Citat:
Ursprungligen postat av
xeezer
Jag tycker Pep förtjänar en chans till. Okej, man blev utklassade av Real, och ser även ut att bli det mot Barcelona över två matcher. Jag tror knappast på någon mirakulös vändning på Allianz. Men tänk på alla skador; utan Alaba, Ribery och Robben är man knappt hälften så bra som man kan vara. Det finns ingen spelare som kan dribbla skjortan av försvararna och skapa ytor för andra.
Det behövs någon kantspelare till nästa säsong, för där Bayern dålig bredd.
En chans till? Han har ju misslyckats med att nå målsättningen två säsonger i rad. Dessutom har han varit som sämst när det gäller som mest. Det går inte att skylla på skadorna, då är truppen för smal. Med tanke på Bayerns ställning och ekonomi får man väl se till att ha tre världsspelare på varje position. Det är ju knappast första gången Ribery och Robben går skadade större delen av en säsong.
Citat:
Ursprungligen postat av
motvall
Ja du. Man satt och hoppades på 0-0 eller 1-0 som bäst, inte direkt "mitt" FC Bayern.
Väldigt konstigt att Guardiola av alla inte verkade ha en aning om hur Barcelona skulle spela och vad som är deras styrka. Kändes lika naivt tänkt som förra årets semifinaler mot Real, det storlaget han borde han näst mest koll på. Verkar helt enkelt som han inte vill/kan anpassa hur laget ska spela denna typ av matcher. Den totala motsatsen till Heynckes.
Tycker nog ändå att Pep generellt sett gjort en bra insats för Bayern, men hans värdelösa matchplaner i denna typ av matcher och den oändliga skadelistan lägger honom i fatet. Något nästa steg kommer vi aldrig att ta med honom vid rodret. Man får se honom som en variant av Van Gaal, nyttig som fan för framtiden, men ingen som fick hela laget att ta det sista viktigaste steget.
Tycker hela Peps tränargärning är på tok för naiv, han börjar likna en Wenger i det avseendet att han hellre presenterar den typen av fotboll som han anser vara "rätt" än att vinna. En bra tränare vinner titlar och uppfyller målsättningar, en undermålig tränare saknar verklighetsförankring och går på samma minor gång på gång.
Jag kan villigt erkänna att Barcelona var det bättre laget igår, men det är helt oförsvarligt att FCB släpper in tre bollar (när man dessutom har en Neuer som storspelar i princip hela matchen). Om det krävs en köttmur á la Mourinho för att slå Barca är det väl den typen av spel som Pep för presentera för gårdagens match var på tok för dålig på alla plan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kronikel
Jag bryr mig föga om förlusten idag om jag skall vara ärlig. Visserligen vore en CL final åter igen vara jäkla häftigt och en CL vinst ännu ett steg högre upp men det finns nog större bekymmer att oroa sig för.
En generationsväxling kommer ske de kommande två säsongerna och katalanen verkar den absolut minst lämpade personen för jobbet. Jag blir uppriktigt sagt ledsen när jag ser Götze spela fotboll numera. Underbarnet som skulle kunna vara en Ballon d'Or vinnare när vi närmar år som 2016 och framåt. Mittfältsgeniet som numera hyr rum på kanten och vågar knappt varken dribbla eller passa.
Detta är inte bara Götze som blivit drabbad utan snarare hela laget som står och väger mellan dugliga insatser och sömnpillerolycker. Det är väl ett fåtal spelare som visar den klass som dundrade fram genom Europa med Heynckes, varav Peps inbladning i Neuers form får väl ses som minimal. Dessa resultat kombinerat med Höjbergs kritik mot katalanen kan väl knappast förseglas lika enkelt som alla andra olyckor som klubben passerar numera.
Den gyllene generations årgång blev trettiosex månader för kort och min känsla är att det kommer ta en stund innan vi ser en liknande om denna situation försiggår en bra stund till. Det finns dock självfallet en glimma hopp måste man medge, det har vi alla bevittnat från stund till stund. Problemet är dock att medelmåttan Pep dyker upp alldeles för frekvent samt i mer kritiska situationer när istället geniet Pep borde visa sig.
Det kan säkert vara så att jag sitter här och försöker greppa efter halmstrån, och när matchen är slut på Allianz står Götze som tremålsskytt samt har Müller snubblat in två mål och vi har ett tyskt lag i final. Det känns dock som det endast blir ett ligaguld denna säsong, och resultat tror jag inte ändrar sig till nästa.
När det kommer till Bayern kan mirakel alltid ske, men har svårt att se att det blir någon vändning i München. Det smärtar verkligen att den här generationen egenfostrade Bayernspelare inte fick bli historiska genom att plocka några raka CL-titlar. Jag är fullt medveten om att marginalerna på den absoluta toppnivån är extremt små, men det är sorgligt att se vad Pep har gjort med Heynckes skoningslösa Bayern som avlivade matcherna innan motståndarna ens hade hunnit ut ur spelartunneln.
Tror att Pep värvade Götze för tidigt, han var inte tillräckligt bra för att ta en starttröja när han kom till klubben och spelare med så mycket talang utvecklas inte av att sitta på bänken. Götze hade gott kunnat spela 2-3 år till i Dortmund (eller annan klubb) för att utvecklas och sedan värvas när han var en färdig och komplett spelare.
Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
Jag vet inte men jag undrar om inte jag har skrivit det här en gång kommer inte ihåg om jag fick medhåll.
Men helt klart så håller han på med för mycket experimenterande sedan så gör han om samma jävla idiotmisstag när han tar ut Müller. Det gjorde han ju i cupen när matchen höll på att lida mot sitt slut och en väntande straffläggning hägrar (Müller första straffläggare)
Men trots allt så gjorde vi en ok bortamatch i 77minuter och gud borde straffas för att han skänkt motståndarlaget en Messi(as)
Thiago måste ha varit drabbad av stundens allvar att möta sin bror för jösses vad han var dålig igår.
Lahm är ingen för mittfältet i en sådan här viktig match det hade varit bättre om han tagit Rafinhas plats och låtit Wieser spela.
Bernat är en annan Spanjor som tillhörde dom tre sämsta på planen igår.
Dessa tre var sämsta på planen igår.
Inga spelare heller att vänta på till returen som jag putsa till siffrorna men jag tror ändå att vi vänder på detta och vinner hemma med 6-1.

Det går tyvärr inte att räkna en match i 77 minuter. Pep förlorar med tre bollar och prestationen är egentligen helt oväsentlig eftersom att det är resultatet som räknas.
Efter igår är jag lika övertygad som jag var när Thiago värvades att han inte är en man för den absoluta toppscenen. Det fanns en anledning att Barca släppte honom och han levererar inte överhuvudtaget i stundens hetta.
Diskussionen angående Lahm, Rafinha och var de ska spela har jag redan tagit vid flera tillfällen tidigare. Men kan ju snabbt sammanfatta det med att den helt utan fog diviga Rafinha inte har i ett lag av Bayerns kaliber att göra. Att han får starta i en CL-semifinal borde göra att han spelar ungefär i samma liga som Ringo Starr när det kommer till att halka in på ett bananskal i ett sammanhang man inte alls behärskar.