Var det inte så att de pojkar som Marlene hade valt ut först, valde att banga ut när det väl kom till kritan? Jag minns inte om det gällde samtliga pojkar (skulle vara konstigt om det var så) eller om det endast var en eller två. Hur som haver, någonstans känner jag att hon hade en klar favorit redan ifrån början men sedan blev otroligt besviken för att denna pojke valde att inte ställa upp. Då bönderna skriver kontrakt (jag förmodar att dom gör det efter att det har blivit klart att tv ska följa dom) antar jag att dom inte kan hoppa av produktionen hur som helst, vilket ledde till att hon fick välja någon annan pojke att ta med till speed-dejten på slottet.
Jag har tyckt mig märka en klar skillnad mellan hur Linda har intervjuat Marlene jämfört med de andra bönderna. Hon har liksom inte haft samma "åh-vad-underbart-känsla" när hon har intervjuat Marlene. Givetvis kan det vara så att jag enbart har uppfattat det så...
Det jag tänker på är om Marlene har varit öppen till Linda och produktionen redan ifrån start att hon känner sig osäker på om hon kommer att kunna få några känslor för någon av pojkarna på gården och att det isf kan vara en orsak till att Linda har varit mer dämpat när hon har intervjuat Marlene. Det känns som att Linda har valt att istället för att säga till Marlene att hon borde dejta pojkarna var och en samt att visa lite mer känslor, så har hon fokuserat på att säga det till grabbarna istället i förhoppning om att det skulle väcka känslor hos Marlene. De andra bönderna har ju fått höra att de ska visa mer känslor för sina dejter samt att ha mer egentid tillsammans med dom.
Jag kan inte påstå att jag har haft mycket tycke för Marlene under programmets gång, men faktiskt tyckte jag det var bra av henne att säga till Mats att hon inte har fått mer än vänskapliga känslor för honom och att det enbart är därför hon ber honom att följa med på resan. Ja, samt att han var den som hade utvecklats mest på gården

Det är ärligt av henne och det ska inte förkastas. Dock finner jag det lite sorgligt att Mats går runt och hoppas på att Marlene får känslor... Om man har vänskapliga känslor för någon så leder det väl sällan till att man får mer känslor än så för den personen
Ja, det var lite tankar som poppade upp i mitt huvud.
Det kan ju även vara så att Marlene helt enkelt inte är kapabel till att kära ner sig i någon

Mats passar ju annars in i hennes tycke angående att han ska kunna arbeta på gården. Dock tror jag inte att det framgick om han hade stora händer eller inte