigheterna skulle ge medborgarna fullödig information om viktiga frågor. Samtidigt är den inställningen så otroligt sjuklig och nusvensk. Det är en destruktiv tillit. Man förväntar sig att bli informerad. Tills man blir det antar man att allt är väl. Tyvärr är det så att informationen om de här tendenserna varit tillgänglig rätt länge.

Det är en egendomlig uppfattning, att det skulle vara ett normaltillstånd i icke-kommunistiska länder, att jounalistkåren har (fått och accepterat) statens uppdrag att mha s.k. "omsorgsfull" rapportering forma väljarnas attityder, så att väljarna blir positiva till invandringspolitiken/regeringspolitiken.

Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Ni hade kunnat bläddra i den klistrade I&I-tråden Källor, statistik och referenser 2.1 för länge sen. Läst myndigheternas rapporter. Var var ni i våras när man ökade utgiftsområdet Migration i statsbudgeten med 2,7 miljarder kronor? Källor, statistik och referenser har fortfarande en bråkdel av den här trådens visningar. Missförstå mig inte- jag är glad att folk äntligen börjar intressera sig för det här- jag önskar bara att ni var lite mer som mina bekanta från exkommunistiska länder. De skulle aldrig i helsike få för sig att lita blint på att myndigheter och media skulle informera dem. Nästa prognos kommer i oktober. Sen väntar 2015 med fyra nya prognoser.

Tänker nån av er skriva ett kort referat av Migrationsverkets nya verksamhets- och kostnadsprognos och länka i Källor, statistik och referenser 2.1?

Du är tveklöst väl medveten om, att vi i detta forum inte får lufta några synpunkter på hur du hmmm... modererat "Källor, statistik och referenser". Det borde väl också gälla omvänt?
Citera
2014-07-25, 11:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
1.sänkt reallön leder till massflykt av t.ex kvalificerad vårdpersonal - flykt till Norge England Danmark, länder där inga klaner förpestar på akuten , länder med bättre lön o arbetsmiljö
se
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19220026.ab
och i Skåne

http://www.dagensmedicin.se/nyheter/sjukskoterskejobb-far-inga-sokande/

3. Då tar EU Sverige i örat, sen grekisk kris i Sverige - massiva nedskärningar
-

Så snart får bombens tryckvåg effekter, kommer rasera välfärden
En annan intressant aspekt är ju att den nuvarande regeringen aviserat att ta bort avdragen för enskilt pensionssparande. I takt med att den allmänna pensionen urholkas & folk tappar förtroende för systemet så ter sig detta som något som folk kommer att oroa sig för. Att man täpper till en säkerhetsventil för vanligt folk att trygga sin ålderdom.

För allt fler börjar ju tvivla på att den allmänna pensionen kommer att räcka till på ålderns höst.
Speciellt med tanke på den accelererande flyktingturismen med de kostnader denna innebär.
Citera
2014-07-25, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En annan intressant aspekt är ju att den nuvarande regeringen aviserat att ta bort avdragen för enskilt pensionssparande. I takt med att den allmänna pensionen urholkas & folk tappar förtroende för systemet så ter sig detta som något som folk kommer att oroa sig för. Att man täpper till en säkerhetsventil för vanligt folk att trygga sin ålderdom.

För allt fler börjar ju tvivla på att den allmänna pensionen kommer att räcka till på ålderns höst.
Speciellt med tanke på den accelererande flyktingturismen med de kostnader denna innebär.

