2014-11-06, 12:19
Medlem
Börjar i övrigt misstänka att Erik har Aspbergers syndrom eller iaf drag av det. Insnöad i specialintressen (friluftsaktiviteter), sen har han ju märkbart svårt med samspelet med andra människor och i synnerhet kvinnor. Just samspelet med andra och att kunna läsa av andra är det som aspbergare har svårt med och Erik har ju själv sagt att han har svårt med att läsa av. Sen verkar han även klumpig i sina uttalanden, säger saker som kan såra, även där visar han sociala svårigheter.
Citera
2014-11-06, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Allt hans prat om att han är uppfostrad med att alla är lika värda och det där håller ju inte. Som tjejerna sa själva, de vill ju att han visar mer känslor och att han gör det för att han vill och inte för att han ska vara rättvis mot alla hela tiden.

Han är ju skärrad killen, vid varje enda kontaktögonblick. Det är därför han konstrar till det och snackar om att de ska ta honom undan, ifall de vill ha kontakt. Och det fungerar ju inte ändå. Han är fullständigt livrädd att komma i kontakt med någon.
Och det har han varit sen första början. Ta bara när han gick iväg med Mikaela, i början och han är fullständigt tyst, obekväm och vill krypa iväg, för att det sitter någon där och vill prata med honom.
Helt obekväm är han.
Han är egentligen helt makalös hur han i varje tillfälle lyckas värja sig. Tänk när han då låg där på sin scoutövernattning och faktiskt låg tätt bredvid två tjejer, till och med då, lyckades han värja sig. Tätt låg de med huvudena ihop, nästan oundviklig situation att iallafall komma i lite connection med en persons närhet. Men han lyckas distansiera sig. Först tittar han i nära ögonkontakt med tjejen på ena sidan, och sen tittar han i nära ögonkontakt med tjejen på den andra sidan, men han lyckas vara helt avstängd. Det är ju nästan ett konststycke bara det. Men varför är han så jäkla rädd?
Senast redigerad av laprikapaprika 2014-11-06 kl. 12:50.
Citera
2014-11-06, 13:41
Medlem
Bajsfacistens avatar
Tråkigt och fånigt program. Men något man ibland ser på för att man är mer nyfiken på själva bonneriet. Men vad får man av det, hobbybönner som klappar kor... sen blir det att sitta i en hage och prata känslor med hästegnägget Linda.
Citera
2014-11-06, 15:02
Medlem
Jag kan förstå om man känner sig osäker när det handlar om kärlek och relationer. Men det risken får man ju ta om man nu inte vill leva ensam. Det finns ju inga garantier för någonting och det är klart att man kan känna rädd för att bli sårad och övergiven men så är det ju för alla. Man måste ju våga lite om man ska kunna träffa någon och det känns bara löjligt av Erik att lägga över ansvaret på tjejerna att de ska ta initiativ. Och det där att han skulle vara otrogen om han går iväg med en tjej i taget, vad är det för konstigt tänk i ett dejtingprogram? Egentligen tror jag att Erik är en väldigt trevlig person, det är väl bara det att han är så obekväm med situationen och då låser det sig.

Peter får ju man ingen riktig bild av, han får väldigt lite tv-tid jämfört med andra bönderna. Känns lite som att det här med alla avhopp är en grej för att få lite fart på programmet, lite spänning och dramatik. Eftersom det är så segt i övrigt så behöver det ju hända något. Det vore ju dock roligare om man fick se något mer positivt än att tjej efter tjej väljer att lämna gården. Både Jonathan och Sebastian har nog fått sig en liten tankeställare efter det som hänt.
Citera
2014-11-06, 16:25
Medlem
Bandida.locas avatar
Det är inget fel på Erik!
Det har varit spritfester och fulspel m.m. under åren på gårdarna. Erik är en ärlig kristen vänlig kille och han är inte bekväm med att dejta i TV. Vi får hoppas att flickorna förstår detta och inser vilken kul kille han är. Han är inte ett dugg asperger! Dock har han större chans att hitta någon inom sin församling snarare än i tv om det inte funkar med Ida.

