2014-11-03, 21:45
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
Abort är gratis i Sverige dock (om man bortser från läkarbesökskostnaden som kostar 350:- och sedan de 200:- som man betalar för piller om man gör medicinsk abort)

Jag vet, men av kommentarer som Hyperexium, som hävdar att vara vän med Berny, har gjort så tror jag inte hon faktiskt har koll (eller bryr sig, för den delen) om sådana saker.

Att ha en abort, även i tidigt skede, är ju inte direkt trevligt. Om man tror på Berny så ska hon ha gjort abort ungefär varannan månad (beroende på hur trist livet är). Själv tror jag faktiskt hon aldrig gjort en abort då om hon skulle vara såpass fertil som hon påstår sig vara så skulle hon nog faktiskt tittat på alternativ att förhindra eventuella graviditeter.
Senast redigerad av William Haines 2014-11-03 kl. 21:54.
Citera
2014-11-04, 09:29
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Saker jag tror B ljuger om angående hennes barndom: Allt. Precis Allt. Kan ingen gå in i diskussionen på FB och försvara pappan?

Hon klarar inte av att sluta blogga utan minibloggar på FB istället. Det är så skadat att det finns inte. Hon brukar ju säga att de som skriver i den här tråden är beroende av henne men hon är som en katt man räddar från att bli våldtagen men likt förbannat går och drar kattröven över altandörren och vill ut igen efter fem minuter.

B är antagligen den enda personen i hela världen som skulle skaffa barn bara för att provocera, angående barndiskussionen. Det måste vara höjden av att vara självisk, B skulle inte ens bry sig om sin egen avkomma utan endast sitt eget borderline-jag.

Skrivet av Bernys pappa på facebook:
"Men som 'religiös man' tänker jag på Jesu ord: den som älskar far eller mor, hustru eller barn, mer än mig är mig inte värdig" dessa ord är det enda jag motsätter för att försvara honom. Vilken normal människa sätter jesus och gud före sin egen familj? Och med det sagt så behöver ju inte det betyda att allt med opus dei osv är sant för det.

Håller med dig om minibloggandet på facebook, hon kan helt enkelt inte hålla fingrarna borta. Drog en djup suck när jag såg namnförslagen, det börjar bli riktigt tröttsamt, kom med något nytt istället. Det är liksom ingen annan utom Berny som är road av det. Som hon håller på nu för tiden så bevisar hon bara motsatsen till att barn och djur är heligt för henne. Hade barn varit heligt för henne på riktigt så hade hon sett till att skydda sig, barn är inte heligt om du blir på smällen flera gånger om pga oskyddat sex. Barn är inte heller heligt för dig om du tror att det är läge för barn typ 2 månader in i ett förhållande. Spelar ingen roll hur mycket man "hör ihop" tyvärr. Till våren tror jag att det kommer låta annorlunda, och då kommer hon nog vara redo för nästa förhållande som hon hetsar in i.

Berny kunde inte ens hantera 2 hundar i längden, hur ska hon då klara av ett barn?
Snälla tänk längre än vad din snok räcker Berny.

Berny frågar varför dom inte anmäler henne för förtal. Min teori om varför det inte varit tal om det förens nyligt är helt enkelt för att det är både kostsamt och svårt att fälla någon för förtal. När det dessutom gäller sexuella övergrepp så kan det yrkas på att hon haft syfte att varna. Bernys påståenden finns till mesta del på internet men även till viss del i hennes böcker, och då gäller tryckfrihetsförordningen samt yttrandefriheten. Däremot gäller inte personuppgiftslagen.
Har jag fel under något avseende får ni gärna rätta mig, men det är vad jag kunnat läsa mig till.
Citera
2014-11-04, 09:33
Medlem
Imeldas avatar
Och så göder hon ryktet om graviditet lite till:
"Godmorgon jag har druckit kaffe med mannen, rastat theus och spytt. Nu har jag morgongoset med theus min gangster. Fast det blir mer lek än gos idag".

Sorgligt.
Citera
2014-11-04, 09:55
Medlem
Fajerflajs avatar
Ger sken av att vara gravid och lägger upp en bild med en cigg i handen
Citera
2014-11-04, 11:01
Medlem
Antitrinitarians avatar
Men det där med att hon spyr på morgonen är väl ganska gammalt? Hon har ju skrivit själv för längesen att hon måste uppsöka läkare och ta reda på varför hon alltid spyr på morgonen, eftersom hon tagit gravtest och inte är gravid. Nu hittade jag inte just den status jag tänkte på, men här är ett exempel.

