2014-11-02, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Det är den organiserade brottsligheten som har ökat i Södertälje. Men som jag sa tidigare håller man sig borta från dessa svin så har man inget att oroa sig.

Däremot är det mindre stökigt i Södertälje idag än det var på 80-talet.

Int lätt att hålla sig borta om man bor granne t.e.x.

Tycker int Malmö verka så illa ändå.
Citera
2014-11-02, 14:50
Medlem
Wittgensteins avatar
Hörde av en före detta polis, numera anställd på ett vaktbolag, att Road Cargo har krav på två personer i sina lastbilar och vakttransport när de kör i Malmö. Unikt för staden. Någon får gärna bekräfta eller dementera.
Citera
2014-11-02, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Jag är Stockholmare och förvisso uppväxt i ett multikultiområde med dess problem osv.

Ändå ser jag på fasa med det som händer i Malmö med omnejd. Såvitt jag förstår så äger blatteriet rum överallt, både i förorter och i innerstan där de tydligen är etablerade i till skillnad från Stockholms innerstad som fortfarande är hyffsat homogen.

Hur fan står man ut i Malmö? Jag tänker på att vistas i stan, när man går ut på helger, ens nära och kära som går i skolan, arbetsplatser etc etc.
Halva staden är numera kulturberikad varav hälften av dessa är från MENA-områdena. Gängkrig pågår ständigt med brutala mord mitt inne i stan på ljusan dagen, beskjutningar, osv

Jag är nyfiken om det är så illa som man föreställt sig?
Det är tio gånger så illa.
Polismyndigheten går på knäna.
Militär verksamhet är befogat i många områden.
Citera
2014-11-04, 11:35
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Sedan klockan sju i morse pågår en jätterazzia mot taxiföretag i Malmö. Sammanlagt 38 företag har köpt bilar på kredit och struntat i att betala. Sammanlagt cirka 60 poliser och kronofogdar är ute och jagar bilar som belagts med kvarstad.
– Vi har hittills säkrat 37 bilar och vi fortsätter under dagen att leta efter resten av bilarna, säger kronokommissarie Christer Davidsson på kronofogdens specialindrivningsenhet i Malmö.

http://unvis.it/www.expressen.se/kvallsposten/jatterazzia-i-dag-mot-taxiforetag-i-malmo/
Citera
2014-11-06, 17:54
Medlem
Anlagda fordonsbränder i Malmö, Västerås och Borås

Ett av många särskiljande signum mellan det gamla och gråtrist monokulturella Sverige och dagens nya, spännande och färgsprakande mångkulturella Sverige är är de anlagda bilbränderna. Sådana var tidigare ett okänt fenomen i vårt land. Numera sätts bilar och andra fordon i brand så gott som dagligen. Nedan ett urval av de anlagda bränder som rapporterades under onsdagskvällen och natten mot torsdag:

http://avpixlat.info/2014/11/06/anlagda-fordonsbrander-i-malmo-vasteras-och-boras/

Fortsatt tufft trots skattehöjning nästa år

Trots skattehöjning nästa år kommer det att vara fortsatt tufft vad gäller kommunens inkomster och utgifter. Det understryker den rödgröna majoriteten i sin budget för 2015.
En stor del av pengarna måste användas för att möta en väntad befolkningsökningen med skolor, förskolor och äldreomsorg.

http://www.skanskan.se/article/20141106/MALMO/141109662/1004/-/fortsatt-tufft-trots-skattehojning-nasta-ar

Fem unga män i åldrarna mellan 18 och 21 år gamla kvarhållna efter Triangeln-misshandel

http://www.skanskan.se/article/20141106/MALMO/141109626/1004/-/fem-kvarhallna-efter-triangeln-misshandel-
Senast redigerad av ascheberg 2014-11-06 kl. 18:14.
Citera
2014-11-06, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
http://unvis.it/www.expressen.se/kvallsposten/jatterazzia-i-dag-mot-taxiforetag-i-malmo/

Ökända 232323
Citera
2014-11-06, 22:27
Medlem
Borgarbohemens avatar
När man läser denna tråden vet man inte om man ska skratta eller gråta. För denna tråden är en extremt vinklad och desinformerande. Här skildras allt som man tycker är dåligt med Malmö. Så har det varit under flera års tid och förmodligen kommer det att fortsätta såhär. De aktiva i tråden, vilket är ett litet antal användare som håller en hög aktivitet, ger inget sken av att vara intresserade av någon helhets bild. Här hänger man inte med i den gynnsamma utveckling som Malmö upplever.

