Resultat: .
0%
röster
2014-11-04, 23:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Dortmund tillhör just nu de 16 bästa klubbarna i Europa (i och med avancemang i CL) men i Bundesliga ligger de först på 17:e plats. Ganska vitsigt.
Vad är det som försiggår egentligen? Vad är det som felar? Och hur kan det fela så mycket?

BvB i Bundesliga: 10 matcher, 11 mål.
BvB i CL: 4 matcher, 13 mål.

Citera
2014-11-04, 23:44
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Vad är det som försiggår egentligen? Vad är det som felar? Och hur kan det fela så mycket?

BvB i Bundesliga: 10 matcher, 11 mål.
BvB i CL: 4 matcher, 13 mål.

Det är ju uppenbart, som dom var inne på i viasatstudion, bundesliga är mycket bättre än champions league helt enkelt.
Citera
2014-11-04, 23:56
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Det är ju uppenbart, som dom var inne på i viasatstudion, bundesliga är mycket bättre än champions league helt enkelt.
Haha sa de verkligen det?

Det bästa är att Dortmund möter Gladbach och kan mycket väl förlora till helgen, och om Bremen då bara spelar till sig ett poäng är det 18e och sista plats som väntar för Dortmund
Citera
2014-11-05, 06:24
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Precis min tanke. Klubbar som Freiburg, Paderborn, Mainz och Hannover är helt enkelt klassen bättre än de dussingäng som deltar i CL. Arsenal hade förmodligen legat sist i BL.
Citera
2014-11-05, 07:44
Medlem
cyberkalles avatar
Alla tror på en lätt seger ikväll men det är jag övertygad om att det inte blir för det första så har vi underpresterat på hemmaplan i CL dom senaste åren speciellt då vi i stort sett varit klara för avancemang för det andra så vill nog spelarna i Roma visa världen att dom kan bättre än dom visade sist.
Hoppas på ett oavgjort resultat så att Roma ligger bättre till för avancemang än City.

Schalke är nog BLs mest skadedrabbade lag och nu när Draxler tvingats till en operation så ser det ännu jävligare ut för dom och jag tror dom får skitsvårt i Lissabon i kväll.
Citera
2014-11-05, 09:12
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Dortmund tillhör just nu de 16 bästa klubbarna i Europa (i och med avancemang i CL) men i Bundesliga ligger de först på 17:e plats. Ganska vitsigt.

För övrigt en fin genomförd match. Klass i anfallsspelet. Pisczeks genomskärare till Reus är fotbollsporr!

Kommer nog vända uppåt för Dortmund ganska snart tror jag även i ligan. Ärligt talat..har dom inte haft väldigt mycket oflyt(även om det alltid är rättvist i fotboll...men oflyt går att korrigera enklare)? ..Men frågan är om dom inte är för långt efter för att hinna ta en topp4-plats? Spontant känns det som dom är beroende av CL-spel numera.
Citera
2014-11-05, 09:16
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Alla tror på en lätt seger ikväll men det är jag övertygad om att det inte blir för det första så har vi underpresterat på hemmaplan i CL dom senaste åren speciellt då vi i stort sett varit klara för avancemang för det andra så vill nog spelarna i Roma visa världen att dom kan bättre än dom visade sist.
Hoppas på ett oavgjort resultat så att Roma ligger bättre till för avancemang än City.

Schalke är nog BLs mest skadedrabbade lag och nu när Draxler tvingats till en operation så ser det ännu jävligare ut för dom och jag tror dom får skitsvårt i Lissabon i kväll.

Roma verkar inte kunna spela fler än ett sätt...Om dom kryper ihop och backar, och kontrar...KANSKE man kan rå på Bayern..men oftast ändå räcker det inte.