Den räcker om folk betalar in till pensionen. Problemet med folk är ju att de tror att de faktiskt SPARAR pengar genom att pensions"spara". Och det gör man inte, man sitter och betalar så att de som har pension idag får den, för att vi ska få pension så måste folk som jobbar när vi är pensionärer betala in pensionspengar. Gör dem inte det så får du inga pensionspengar. Och med tanke på hur landet ligger så kan du ju glömma pensionspengar i framtiden. Sluta betala in istället och spara privat på olika sätt.
Citera
2014-07-25, 11:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Den räcker om folk betalar in till pensionen. Problemet med folk är ju att de tror att de faktiskt SPARAR pengar genom att pensions"spara". Och det gör man inte, man sitter och betalar så att de som har pension idag får den, för att vi ska få pension så måste folk som jobbar när vi är pensionärer betala in pensionspengar. Gör dem inte det så får du inga pensionspengar. Och med tanke på hur landet ligger så kan du ju glömma pensionspengar i framtiden. Sluta betala in istället och spara privat på olika sätt.
Det som avses avskaffas av Borg är just skatteavdragen för det privata pensionssparandet i fonder & liknande.
Man kan givetvis spara helt privat på olika sätt, men det är inte lika ekonomiskt fördelaktigt när man inte kan dra av insättningen i deklarationen.

Det som återstår är att spara av skattade pengar & dessutom betala kapitalskatt i framtiden när man plockar ut av besparingarna.

Som jag fattat det så gäller förslaget från regeringen inte att avskaffa de extra pensionsförsäkringar som arbetsgivaren betalar in åt dig. Så om man har ett AB så kan man ju enkelt kringå det hela.

Men nu börjar vi driva lite OffTopic känner jag...
Citera
2014-07-25, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Problemet för mig - och andra jag känner - är att vi inte vill rösta SD. De är för konservativa för min smak och vore det inte för just den otroligt naiva, kortsiktiga och verklighetsfrånvända syn resten av partierna har på invandring och integration så hade min röst antagligen legat till vänster. Eller ja, det förutsätter också att de röda tar avstånd från Mp som jag anser är vansinniga, trots att jag betraktar mig som väldigt grön.

Problemet är att inget annat parti verkar befinna sig i verkligheten och se problemen. Det är bara SD som angriper problemet och ser det för vad det är. Frågan är om man är beredd på att köpa hela paketet för denna fråga? SD har inte direkt briljerat med kompetens.

Nu varken röstar jag på eller följer SD. Men är det inte märkligt tyst från det hållet?

Ger inte miggs underskott och uppdateringen till 80.000 asylsökande ett läge för någon form av politiskt utspel. Förstår inte om SD förlitar sig på "alternativ" media eller varför de inte kommer diverse pressmedel mm. Någon i tråden kanske kan förklara SDs ev. mediastrategi?
Senast redigerad av VemKom 2014-07-25 kl. 11:57.
Citera
2014-07-25, 12:02
Medlem
Ozmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Om Sverige lyckas integrera och få in våra invandrade medmänniskor på arbetsmarknaden kan vi få en helt ok pension.

De enda kompisar jag haft som tvingats av sina föräldrar till högskolestudier, har varit barn till invandrare, tom Somalier. Det är ett litet ljus i mörkret iaf.

Invandringen håller även igång trycket på bostäder, vilket gynnar byggsektorn, som väldigt många är verksamma inom.

Det vidriga i hela integrationsfrågan är just medias hantering av frågan, det är inte värdigt ett demokratiskt land att ha en så partisk journalistkår. Om någon ultranationalist får nog, kommer det vara en nyhetsredaktion som flyger i luften. Vilket kommer gynna kulturvänstern ännu mer.

Sverige kommer aldrig bli vad det en gång var. Det enda man kan göra är att se om sitt eget hus.
Citera
2014-07-25, 12:05
Medlem
Enligt Migga_X handlar det om siffror: " Från att ha legat på 56 000 vid årsskiftet och 61 000 i april skrivs den nu upp till knappt 90 000."

Enligt migrationsverket (en av länkar från Källor, statistik och referenser 2.1) har 31915 asylsökande kommit (registrerats) fram till 2014-07-01.

Vem har rätt, vad har jag missat här?
Citera
2014-07-25, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Nu varken röstar jag på eller följer SD. Men är det inte märkligt tyst från det hållet?

Ger inte miggs underskott och uppdateringen till 80.000 asylsökande ett läge för någon form av politiskt utspel. Förstår inte om SD förlitar sig på "alternativ" media eller varför de inte kommer diverse pressmedel mm. Någon i tråden kanske kan förklara SDs ev. mediastrategi?

Även jag tycker det är anmärkningsvärt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in