2015-08-18, 00:09
Medlem
sinfons avatar
Det ni rotat fram på Andreas förresten, jebus. Första gången han dök upp i Bernys liv var det någon som skrev att han såg ut att ha fetalt alkoholsyndrom. Det är nog ingen dålig gissning. Älskar att han heter Ronny i andranamn också. Vilka jävla människor.
Citera
2015-08-18, 00:10
Medlem
oxsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Skulle inte förvåna mig ett dugg om det ingick i Bernys plan att snabba på familjebildningen så att hon kanske slipper fängelse.

Hon kanske har sett OINTB & tror sig vara en fräschare Alex Vause. Det komiska är att hon inte kommer slippa ifrån. Jag undrar när hon ska fatta att hela hennes liv är som midgårdsormen, allting biter henne i röven förr eller senare.
Citera
2015-08-18, 01:51
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxsvans
Efter att ha följt den här tråden extremt lång tid utan att ha skaffat ett eget konto för att kunna förkovra mig ordentligt i skvallret så kunde jag numera inte längre hålla mig.

Varsågod, splitter nytt skvaller angående Björnis & Topsens lyxiga bostadssituation på 30-70 kvm i centrala Malmö.

http://m.imgur.com/HxP7eY3
http://m.imgur.com/ANanlZb

Alltså, båda sitter med skulder och betalningsanmärkningar upp till öronen - att de ens fått ett erbjudande någonstans är rätt otroligt. Men det kanske är en andrahandslägenhet? Om Berny åker i finkan så lär väl inte A få bo kvar?
Citera
2015-08-18, 03:06
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxsvans
Efter att ha följt den här tråden extremt lång tid utan att ha skaffat ett eget konto för att kunna förkovra mig ordentligt i skvallret så kunde jag numera inte längre hålla mig.

Varsågod, splitter nytt skvaller angående Björnis & Topsens lyxiga bostadssituation på 30-70 kvm i centrala Malmö.

http://m.imgur.com/HxP7eY3
http://m.imgur.com/ANanlZb

Först och främst så undrar jag varför i helvete de ens söker en bostad i ett av Malmös värsta områden när de inte vill bo där. Berny verkade först inte förstå vad det var för område, men varför hindrade inte Andreas henne redan från början att söka lägenhet där?

Sedan undrar jag hur fasen de ens kan få några som helst bostadserbjudanden. De flesta hyresvärdar skulle knappast vara intresserade. Speciellt då en del av Bernys skulder hos Kronofogden sägs vara hyresskulder. Fast kombinationen skulder hos kronofogden/betalningsanmärkningar är redan illa, och det kan vara mycket svårt att få tag på en förstahandslägenhet. Skulle det råka vara en andrahandslägenhet så hoppas jag verkligen att personen som hyr ut lägenheten har haft vett nog att begära saker som referenser och kreditupplysning.

Kan heller inte låta bli att fundera på hur de ska klara av att flytta från LSS-boendet, och klara av livet i en vanlig lägenhet.

Och varför är det så jävla viktigt att de bor i ett barnvänligt område? Är Berny gravid? Stackars unge i så fall. För Andreas verkar skita totalt i sina ungar, så det handlar knappast om att hans barn kommer att komma dit på besök.
Citera
2015-08-18, 06:18
Medlem
MjaoTse-Bongs avatar
Någon som vet vilket område det rörde sig om?
Citera
2015-08-18, 13:06
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjaoTse-Bong
Någon som vet vilket område det rörde sig om?

Rosengård säkert, haha eller Oxie
Citera
2015-08-18, 13:39
Medlem
Är det bara jag som tycker det är hysteriskt roligt att just Berny och Andreas väljer bort områden för att inte hamna bland "sämre folk"?

Känns snarare som om grannarna i det aktuella området har anledning att dra en suck av lättnad.
Citera
2015-08-18, 16:52
Medlem
MjaoTse-Bongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
Rosengård säkert, haha eller Oxie

Antagligen men man vet ju aldrig, känns som Malmö har många områden med dåliga rykten.
De kanske bara vill bo på Lyckliga gatan i Hyllie
Citera
2015-08-18, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Alltså, båda sitter med skulder och betalningsanmärkningar upp till öronen - att de ens fått ett erbjudande någonstans är rätt otroligt. Men det kanske är en andrahandslägenhet? Om Berny åker i finkan så lär väl inte A få bo kvar?

Troligtvis handlar det säkert om ett kommunkontrakt alt en Lss-lägenhet.
Citera
2015-08-18, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Men skojar du? Fy fan så tragiskt. Kan ju just undra var pengarna tar vägen. Herr och fru Parasit betalar ju inte för nånting. Stackars barn. De hade haft det bättre utan honom i sitt liv.

Det som dessutom stör mig är att Berny lämnade missvisande uppgifter. Hon angav att hon
bodde själv när Fogdens utredning om betalningsförmåga gjordes oktober 2014. Fast hon då
i allra högsta grad bodde med "maaaaaannnen i sitt liv" A, vilket innbär att hon har ett
större betalningsutrymme och rimligtivs borde kunna betala av.

Fan någon borde ju nästan tipsa Fogden!
Citera
2015-08-19, 00:45
Avslutad
Bernys lilla Glitterängel kommer i alla fall att vara en färsking.
Upplärd senare av Blodprinsessan själv.

Tror allvarligt talat inte att Berny någonsin får ett barn. Om det kom ett skulle det inte stanna många timmar hos henne.

Undrar om B hade fått lika mycket uppmärksamhet om hon varit kille och svinat livet igenom? Jag misstänker nej. Berny är lite speciell på det sättet, att hon är kvinna och beter sig helt rövaktigt. En kille hade liksom brunnit ut snabbare, hade inte funnits ett så stort intresse för det, kanske varit mer "förväntat" av en kille med pajad hjärna att bete sig så.
Citera
2015-08-19, 01:19
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Undrar om B hade fått lika mycket uppmärksamhet om hon varit kille och svinat livet igenom? Jag misstänker nej. Berny är lite speciell på det sättet, att hon är kvinna och beter sig helt rövaktigt. En kille hade liksom brunnit ut snabbare, hade inte funnits ett så stort intresse för det, kanske varit mer "förväntat" av en kille med pajad hjärna att bete sig så.

Hade Berny varit en kille så hade hon varit död nu. Eller i fängelse.

Jag tror inte alls sociala myndigheter och andra hade ömmat så mycket för henne och vidtagit hälften så många åtgärder. Jag tror inte heller att om Berny var kille att hon hade kunnat fiska upp så mycket uppmärksamhet i sociala medier och annat som hon ändå gjorde under en period - det hade nog inte varit samma smekande av hennes ego med "du är så fin vännen <333", om man säger så.

Så man kan se det från lite olika aspekter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in