Resultat: .
0%
röster
2015-02-17, 10:53
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ja, en rå utmaning. Jag tror Dortmund och Leverkusen försvinner i åttondelen också, Juventus och Atlético Madrid torde bli övermäktiga.

I Europa League tror jag Wolfsburg besegrar portugisiska Sporting. Mönchengladbach-Sevilla är en svårförutsägbar kraftmätning. Liten övervikt för spanjorerna kanske, som har ett spelskickligt lag, men jag hoppas på svensklaget.

Jag är nog inne på din linje det enda lag som jag ser har en chans att ta sig vidare i CL förutom mitt Bayern är Dortmund även om deras chanser inte är jättestora. 65-30 till Juves fördel.

Schalke har 0,0001% chans mot Real och Leverkusen har väl 5-7% chans.

Wolfsburg kan mycket väl ta hem hela EL.

....och jag är världens sämsta tippare och analytiker.
Citera
2015-02-17, 11:15
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ja, en rå utmaning. Jag tror Dortmund och Leverkusen försvinner i åttondelen också, Juventus och Atlético Madrid torde bli övermäktiga.

I Europa League tror jag Wolfsburg besegrar portugisiska Sporting. Mönchengladbach-Sevilla är en svårförutsägbar kraftmätning. Liten övervikt för spanjorerna kanske, som har ett spelskickligt lag, men jag hoppas på svensklaget.

Tror Dortmund har en rätt bra chans på Juventus..som liksom italienska lag överlag verkar ha svårigheter att spela internationellt. Och Dortmund har en hög högstanivå och börjar kanske hitta formen och harmonin igen?

Juventus får väl ses som favoriter..men jag skulle inte bli ett dugg förvånad om Dortmund slog ut dom.
Senast redigerad av Steff83 2015-02-17 kl. 11:18.
Citera
2015-02-17, 11:56
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Tror Dortmund har en rätt bra chans på Juventus..som liksom italienska lag överlag verkar ha svårigheter att spela internationellt. Och Dortmund har en hög högstanivå och börjar kanske hitta formen och harmonin igen?

Juventus får väl ses som favoriter..men jag skulle inte bli ett dugg förvånad om Dortmund slog ut dom.

Visst kan Dortmund vinna, de är på väg tillbaka. Men Juve under Allegri är nog svårknäckta även mot starkt internationellt motstånd, om nyckelspelarna är friska och i form.

Kaspar Hjulmand har fått sparken som tränare för Mainz, som ju verkligen gått sämre än förväntat.
Citera
2015-02-17, 12:25
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Pep i en underbar intervju på Tyska där har hyllar Schaktar(hur fan stavas det) och dess spelare.
http://www.spox.com/de/sport/fussball/championsleague/1502/News/fc-bayern-schachtjor-donezk-vorschau.html?cid=HPT_2024101_4

Matchen kommer ju att spelas i Lviv i västra Ukraina. Shakhtars hemmaarena är delvis förstörd av de pro-ryska separatisternas artilleribeskjutning, och hela regionen kring Donetsk är knappast en plats dit Bayern skulle vilja sända sina spelare. Den ukrainska klubben ägs av en av många kriminella oligarker i Ukraina och Ryssland, antagligen den rikaste av alla i Ukraina, Rinat Akhmetov, som är av krimtatariskt ursprung.

Shakhtar slog ju Werder Bremen (så bra var den tyska klubben för några år sedan!) i den sista UEFA-cupfinal som spelades innan den tävlingen omvandlades till Europa League. Tretton brasilianare har de i dagsläget i truppen. Antagligen ställer de upp med en 4-2-3-1 i kväll, och samtliga mittfältare och anfallsinriktade spelare lär bli brasilianare (Fred, Fernando, Taison, Teixeira, Costa, Adriano).
Citera
2015-02-17, 12:29
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Matchen kommer ju att spelas i Lviv i västra Ukraina. Shakhtars hemmaarena är delvis förstörd av de pro-ryska separatisternas artilleribeskjutning, och hela regionen kring Donetsk är knappast en plats dit Bayern skulle vilja sända sina spelare. Den ukrainska klubben ägs av en av många kriminella oligarker i Ukraina och Ryssland, antagligen den rikaste av alla i Ukraina, Rinat Akhmetov, som är av krimtatariskt ursprung.

Shakhtar slog ju Werder Bremen (så bra var den tyska klubben för några år sedan!) i den sista UEFA-cupfinal som spelades innan den tävlingen omvandlades till Europa League. Tretton brasilianare har de i dagsläget i truppen. Antagligen ställer de upp med en 4-2-3-1 i kväll, och samtliga mittfältare och anfallsinriktade spelare lär bli brasilianare (Fred, Fernando, Taison, Teixeira, Costa, Adriano).

Jo jag vet fast jag skrev det Tyska namnet på staden igår.