Så frågeställningen kvarstår, ska man skratta eller gråta. För några år sedan hade jag svarat skrattat för då var SD och andra högerextrema partier obetydande men idag när SD är tredje största parti så blir jag bara ledsen då denna tråden sannolikt bidrar till att stödja en missuppfattat bild av Malmö.
Citera
2014-11-06, 22:46
Medlem
Pingvinkokoss avatar
Borgarbohemen: tråden handlar väl om våld,brott och problem i Malmö, inte en heltäckande beskrivning av allt som händer i Malmö? Har stött på ditt resonemang många gånger "men det positiva skildras ju aldrig osv". Ditt sätt att resonera är helt kontraproduktivt för det du troligen vill uppnå, att SD inte ska bli större. Våld och brottslighet kan aldrig uppvägas av positiva händelser, det framstår som lika dumt som att säga att misstag och brister inom vården inte är ett problem och inte ska diskuteras eftersom de flesta patienter trots allt får rätt behandling..
Senast redigerad av Pingvinkokos 2014-11-06 kl. 22:48.
Citera
2014-11-06, 23:06
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvinkokos
Borgarbohemen: tråden handlar väl om våld,brott och problem i Malmö, inte en heltäckande beskrivning av allt som händer i Malmö? Har stött på ditt resonemang många gånger "men det positiva skildras ju aldrig osv". Ditt sätt att resonera är helt kontraproduktivt för det du troligen vill uppnå, att SD inte ska bli större. Våld och brottslighet kan aldrig uppvägas av positiva händelser, det framstår som lika dumt som att säga att misstag och brister inom vården inte är ett problem och inte ska diskuteras eftersom de flesta patienter trots allt får rätt behandling..
Du närmar dig med små steg min slutsats. Denna tråden handlar inte om politik och den ger ingen helhets bild. Tråden hör hemma under "aktuella brottsfall" eller liknande, ämnet för tråden är inte politik.

Det är tydligt att den finns en smygrasistisk agenda här där man försöker framställa det som att all kriminalitet i Malmö är kopplat till integration och invandring.
Citera
2014-11-07, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen
Du närmar dig med små steg min slutsats. Denna tråden handlar inte om politik och den ger ingen helhets bild. Tråden hör hemma under "aktuella brottsfall" eller liknande, ämnet för tråden är inte politik.

Det är tydligt att den finns en smygrasistisk agenda här där man försöker framställa det som att all kriminalitet i Malmö är kopplat till integration och invandring.

I högsta grad om politik många års vänster politik i Malmö.Och här visas resultatet av den.En ansvarslös integration/invandring till mycket höga kostnader och svar ja hög kriminalitet.
Citera
2014-11-07, 15:18
Medlem
Citat:
En HBTQ-aktivist i Malmö tar i en aktuell debattartikel bladet från munnen och erkänner något som länge förefallit uppenbart. En majoritet av de som idag trakasserar och hotar homosexuella är invandrare med ursprung i Mellanöstern.

http://avpixlat.info/2014/11/05/gayaktivist-i-malmo-ungdomar-fran-mellanostern-bakom-boghatet/
Citera
2014-11-07, 15:38
Medlem
Det började som ett narkotikaärende, men när polisen gjorde ett tillslag i närlivsbutiken visade det sig att där fanns över 60 000 smuggelcigaretter.
En 51-årig butiksägare står nu åtalad tillsammans med sin son. Butiksägaren riskerar 100 000 kronor i företagsbot.

http://www.skanskan.se/article/20141106/MALMO/141109587/1004/-/riskerar-kraftig-bot-for-smuggelcigaretter-

Nu väcks åtal i den stora mut- och tjänstefelshärva som ska ha ägt rum vid Migrationsverket i Malmö år 2008. Tre personer, födda 1959, 1962 och 1968, står åtalade för bland annat grovt mutbrott, grovt tjänstefel och medhjälp till grov urkundsförfalskning.

http://www.skanskan.se/article/20141107/MALMO/141109546/1004/-/atal-i-mutharva-pa-migrationsverket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in