2014-11-04, 18:44
Medlem
orezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
Bitcoin är just nu ett julbord med stålar på.
Mina ädla herrar, ta för er för all del! För det är ingen annan som vill ha

Jag tror det är ett riktigt bra köpläge nu, kanske kan gå ner lite till så var på era tår

Jag är fullt inne på ditt spår dock tror jag att vi ligger nog på dessa nivåer några veckor.

Lite historiska värden
2014-11-04 $329 Transaktioner: 89861 st (senaste 24h)
2013-11-04 $238 Transaktioner: 42094 st
2012-11-04 $10.8 Transaktioner: 22692 st
2011-11-04 $3.10 Transaktioner: 6662 st
2010-11-04 $0.23 Transaktioner: 339 st
Citera
2014-11-05, 15:41
Medlem
orezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orez
Jag är fullt inne på ditt spår dock tror jag att vi ligger nog på dessa nivåer några veckor.

Jag kanske får ta tillbaka det jag sa att vi kommer vara på dessa nivåer några veckor, just nu ser det ut som att kursen rör sig norrut.
https://cryptowat.ch/
Citera
2014-11-05, 18:55
Medlem
massepojkens avatar
Ryssland lyfter Bitcoin?

Att Putin att en maktfullkomlig galning råder det inget som helst tvivel om och jag tror på fullt allvar att han är beredd att starta ett tredje världskrig.

-Nu skall Putin förbjuda innehav av dollar i Ryssland. Funna medel kommer omedelbart att konfiskeras av den ryska statsmakten.

Då måste vi ställa oss frågan i vilken valuta ryssarna vill ha sitt kapital i? Euro är troligtvis förstaalternativet. Men sen då?

Bitcoin?

Rubel vill väl ingen längre äga?

Skulle inte bli förvånad om Putin jobbar på en masterplan med en stor ny mäktig digital valuta med Ryssland i spetsen. Putin är så jävla galen att han säkerligen tror att han kan få Kina med på tåget.

Putincoin?

Ryssarna har lite kinesisk mentalitet i sig. Börjar dom hamstra Bitcoin så är bollen snabbt i rullning. Är det någon ryssen har svårt för är det att se grannen bli rik.

Så följa John är det som gäller då.

Finns en hel del klassiska spekulationsbubbleexempel i Ryssland för er som kan er historia.

Massepojkens portfölj i dagsläget.

70% Likvida medel

20% Guld

10% Bitcoin

Putins musiksmak.. https://www.youtube.com/watch?v=KhD1NdEUf3A
Senast redigerad av massepojken 2014-11-05 kl. 19:10.
Citera
2014-11-06, 18:54
Medlem
Är Bitstamp noga med id och hyresavifoto, lite suddigt? Inte använt Bitcoin sen FBI la ner Silk Road.Tar en jävla tid när man inte är van vid windows 8.1
Citera
2014-11-06, 19:30
Medlem
Ej djävla massa marknadsplatser för knark har stängts av FBI. Är det köp eller sälj läge?

Många kommer få panik och sälja, kursen sjunker.

Många har blivit av med sina bitcoins och behöver köpa nya, kursen stiger.
Citera
2014-11-06, 20:58
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SockerStavros
Ej djävla massa marknadsplatser för knark har stängts av FBI. Är det köp eller sälj läge?

Många kommer få panik och sälja, kursen sjunker.

Många har blivit av med sina bitcoins och behöver köpa nya, kursen stiger.

En mycket skarpsynt analys du gjort! Givetvis är det köpläge.
Citera
2014-11-07, 04:55
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ej djävla massa marknadsplatser för knark har stängts av FBI. Är det köp eller sälj läge
Den typen av nyheter är alltid köpsignal.

Enda negativa är ju att en central enhet kan få tag i för många bitcoins, men jag tror inte vi har det problemet längre, så tror inte det blev som med gamla Silkroad att FBI plötsligt sitter med för stor % btc.
Citera
2014-11-07, 05:49
Medlem
Tänkte också på det, dom plocka ju ner flera stora drog sidor.. Jag köpte på FYB.. jag drog en valuta omvandlare och råkade se att det var nästan 200 kr billigare per btc på bitstamp, kan det stämma? 348 dollar 2400 svenska? jag betalade precis 2700 per coin på Fyb och 2500 nått för en coin här om dagen på fybse. Trodde dom va bra. Men tappar man 200 kr per btc när den är nere på 2500-2700 är ju det en tvär förlust.. jag som trodde fyb låg bra. gav nu 2699 för 1 och safello tar 287 eur vad det nu motsvarar. bt.cx vet man ju aldrig med, men stod 1.08 eller nått för 2700 kr men dom tar ju sån lång tid på sig att det hinner ändras innan man fått sina coins.. Så bitstamp Är den man tjänar mest på att använda sig av? Fyb är ju jävligt snabba om man väl har cash på kontot där. Sen gäller det att slå till när dom droppar den en kort stund vilket dom luringarna gör då och då
Citera
2014-11-07, 06:00
Medlem
Glömde fråga hur Bitstamp står sig till Fyb? för nackdelar, priset verkar ju helt klart bättre på bitstamp. vad äre för nackdelar? Jag freecoinar lite på olika sidor. Safello, bt.cx och fyb brukar jag kolla. Men gillar inte Deras swish, tar för lång tid. Blivit galen på dom flera gånger då det tagit evigheter. och safello som inte skickar några coins men tar gärna betalat under helgen. Första gången blev jag tokig. samma med bt.cx som tar sig rätten att vänta timmar med överföringen. Har dom swishfunktion då får dom fan se till att kunna leverera inom en timme iaf, och när dom inte kan leverera så bör swishfunktionen vara utav... Men åter till frågan, För nackdelar med Bitstamp / Fyb?
Citera
2014-11-07, 17:08
Medlem
Trillskes avatar
Enda nackdelen med bitstamp är att det är lite omständigt att gå från fiat =》btc. Är en process att bli godkänd och sedan en del transaktionstid för banköverföringarna.

Sen kan man väl säga att slovensk bank inte är optimalt heller, men med tanke på hur enormt säkert de behandlat verksamheten än så länge känns det safe. Är rent av inte ens speciellt rädd att låta pengar ligga där (vilket såklart inte är ett krav och inte rekommenderat).
Citera
2014-11-07, 21:49
Medlem
Citat:

Se det såhär: BTC som blir tagit av terrornätverk som Polisen, FBI, Europol och motsvarande är BTC som blir tagit ut av cirkulation. Det är en klart positivt för kursen.

Samtidig är det den här gången en mycket negativ faktor för kursen och efterfrågan: En ifrån Europol medgav att dom nu kan lokalisera Tor's .onion tjänster. Det gör situationen lite annorlunda jämfört med då SR1 blev tagit ner. Då SR1 gick ner fick vi massor av nya darknet marknader som drev efterfrågan efter BTC upp. Nu som dom kan lokalisera Tor .onion tjänster är situationen lite annorlunda, Tor är inte något alternativ för å starta nya darknet markets. Om I2P kommer ta över (dom slog inte till emot någon I2P marknader den här gången men om dom är trygga eller för små till att någon bryr sig är en öppen fråga) eller inte .. vem vet.

Alt i alt så betyder det här inte särskilt mycket för mig personligt, jag handlar efter chart inte nyheter och så jag ser charten är vi fortfarande i en bear-marknad (är short, ingen stor position dog - endast 300 BTC, target $278).
Citera
2014-11-08, 01:50
Medlem
Despiracys avatar
Funderar på att handla coins imorgon vid lunch.
Värt?

Vart billigast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in