Sen kan det såklart vara så att hon börjat skriva det igen för att underblåsa spekulationerna, speciellt nu efter att hon uppdaterade namnförslagen... Det är så jävla tramsigt att det knappt är sant.
Citera
2014-11-04, 15:18
Medlem
Denosynliges avatar
Berny borde ha riskerna för förlossningsdepression i åtanke innan hon går och blir gravid på riktigt.

"All slags information som direkt eller indirekt kan knytas till en fysisk person som är i livet innefattas av personuppgiftslagen, PUL. Förutom personuppgifter räknas också foton in som en personuppgift"

Om Pålssons vill försöka sätta dit Berny för förtal ska dom däremot passa på nu när hon rajlerar om det på facebook.
Citera
2014-11-04, 16:35
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
Abort är gratis i Sverige dock (om man bortser från läkarbesökskostnaden som kostar 350:- och sedan de 200:- som man betalar för piller om man gör medicinsk abort)

Berny är så barnkär att endast den lyxiga privatkliniken "Le Wire Hanger" är gott nog.
Citera
2014-11-05, 01:50
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Då gratulerar vi följande användare till varsin varning:

Hyperexium
Imelda
Kardnialvokal

Tio inlägg raderade.

/Moderator
Citera
2014-11-06, 02:37
Medlem
Denosynliges avatar
Nej, Berny det är inte särskilt många som har problem med att du är lycklig, snarare tvärtom. Problemet med dig är att du sällan är happy särskilt länge åt gången. Du dras till misären även om du har det bra egentligen. Ett annat problem med dig är att du alltid verkar tänka ut nästa sätt att provocera, det inger inte ett särskilt seriöst intryck av dig varken som person eller författare när du, med dina erfarenheter, istället hade kunnat sätta ord på allt som är fel med drogpolitiken och psykvården och banat väg för debatt kring hur man kan lösa problemen. Men nej, du sitter hellre och skriver provocerande inlägg om hur du överkonsumerar, blir på "smällen" en gång i kvartalet, super och slåss och om hur gangsta och streesmart du är? Det märks dessutom ganska tydligt vilka du försöker provocera.

It's getting old.

Jag hade blivit mäkta impad om du kunde visa att du kan synas och höras utan att provocera. Jag hade blivit impad om du slutade provocera med graviditeter och annat. Jag hade blivit impad om du fullföljde ett projekt. Jag hade blivit impad om du kunde uppvisa ansvarsfullt beteende. Jag hade blivit impad om du började med någon sund aktivitet som du inte överger efter 2 veckor. Jag hade blivit impad om du gjorde något vettigt för en gångs skull. Jag hade blivit sjukt impad om du faktiskt lärde dig att laga riktig mat. Just nu är jag inte ett dugg imponerad.

Anta min utmaning så ska du se det blir liv i lådan! Eller fegar du ur din chickenshit?
Senast redigerad av Denosynlige 2014-11-06 kl. 02:52. Anledning: Tillägg
Citera
2014-11-06, 10:40
Medlem
motyls avatar
Skulle inte B börja träna på gym?

OCH fixa håret? Om hon nu fullföljde det projektet ser det fortfarande ut som svinto.
Senast redigerad av motyl 2014-11-06 kl. 10:47. Anledning: Tillägg
Citera
2014-11-06, 15:58
Medlem
Gafflens avatar
Detta är lite elakt av mig men jag tror inte att vi någonsin skulle se B på gymmet för att hon älskar att träna, OM hon nu skulle befinna sig på gymmet så skulle det nog vara för att provocera oss.

Fast det var nog ingen nyhet..
hur som helst så har hon klarat sig längre i förhållandet än vad jag någonsin förväntat mig.
Citera
2014-11-06, 20:35
Medlem
roewsvetts avatar
Hade jag varit Bernys läkare eller kontaktperson skulle jag ha frågat henne VARJE dag. Är du utvecklingsstörd Bernadette ? Är du lite långsam i huvudet Bernadette? Kan du läsa ett recept Bernadette? Kan du göra som det står på pappret Bernadette?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in