2014-11-03, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsycholicRave
Fast där håller jag inte med till 100%, mkb är inte direkt ett item som går utanför det normala hos void, och tar inte upp onödig plats i inventory för något han "verkligen" behöver. Möter man en PA är det normalt att i alla fall 1-2 heroes köper mkb, detsamma skulle jag säga om man möter panda. Att man köper den är inte i min mening ett tecken på att man blir ägd, snarare skulle jag se det som ett tecken på att PA blir ägd om man skippar den eftersom man uppenbarligen då inte bedömer henne vara ett tillräckligt stort hot

Jag håller med. Men det strutsen snackar om var att void skulle vara en hard counter till PA vilket är fel. Att rusha en mkb låter ju inte som någon vinnande strategi. Jag skulle säga att dom har lika bra chans på varandra beroende på hur resten av teamen ser ut.
Citera
2014-11-03, 22:45
Medlem
spelade två sjuka game idag, helt magisk spelkväll med polarna för övrigt

första gamet åker vi på råstryk men på något sätt så lyckas motståndarna throwa gamet och vi vänder och vinner. vi som lag spelade inte alls bra, och jag har verkligen problem med att spela legion commander
men kolla XP-earned per minute. sjukt övertag dom hade, som dom inte alls lyckas förvalta.

http://www.dotabuff.com/matches/1002115888

andra gamet kör vi 5v5 ranked och det har varit ganska jämna matcher innan men nu möter vi några riktigt dåliga lirare. vi är dire och jag går PA med Lina top och möter NP(vad gör han top?) solo. free farm + 2 kills i början, sen när spelet övergår till att mer ganka så lämnar dom mig top. ännu mer free farm, dom försöker inte ens döda mig.

30-0-5 hade jag när matchen slutade.
http://www.dotabuff.com/matches/1002548320

Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Om du är tvungen att blåsa 5k+ på ett item som counter mot en hero så har denna redan gjort ett riktigt bra jobb och är ett tecken på att du blir ägd.

fast köper du inte mkb mot PA så behöver inte PA så mycket items för att göra sjukt skada.
Senast redigerad av thorak 2014-11-03 kl. 22:51.
Citera
2014-11-03, 22:52
Medlem
Lingon_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thorak
spelade två sjuka game idag, helt magisk spelkväll med polarna för övrigt

andra gamet kör vi 5v5 ranked och det har varit ganska jämna matcher innan men nu möter vi några riktigt dåliga lirare. vi är dire och jag går PA med Lina top och möter NP(vad gör han top?) solo. free farm + 2 kills i början, sen när spelet övergår till att mer ganka så lämnar dom mig top. ännu mer free farm, dom försöker inte ens döda mig.

30-0-5 hade jag när matchen slutade.
http://www.dotabuff.com/matches/1002548320

Offlane Furion är inte särskilt sjukt, hänger ju på att han vet vad han gör, man kan vara riktigt äcklig. Pulla eran creepwave med treants så han får gratisfarm samtidigt som du måste lasthitta under tornet, harassa ut supporten osv.
Citera
2014-11-03, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingon_
Offlane Furion är inte särskilt sjukt, hänger ju på att han vet vad han gör, man kan vara riktigt äcklig. Pulla eran creepwave med treants så han får gratisfarm samtidigt som du måste lasthitta under tornet, harassa ut supporten osv.

han visste dock inte vad han gjorde, då han försökte harassa mig men sket totalt i att lina harassade han. sen har man ju ganska bra harass förmåga med PA i och med stifling dagger

brukar sällan se furion på lane i huvudtaget, men det kanske har med att göra att jag ligger på 3100 solo mmr och 3000 i grupp.
Citera
2014-11-04, 09:33
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thorak
han visste dock inte vad han gjorde, då han försökte harassa mig men sket totalt i att lina harassade han. sen har man ju ganska bra harass förmåga med PA i och med stifling dagger

brukar sällan se furion på lane i huvudtaget, men det kanske har med att göra att jag ligger på 3100 solo mmr och 3000 i grupp.

Prophet spelas nästan uteslutande i jungeln i public dota, så tro inte att det har med din mmr att göra.
Citera
2014-11-04, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumsarr
Prophet spelas nästan uteslutande i jungeln i public dota, så tro inte att det har med din mmr att göra.

Vilket är lite konstigt i senaste patchen med tanke på den höga mana-kostnaden hans summon har nu. Han behöver få upp några levlar och items i lane för att kunna jungla utan att halka bakom.
Citera
2014-11-04, 14:45
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Finns garanterat inte att köpa, utan är troligtvis en mod (vilket innebär att endast du ser effekterna, de andra i gamet ser din hjälte som vanligt). Jag vet att Wagamama har någon mod som gör TA gul/guldig i sin färgsättning

Jaha det förklarar saken, tack
Citera
2014-11-04, 17:47
Medlem
PsycholicRaves avatar
Citat:
Vilket är lite konstigt i senaste patchen med tanke på den höga mana-kostnaden hans summon har nu. Han behöver få upp några levlar och items i lane för att kunna jungla utan att halka bakom.
Tänker du på Nature's Prophet? Summonen har väl kostat precis lika mycket mana alltid vad jag vet? Det enda som hänt är att deras magic resistance tagits bort, men det påverkar inte jungeltakten så fasligt tycker jag ärligt talat. TP:ar man in till något gank med så har man en riktigt snabb midas om man kör på den
Citera
2014-11-05, 10:13
Medlem
Citat:
Tänker du på Nature's Prophet? Summonen har väl kostat precis lika mycket mana alltid vad jag vet? Det enda som hänt är att deras magic resistance tagits bort, men det påverkar inte jungeltakten så fasligt tycker jag ärligt talat. TP:ar man in till något gank med så har man en riktigt snabb midas om man kör på den

Kollade nu och manacosten ökade till 175/225/275 bak i 6.80, det kändes som det var långt mer nyligen. Solklart tecken på att man börjar bli gammal.

Poängen var att NP fixar snabbare tidiga levlar i lane då han är tvungen att ta en resa eller två till fontännen om han junglar från lvl1.
Citera
2014-11-05, 12:59
Medlem
Citat:
Kollade nu och manacosten ökade till 175/225/275 bak i 6.80, det kändes som det var långt mer nyligen. Solklart tecken på att man börjar bli gammal.

Poängen var att NP fixar snabbare tidiga levlar i lane då han är tvungen att ta en resa eller två till fontännen om han junglar från lvl1.

Kan man inte köpa manareg + clarity som med enigma?
Citera
2014-11-05, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Kan man inte köpa manareg + clarity som med enigma?
Jo, men vad har det med saken att göra?

Citat:

Det är hans ult som blev dyrare. Inte summons.
Citera
2014-11-05, 13:46
Medlem
PsycholicRaves avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Det är hans ult som blev dyrare. Inte summons.
Som pukknub skrev, det är ultin och inte träd-summon som blev dyrare med manan, vilket inte påverkar djunglandet nämnvärt. Brukar själv sällan behöva gå tillbaka till basen innan färdig midas, om jag inte teleporterat in för ett gank och castat min Sprout. Brukar börja med en basilius och ett par claritys, förr körde jag rush med handske från start, men basilius känns mer effektivt och ger mer value imo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in