Citat:
Ingen trevlig bortamatch för Bayern som skall till oroligheternas Ukraina nu har dessbättre Shakhtar flyttat sina hemmamatcher till Lemberg i gamla Polen istället.
Citera
2015-02-17, 13:06
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Jo jag vet fast jag skrev det Tyska namnet på staden igår.

Japp, jag förstod. Lemberg/Lviv/Lvov. Inget fel i att skriva de gamla tyska namnen. Kaliningrad, vad är det för dysfunktionell kriminell ockuperad skit? Königsberg, det gamla Königsberg, där Immanuel Kant vandrade runt på sina dagliga promenader med ett urverks regelbundenhet, är vad jag väljer att minnas.
Citera
2015-02-17, 13:12
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Japp, jag förstod. Lemberg/Lviv/Lvov. Inget fel i att skriva de gamla tyska namnen. Kaliningrad, vad är det för dysfunktionell kriminell ockuperad skit? Königsberg, det gamla Königsberg, där Immanuel Kant vandrade runt på sina dagliga promenader med ett urverks regelbundenhet, är vad jag väljer att minnas.

Då var det en vacker stad nu är det en rätt förfallen sliten Rysk utpost mot Östersjön, inget underhåll sedan Ryssarna tog över mycket tragiskt att se.

Edit: Jo jag glömde ju flika in att i Tyskland så skriver man fortfarande Lemberg
Till exempel i denna artikel http://www.bild.de/sport/fussball/bayern-muenchen/so-tickt-gegner-donezk-39803040.bild.html
Senast redigerad av cyberkalle 2015-02-17 kl. 13:35.
Citera
2015-02-17, 15:01
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Då var det en vacker stad nu är det en rätt förfallen sliten Rysk utpost mot Östersjön, inget underhåll sedan Ryssarna tog över mycket tragiskt att se.

Edit: Jo jag glömde ju flika in att i Tyskland så skriver man fortfarande Lemberg
Till exempel i denna artikel http://www.bild.de/sport/fussball/bayern-muenchen/so-tickt-gegner-donezk-39803040.bild.html

Danzig, Straßburg, Mülhausen och Breslau. Gäller att använda de rätta namnen. Danzig/Gdansk är för den delen fortfarande en fin stad, Marienkirche är en fantastisk och unik byggnad.

Lingvistisk nationalromantik åt sidan, kan inte se annat än att Bayern får en lätt uppgift idag i västra Ukraina. Inte minst då Shaktar är mitt i vinterpaus och saknar egentlig matchträning. Hur ser det ut med supportar till klubben? Ser att publiksiffrorna till och från har legat under 1000 sträcket i ligan, förståeligt med den pågående situationen, men säljer man ut mot Bayern?

Har inget tvivel att Leverkusen och Schalke åker denna omgång. Ger Schalke kanske 5% mot Real. Leverkusen vet man inte riktigt var man har, men de har gång på gång visat sig misslyckas i Europa-spel. 25-30% chans att gå vidare är kanske rimligt?

Är däremot helt öppen för drabbningen mellan Dortmund - Juventus. God formkurva, starka matcher bakom sig till största del i årets Champions League och med en Reus som har förlängt. 55-45 till Juventus känns rimligt, sämre odds har Klopp besegrat ett flertal gånger. Funderar på vilka motståndare Klopp hade föredragit egentligen. Basel och Shaktar så klart, men annars? PSG och City är lika kompetenta motståndare, så mycket "lindrigare" hade man inte kunnat komma undan.
Citera
2015-02-17, 15:35
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Danzig, Straßburg, Mülhausen och Breslau. Gäller att använda de rätta namnen. Danzig/Gdansk är för den delen fortfarande en fin stad, Marienkirche är en fantastisk och unik byggnad.

Lingvistisk nationalromantik åt sidan, kan inte se annat än att Bayern får en lätt uppgift idag i västra Ukraina. Inte minst då Shaktar är mitt i vinterpaus och saknar egentlig matchträning. Hur ser det ut med supportar till klubben? Ser att publiksiffrorna till och från har legat under 1000 sträcket i ligan, förståeligt med den pågående situationen, men säljer man ut mot Bayern?

Har inget tvivel att Leverkusen och Schalke åker denna omgång. Ger Schalke kanske 5% mot Real. Leverkusen vet man inte riktigt var man har, men de har gång på gång visat sig misslyckas i Europa-spel. 25-30% chans att gå vidare är kanske rimligt?

