Citat:
Ursprungligen postat av
motyl
Saker jag tror B ljuger om angående hennes barndom: Allt. Precis Allt. Kan ingen gå in i diskussionen på FB och försvara pappan?
Hon klarar inte av att sluta blogga utan minibloggar på FB istället. Det är så skadat att det finns inte. Hon brukar ju säga att de som skriver i den här tråden är beroende av henne men hon är som en katt man räddar från att bli våldtagen men likt förbannat går och drar kattröven över altandörren och vill ut igen efter fem minuter.
B är antagligen den enda personen i hela världen som skulle skaffa barn bara för att provocera, angående barndiskussionen. Det måste vara höjden av att vara självisk, B skulle inte ens bry sig om sin egen avkomma utan endast sitt eget borderline-jag.
Skrivet av Bernys pappa på facebook:
"Men som 'religiös man' tänker jag på Jesu ord: den som älskar far eller mor, hustru eller barn, mer än mig är mig inte värdig" dessa ord är det enda jag motsätter för att försvara honom. Vilken normal människa sätter jesus och gud före sin egen familj? Och med det sagt så behöver ju inte det betyda att allt med opus dei osv är sant för det.
Håller med dig om minibloggandet på facebook, hon kan helt enkelt inte hålla fingrarna borta. Drog en djup suck när jag såg namnförslagen, det börjar bli riktigt tröttsamt, kom med något nytt istället. Det är liksom ingen annan utom Berny som är road av det. Som hon håller på nu för tiden så bevisar hon bara motsatsen till att barn och djur är heligt för henne. Hade barn varit heligt för henne på riktigt så hade hon sett till att skydda sig, barn är inte heligt om du blir på smällen flera gånger om pga oskyddat sex. Barn är inte heller heligt för dig om du tror att det är läge för barn typ 2 månader in i ett förhållande. Spelar ingen roll hur mycket man "hör ihop" tyvärr. Till våren tror jag att det kommer låta annorlunda, och då kommer hon nog vara redo för nästa förhållande som hon hetsar in i.
Berny kunde inte ens hantera 2 hundar i längden, hur ska hon då klara av ett barn?
Snälla tänk längre än vad din snok räcker Berny.
Berny frågar varför dom inte anmäler henne för förtal. Min teori om varför det inte varit tal om det förens nyligt är helt enkelt för att det är både kostsamt och svårt att fälla någon för förtal. När det dessutom gäller sexuella övergrepp så kan det yrkas på att hon haft syfte att varna. Bernys påståenden finns till mesta del på internet men även till viss del i hennes böcker, och då gäller tryckfrihetsförordningen samt yttrandefriheten. Däremot gäller inte personuppgiftslagen.
Har jag fel under något avseende får ni gärna rätta mig, men det är vad jag kunnat läsa mig till.