Resultat: .
0%
röster
2014-11-03, 00:42
Medlem
Lekmands avatar
Jag säger som en på Freiburgs forum: Inte fan trodde man att vi skulle ligga en poäng före Dortmund efter tio spelade omgångar

Freiburg kommer nu att plocka stabila poäng mot sämre lag i ligan och lämna det understa skiktet i tabellen.

Darida sprang för övrigt 13,7km under matchens gång.
Senast redigerad av Lekmand 2014-11-03 kl. 00:58.
Citera
2014-11-03, 11:14
Medlem
cyberkalles avatar
Ingen som har en Gif på när Weidenfeller knockar Mikitikitarian?

Tycker att Wendt gjort ett grymt jobb på sin kant i BMG men nu verkar det som att han är petat i förmån för Tony Jantschke som kommit tillbaka från skada, trist om så är fallet.

Som Marcopolo skrev så har verkligen Favré lyckats med riktigt fina värvningar till denna säsong ta bara Hahn som är ett enormt lyft för klubben.
Citera
2014-11-03, 12:22
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ingen som har en Gif på när Weidenfeller knockar Mikitikitarian?

Tycker att Wendt gjort ett grymt jobb på sin kant i BMG men nu verkar det som att han är petat i förmån för Tony Jantschke som kommit tillbaka från skada, trist om så är fallet.

Som Marcopolo skrev så har verkligen Favré lyckats med riktigt fina värvningar till denna säsong ta bara Hahn som är ett enormt lyft för klubben.

http://www.mirror.co.uk/sport/row-zed/roman-weidenfeller-takes-dortmund-frustration-4552973 en bit ned, verkligen skakad och inte rörd...

Få se med Wendt, det är EL i veckan på Cypern på torsdag, kan vara vanlig rotation.
Citera
2014-11-03, 12:46
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
http://www.mirror.co.uk/sport/row-zed/roman-weidenfeller-takes-dortmund-frustration-4552973 en bit ned, verkligen skakad och inte rörd...

Få se med Wendt, det är EL i veckan på Cypern på torsdag, kan vara vanlig rotation.

Fnissar hysteriskt.

Angående Wendt så läste jag detta på deras Bild.de avdelning.

Gladbach mit der besten Elf
Im Vergleich zum letzten Bundesliga-Spiel gegen die Bayern gibt es bei der Borussia 2 personelle Veränderungen in der Startelf: Der verletzte Granit Xhaka wird durch Havard Nordtveit ersetzt (er spielte auch schon im Pokal in Frankfurt von Beginn an), außerdem muss Oscar Wendt für den wieder fitten Tony Jantschke weichen (er war auch schon im Pokal wieder dabei und Wendt auf der Bank).
Citera
2014-11-03, 12:48
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle

Wendt är väl en av få i BMG som haft skadebekymmer, eller tar jag det helt ur luften? Det är iallafall vettigt att det roteras, som det görs på nästan alla positioner. Det enda statiska i anfallet nuförtiden är att Kruse startar, och det är också därför han byts ut när man redan säkrat segern som mot Hoffenheim senast.
Citera
2014-11-03, 12:53
Medlem
cyberkalles avatar
Så här på måndagen så tänkte jag bli nostalgisk och visa er att det var mycket bättre förr.

https://www.youtube.com/watch?v=9YF_9PfvyDU#t=39
Citera
2014-11-03, 15:41
Medlem
Vad säger ni om Dieter Heckings jobb so far? tog ju över Wolfsburg december 2012, när klubben satt i en knivig situation. Förra säsongen tog klubben en femteplats, nu ligger de tvåa, bara en poäng bakom Bayern. Om inte någon oväntat totalkollaps kommer så kommer Wolfsburg spela CL nästa säsong, garanterat. Jag gillar deras underhållande och spelskickliga kontringsfotboll. För att ta nästa steg i utvecklingen måste de dock köpa in en riktigt bra anfallare. Dzeko kanske gör comeback nästa säsong.
Citera
2014-11-03, 16:23
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Vad säger ni om Dieter Heckings jobb so far? tog ju över Wolfsburg december 2012, när klubben satt i en knivig situation. Förra säsongen tog klubben en femteplats, nu ligger de tvåa, bara en poäng bakom Bayern. Om inte någon oväntat totalkollaps kommer så kommer Wolfsburg spela CL nästa säsong, garanterat. Jag gillar deras underhållande och spelskickliga kontringsfotboll. För att ta nästa steg i utvecklingen måste de dock köpa in en riktigt bra anfallare. Dzeko kanske gör comeback nästa säsong.

Hecking och Allofs har gjort en strålande sanering efter Kaos-Felix och spelar en bra fotboll som de behärskar dvs. efter spelarnas möjligheter. Framgången de har är definitivt välförtjänt och de ser ut att vara på väg mot CL, om stabiliteten håller i sig och skadorna håller sig inom normala ramar.

Hecking verkar vara på väg ur rollen som krislagstränare, efter att ha lyckats bra med H96 och 1.FCN och gör bättre resultat med Wolfsburg.
Citera
2014-11-03, 21:45
Medlem
jag får ta tillbaks vad jag sagt om peps 3-4-3, efter att ha sett lite mer av deras matcher och spel så är jag omvänd, Pep är tamejfan ett taktiskt geni..
Citera
2014-11-04, 07:27
Medlem
cyberkalles avatar
Echte liebe/äkta kärlek det är ju Dortmunds slogan vad betyder det?
Borde inte det gälla spelarna också ta Götze som tidigt sa att han ville till Bayern och Lewandowski som var ännu tydligare med att till Bayern skall han förr eller senare och nu när gulleplutten Reus kommer med en massa kryptiska uttalanden om att ev lämna och då finns det bara två klubbar som gäller för honom var är då denna Echte liebe?
Citera
2014-11-04, 16:29
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Så här på måndagen så tänkte jag bli nostalgisk och visa er att det var mycket bättre förr.

https://www.youtube.com/watch?v=9YF_9PfvyDU#t=39
Ha ha, älskar hur malplacerad Rudi Völler känns tillsammans en rap-grupp.

Citat:
Echte liebe/äkta kärlek det är ju Dortmunds slogan vad betyder det?
Det är inget annat än en rip-off på Hannovers "alte Liebe".

Lite småkul att de går dåligt i ligan men ikväll hoppas jag att BvB fortsätter med sitt fina Europaspel och tar en trepoängare mot turkarna. Blir ett besök på ett kneipe för min del. God mat och någon öl till matchen.
Citera
2014-11-04, 23:28
Medlem
Germanofils avatar
Dortmund tillhör just nu de 16 bästa klubbarna i Europa (i och med avancemang i CL) men i Bundesliga ligger de först på 17:e plats. Ganska vitsigt.

För övrigt en fin genomförd match. Klass i anfallsspelet. Pisczeks genomskärare till Reus är fotbollsporr!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in