Är däremot helt öppen för drabbningen mellan Dortmund - Juventus. God formkurva, starka matcher bakom sig till största del i årets Champions League och med en Reus som har förlängt. 55-45 till Juventus känns rimligt, sämre odds har Klopp besegrat ett flertal gånger. Funderar på vilka motståndare Klopp hade föredragit egentligen. Basel och Shaktar så klart, men annars? PSG och City är lika kompetenta motståndare, så mycket "lindrigare" hade man inte kunnat komma undan.
Hur är egentligen det politiska läget i Ukraina? Ska man vara glad för att de spelar i väst? Finns det något skäl till att vara orolig? Bayern har iallafall redan visat att det inte finns skäl att vara orolig på plan, de kan slå sina motståndare med en man mindre, och två röda tror jag inte att man åker på!

Det känns som att det äntligen är dags för Neverkusen att faktiskt överraska, de möter ett formstarkt Atletico och slår verkligen underifrån. Håller med om att 30% är en rimlig uppskattning.

Vad man alltid är orolig för när Schalke spelar är defensiven, men faktum är att de inte släppt in fler än 3 mål senaste 6 matcherna. Så även för Schalke har de chansen att överraska nu, om någon gång. Skulle säga att de har hela en 1/15-dels chans att ta sig vidare. 5% är alldeles för lågt

Ingen aning om Juves spel eller form, men rimligtvis borde innehavaren av 15e-platsen i Bundesliga slå serieledaren i Italienska
Citera
2015-02-17, 15:49
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Hur är egentligen det politiska läget i Ukraina? Ska man vara glad för att de spelar i väst? Finns det något skäl till att vara orolig? Bayern har iallafall redan visat att det inte finns skäl att vara orolig på plan, de kan slå sina motståndare med en man mindre, och två röda tror jag inte att man åker på!

Vill inte gå in för mycket på "Politik - Utrikes" område nu, men man skall vara mycket glad att matchen spelas i västra Ukraina. Trots fredsfördraget, eller vad man nu skall kalla det, är det i stort sett fortfarande en krigszon där borta. Västra Ukraina däremot är betydligt lugnare, speciellt Lviv. Har varit smått sporadiskt våld, men inget av en skala som hotar den allmänna säkerheten.

Såg denna artikel i goal:
http://www.goal.com/en-us/news/174/uefa-champions-league/2015/02/17/8996962/ukraine-crisis-is-shakhtars-clash-with-bayern-really-safe-to

Men det känns mest som ett slags hetsande, målar upp det som om det vore farligare än det är i Lviv. Men ja, på plan bör Shaktar vara oroliga, Robben är nog sugna på ett antal CL-mål också. Adriano för den delen har redan gjort ett antal mål, är inte helt ofarlig heller.
Citera
2015-02-17, 15:58
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand

Det känns som att det äntligen är dags för Neverkusen att faktiskt överraska, de möter ett formstarkt Atletico och slår verkligen underifrån. Håller med om att 30% är en rimlig uppskattning.

Vad man alltid är orolig för när Schalke spelar är defensiven, men faktum är att de inte släppt in fler än 3 mål senaste 6 matcherna. Så även för Schalke har de chansen att överraska nu, om någon gång. Skulle säga att de har hela en 1/15-dels chans att ta sig vidare. 5% är alldeles för lågt

Ingen aning om Juves spel eller form, men rimligtvis borde innehavaren av 15e-platsen i Bundesliga slå serieledaren i Italienska

Det ska nog inte vara någon fara för Bayerns spelare eller fans i Lviv (Lemberg), finns rimligen ingen fraktion med något motiv att försöka skada dem. Niva är på plats och skriver för Aftonslaskens räkning. I Donetsk är splittringen mellan olika falanger av fansen total, hatfradgande och mordisk, vissa har fått sätta livet till, och om en återerövring av regionen sker kommer dödlig hämnd att utkrävas:

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/erikniva/dokument/article20329012.ab
Senast redigerad av Ezzelino 2015-02-17 kl. 16:10.
Citera
2015-02-17, 22:56
Medlem
cyberkalles avatar
Jag gillar inte att hacka på Pep men fan pojkjävel vad har du gjort med mitt älskade Bayern?

Nu var det ett riktigt fittlag vi mötte och en domare från något korrupt skitland antagligen.

Brassarna var sjukt fula i sitt spel och domaren valde att lyssna på publiken allt som oftast, när Rafinha tar bollen och bromsar upp deras uppspel så får han ett gult korrekt men när deras spelare gör exakt likadant så blir det inget, när deras spelare kapar en Bayernspelare riktigt fult så att dom får en möjlighet till kontring så blir Bastian tvungen att fälla honom då får han gult, flera klockrena brytningar på boll som renderade till dom ondas frisparkar nä du domarjävul detta var solklart att du fått en slant.

Srna du skall ha en eloge för att du såg hur mycket Ribéry blev nedsparkad och tillslut fick sitt vanliga tuppjuck när bägaren runnit över så tog du hand om Ribéry så det inte blev någon skogsturkintermezzo.

Pep våga bänka Alonso när han är kass nu slipper du det bekymret i returen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in