2013-12-04, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpistaneShop
Hon får stå sitt kast för att hängs ut sin nuna i tv, sen om folk tycker hon ser ut som ett jävla cp gör inte en till loser. Om man grundar en loser på det sättet har man inga hästar hemma - dom är i slakteriet.

Håller icke med dig, man är en jäkla loser om man måste kränka folk med elakheter. Då har man ju nån form av störning, taskig uppväxt eller dyligt.
Citera
2013-12-05, 02:39
Medlem
ringrostigs avatar
Marlene borde ha en skylt innan man kommer in på hennes gård med texten: Arbeit Macht Love.
Senast redigerad av ringrostig 2013-12-05 kl. 03:04.
Citera
2013-12-05, 05:29
Medlem
Vi skrev ju förut om att Pär och Sophie ibland var vänner på Facebook, ibland inte. Nu verkar de vara vänner igen. Slutet gott, allting gott. Så glad att han valde Sophie.
Citera
2013-12-05, 08:50
Medlem
kostymnisses avatar
Det blev som man väntat och tippat.

Resorna nästa gång då, skall vi satsa våra hängslen och livremmar på att Marlene och Mats tar varsitt rum? Jag tror nog Mats förhoppningar om att utveckla kärlek är extremt naiva, men vem har inte varit naiv när man är kär?
Vad skall de snacka om när de inte arbetar hela dagarna? Nej, där lär det bli resan och sedan inte ens vänskap annat än som ev vänner på facebook...

Mikael gjorde ju helt rätt val och det blev ju faktiskt fint där, de verkar vara ett sådant där par som verkligen kommer hålla ihop. Man får ju önska all lycka till där, de verkar ju haft det struligt värre på kärleksfronten genom åren.

Nisse valde ju ändå rätt sett till de två som var kvar. Det märktes ju redan på slottet att något fanns där och även om Daniela säkert hade varit ett bra val så var det ju tur att inte FBs största fan blev vald iaf då de inte verkade passa speciellt bra ihop. Bara att önska även detta par lycka till, de lär få en trevlig resa!

Pär valde Sophie och det lär kunna bli bra, hon verkar ju betydligt mognare än Kristin och jag tror det hela utvecklas under resan och att det blir ett långvarigt par. Lycka till även här givetvis.

Lite tråkigt dock att det varje gång var den siste som blev vald, det blev lite väl uppenbart då. Visst försökte de klippa så man inte fattade vem Pär pratade med till slut men det där med att det blir den siste de väljer har väl alltid varit så.
Jag förstår dock att det är lättare att låta paret sitta kvar och då måste ju den valda komma sist men likväl förutsägbart...
Citera
2013-12-05, 10:44
Medlem
Powergirls avatar
Det blev rätt till slut men hon bondmoran (förväxla det inte med J.Bond) gjorde allt fel men rätt om hon ville ha en dräng. Tror hon inte fattat vad kärlek är men jag kan ha fel. Oavsett det var hon i felprogrammerad från början till slut.
Citera
2013-12-05, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ringrostig
Marlene borde ha en skylt innan man kommer in på hennes gård med texten: Arbeit Macht Love.

ASG! Haha, ja det skulle vara schnüggt!
Citera
2013-12-05, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallz.
Eller hur! Kusken kan tydligen fiska också:
http://www.youtube.com/watch?v=g5DHWLvr0HU

Och svepa whiskey!
http://www.youtube.com/watch?v=-E3r3wnfd8M

Heja Kusken!

Haha, sicken filmstjärna han är!
Citera
2013-12-05, 11:41
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Nu är jag ofta empatilös, men jag tyckte faktiskt det kändes lite tragiskt när Sölve satt framför kameran och berättade om sina förhoppningar att Marlene ska få känslor för honom när dom reser till exotiska Svalbard ihop, man skulle vilja få han att fatta..att nej det kommer hon inte få
Citera
2013-12-05, 14:14
Medlem
Var det inte så att de pojkar som Marlene hade valt ut först, valde att banga ut när det väl kom till kritan? Jag minns inte om det gällde samtliga pojkar (skulle vara konstigt om det var så) eller om det endast var en eller två. Hur som haver, någonstans känner jag att hon hade en klar favorit redan ifrån början men sedan blev otroligt besviken för att denna pojke valde att inte ställa upp. Då bönderna skriver kontrakt (jag förmodar att dom gör det efter att det har blivit klart att tv ska följa dom) antar jag att dom inte kan hoppa av produktionen hur som helst, vilket ledde till att hon fick välja någon annan pojke att ta med till speed-dejten på slottet.

Jag har tyckt mig märka en klar skillnad mellan hur Linda har intervjuat Marlene jämfört med de andra bönderna. Hon har liksom inte haft samma "åh-vad-underbart-känsla" när hon har intervjuat Marlene. Givetvis kan det vara så att jag enbart har uppfattat det så...
Det jag tänker på är om Marlene har varit öppen till Linda och produktionen redan ifrån start att hon känner sig osäker på om hon kommer att kunna få några känslor för någon av pojkarna på gården och att det isf kan vara en orsak till att Linda har varit mer dämpat när hon har intervjuat Marlene. Det känns som att Linda har valt att istället för att säga till Marlene att hon borde dejta pojkarna var och en samt att visa lite mer känslor, så har hon fokuserat på att säga det till grabbarna istället i förhoppning om att det skulle väcka känslor hos Marlene. De andra bönderna har ju fått höra att de ska visa mer känslor för sina dejter samt att ha mer egentid tillsammans med dom.

Jag kan inte påstå att jag har haft mycket tycke för Marlene under programmets gång, men faktiskt tyckte jag det var bra av henne att säga till Mats att hon inte har fått mer än vänskapliga känslor för honom och att det enbart är därför hon ber honom att följa med på resan. Ja, samt att han var den som hade utvecklats mest på gården Det är ärligt av henne och det ska inte förkastas. Dock finner jag det lite sorgligt att Mats går runt och hoppas på att Marlene får känslor... Om man har vänskapliga känslor för någon så leder det väl sällan till att man får mer känslor än så för den personen

Ja, det var lite tankar som poppade upp i mitt huvud.

Det kan ju även vara så att Marlene helt enkelt inte är kapabel till att kära ner sig i någon Mats passar ju annars in i hennes tycke angående att han ska kunna arbeta på gården. Dock tror jag inte att det framgick om han hade stora händer eller inte
Citera
2013-12-05, 14:41
Medlem
Oavsett vad Marlene kände för killarna som till slut kom till gården, så tycker jag att hon saknade all form av förmåga att visa intresse för dem. Hon verkade ointressad, kylig, bussig. Även om man bara ser de som potentiella vänner kan man väl visa respekt och intresse för dem. I stället verkade hon mest ute efter arbetskraft.
Citera
2013-12-05, 19:41
Medlem
Bundyss avatar
Marlene sa väl ganska tidigt att de förhållanden som håller är de som börjar med vänskap... Kan det vara där det sitter? Att hon inte tillåter sig känna mer än så?

Var hittar jag länkarna till årets bönders facebooksidor? Orka gå igenom 363 sidor.
Citera
2013-12-05, 20:17
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bundys
Var hittar jag länkarna till årets bönders facebooksidor? Orka gå igenom 363 sidor.
Varför ska du gå igenom alla sidor? (109 sidor för övrigt med "rätt" inställning)

Det finns ju en sökfunktion. Sök på inlägg i tråden med rätt sökord. Hittade t.ex. Pärs Facebook direkt när jag sökte på just de orden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in