Brukar inte Schalke ta sig samman oftast oväntat på bortaplan? Sporting är knappast något världsmotstånd.
Citera
2014-11-05, 09:25
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Kommer nog vända uppåt för Dortmund ganska snart tror jag även i ligan. Ärligt talat..har dom inte haft väldigt mycket oflyt(även om det alltid är rättvist i fotboll...men oflyt går att korrigera enklare)? ..Men frågan är om dom inte är för långt efter för att hinna ta en topp4-plats? Spontant känns det som dom är beroende av CL-spel numera.
Jo, den här säsongen är nog över för Dortmunds del. De har i snitt tagit 0,7 poäng per match vilket är skrämmande lågt när fyran Hoffenheim ligger på 1,7. De senaste säsongerna har det krävts någonstans runt 1,7-1,8 poäng i snitt per match för att nå fjärdeplatsen. Om vi säger att 60 poäng i sluttabellen räcker för fjärdeplatsen måste Dortmund framöver ta 2,2 poäng per match vilket inte alls är omöjligt men känns ganska osannolikt med tanke på hur formen ser ut, framförallt när klubben under förra säsongen inte ens kom upp i ett snitt på 2,1 (2,088) under förra säsongen.
Citera
2014-11-05, 10:32
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Citat:
Ursprungligen postat av cst
Jo, den här säsongen är nog över för Dortmunds del. De har i snitt tagit 0,7 poäng per match vilket är skrämmande lågt när fyran Hoffenheim ligger på 1,7. De senaste säsongerna har det krävts någonstans runt 1,7-1,8 poäng i snitt per match för att nå fjärdeplatsen. Om vi säger att 60 poäng i sluttabellen räcker för fjärdeplatsen måste Dortmund framöver ta 2,2 poäng per match vilket inte alls är omöjligt men känns ganska osannolikt med tanke på hur formen ser ut, framförallt när klubben under förra säsongen inte ens kom upp i ett snitt på 2,1 (2,088) under förra säsongen.

Självklart kommer dom kliva uppåt i tabellen eller får vi se dom i zweite nästa säsong?

Hur mycket jag än ogillar laget ifråga så kan man inte sluta imponeras över deras framfart i CL men nu när dom är klara för avancemang så är det ju bara att lägga dom två resterande matcherna åt sidan för att lägga full fokus på ligan, tio poäng till en CL-kvalplats är ingen omöjlighet men det kommer bli tufft för nu vet ju alla ungefär hur man skall spela mot dom för att göra det svårt för dom.
Citera
2014-11-05, 10:40
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst

Bra analys, de senaste sex åren har fyran haft 63-59-60-60-55(!)-61 poäng, så 60p är säkert vad som kommer att krävas den här säsongen. Som jag tidigare skrivit så tror jag att det har vänt, men då måste det till en vinst mot Gladbach i helgen och stor kraftsamling under landslagsuppehållet.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2014-11-05 kl. 10:42.
Citera
2014-11-05, 10:48
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Självklart kommer dom kliva uppåt i tabellen eller får vi se dom i zweite nästa säsong?

Hur mycket jag än ogillar laget ifråga så kan man inte sluta imponeras över deras framfart i CL men nu när dom är klara för avancemang så är det ju bara att lägga dom två resterande matcherna åt sidan för att lägga full fokus på ligan, tio poäng till en CL-kvalplats är ingen omöjlighet men det kommer bli tufft för nu vet ju alla ungefär hur man skall spela mot dom för att göra det svårt för dom.
Det är klart att de kommer att klättra men lagen på den övre halvan av tabellen plockar ju även de poäng och med tanke på hur dåliga förutsättningar Dortmund givit sig själva så är det en rejäl uppförsbacke nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Bra analys, de senaste sex åren har fyran haft 63-59-60-60-55(!)-61 poäng, så 60p är säkert vad som kommer att krävas den här säsongen. Som jag tidigare skrivit så tror jag att det har vänt, men då måste det till en vinst mot Gladbach i helgen och stor kraftsamling under landslagsuppehållet.
Dortmund måste börja plocka varenda poäng de kan komma åt vilket inte är speciellt enkelt eftersom att motståndarna känner till deras läge och helt enkelt kan stänga till för att skapa obalans hos Klopp & Co.
Citera
2014-11-05, 12:32
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Fast mer korrekt är väl att kolla vad femteplacerade laget haft för slutpoäng? Det räcker ju att ha 1 poäng mer eller ibland endast bättre målskillnad än femman. Men nu kanske inte det varit så stort gap mellan fjärde och femte plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in