Ang. Sebastians matvanor:
Ang. Jonathans kvinnosyn (den enda det kan funka med är den blonda han hångla med i köket):
Ang. Peters rödhåriga kvinna:
Citera
2014-11-06, 16:31
Medlem
blps avatar
Jag förstår inte grejen med att Sebastian är så jävla benägen att visa sin kropp hela tiden, han är ju för fan astjock?!
Citera
2014-11-06, 17:19
Medlem
grovgreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball

Skrattbonden: höhöhö:ar sig igenom alla situationer. Lite småsött när han satt där med kärringen som har sån "kastrullfrisyr" och inte visste vad han skulle göra. Så han skrattade sitt karaktäristiska skratt: hö-hö-hö!!! Han borde följt hennes vilja och gett henne en riktig j-a åktur inför kamerorna samtidigt som han hö-hö-hö:ar högt och ljudligt. En annan sak som är läskigt på riktigt är att kastrullfrisyrkärringen bara är 45 år gammal, jag hade gissat på runt 55 år. Minst.

Hahahaha tack för dagens asgarv. klockish
Citera
2014-11-06, 17:25
Medlem
grovgreys avatar
HÄRLIGT att Maria drog! Hoppas fler av Jonathans tjejer drar från hans gård.Vill se honom tvingas åka ensam på sin resa, precis som Thomas från 2008 (?) fick göra.

Förresten, jag känner igen Sara så sjukt mycket?! Har hon synts i något annat sammanhang? Eller är det bara det att hon ibland är galet lik Agnes Carlsson?
Citera
2014-11-06, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grovgrey
HÄRLIGT att Maria drog! Hoppas fler av Jonathans tjejer drar från hans gård.Vill se honom tvingas åka ensam på sin resa, precis som Thomas från 2008 (?) fick göra.

Förresten, jag känner igen Sara så sjukt mycket?! Har hon synts i något annat sammanhang? Eller är det bara det att hon ibland är galet lik Agnes Carlsson?

Thomas som var med 2010 var det ju mest synd om. Den tjejen som ville vara kvar hade han inga känslor för och de han gillade valde att lämna gården. Undrar om Jonathan fick sig en tankeställare efter att Maria valde att åka? Eller om han kommer fortsätta i samma stil och bara fokusera på utseende? I så fall lär ju inte förhållandet bli speciellt långvarigt.
Citera
2014-11-06, 18:26
Medlem
Citat:
Thomas som var med 2010 var det ju mest synd om. Den tjejen som ville vara kvar hade han inga känslor för och de han gillade valde att lämna gården. Undrar om Jonathan fick sig en tankeställare efter att Maria valde att åka? Eller om han kommer fortsätta i samma stil och bara fokusera på utseende? I så fall lär ju inte förhållandet bli speciellt långvarigt.
Jag minns bara Thomas vagt, var det i samma säsong som bögen? Men det var väl lite så att dom kvinnorna som Thomas dejtade tyckte att han inte visade något intress i dom osv, så det var till stor del därför dom alla lämnade till slut.
Det kan också ha varit så att Maria fick reda på ett och annat, främst med tanke på Jonathans affektion för Ellen, så hon kände sig inte så exklusiv längre, och lämnade av den anledningen .
Citera
2014-11-06, 18:44
Medlem
grovgreys avatar
Citat:

Alltså jag menade inte att Thomas förtjänade det. Det tycker jag däremot Jonathan gör...
Citera
2014-11-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grovgrey
Alltså jag menade inte att Thomas förtjänade det. Det tycker jag däremot Jonathan gör...

Nej jag tolkade det aldrig som att du menade att Thomas förtjänade att bli lämnad. Håller med om att Jonathan får skylla sig själv så som han betett sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in