2009-03-12, 20:08
Medlem
FineLilleKarlns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Nej. EBO säger att man får fritt förflytta sig och välja bostadsord inom varje stats gränser - när de anländer. Det är lite det skiten står för: Eget Boende.

Verkar som du antingen (1) inte kan läsa eller (2) trollar.

Either way: in på ignorelistan med dig.
Tack för påpekandet. Jag skrev fel.
Citera
2009-03-12, 21:20
Medlem
Utterskärs avatar
Nytt reportage på amerikansk tv om malmö, denna ggn på cbn news.

CBN News: Malmö, Sweden - Growing muslim influence

http://www.youtube.com/watch?v=HaPz7p-1-bk
Citera
2010-02-05, 18:32
Medlem
L0darens avatar
Malmöbor med omnejd: Hur pass illa är det?

Jag är Stockholmare och förvisso uppväxt i ett multikultiområde med dess problem osv.

Ändå ser jag på fasa med det som händer i Malmö med omnejd. Såvitt jag förstår så äger blatteriet rum överallt, både i förorter och i innerstan där de tydligen är etablerade i till skillnad från Stockholms innerstad som fortfarande är hyffsat homogen.

Hur fan står man ut i Malmö? Jag tänker på att vistas i stan, när man går ut på helger, ens nära och kära som går i skolan, arbetsplatser etc etc.
Halva staden är numera kulturberikad varav hälften av dessa är från MENA-områdena. Gängkrig pågår ständigt med brutala mord mitt inne i stan på ljusan dagen, beskjutningar, osv

Jag är nyfiken om det är så illa som man föreställt sig?
Citera
2010-02-05, 18:34
Bannlyst
Södertälje och Landskrona också.

Snart tar blattarna över Stockholm och Göteborg.

Sverige är förlorat.
Citera
2010-02-05, 18:35
Medlem
6tasys avatar
Örebro är nere för räkning. Är inte rasist eller så men, lets face the facts..
Citera
2010-02-05, 18:38
Medlem
GoldieGolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steelers1
Södertälje och Landskrona också.

Snart tar blattarna över Stockholm och Göteborg.

Sverige är förlorat.

Jag har provat på både Landskrona och Södertälje. Albanerna i Landskrona är i min erfarenhet långt värre än syrianerna i Södertälje, även om det även där råder någon slags terrorbalans och hela staden lever med hederskulturen hängande över sig.

Landskrona är det värsta rövhål jag någonsin vistats i. Jag begav mig ut kvällstid två gånger under tiden jag bodde där. Första kvällen blev jag hotad med pistol. Andra kvällen utsatt för ett pojkstreck i form av ett ungdomsrån av ett gäng på 10-15 15-17 åriga berikare.
Citera
2010-02-05, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6tasy
Örebro är nere för räkning. Är inte rasist eller så men, lets face the facts..

Håller faktiskt inte med, tycker Örebro har klarat sig bra hittills. Klart det finns vissa områden jag inte sätter min fot i men så jävla illa är det inte. Sen blev det ju ny polisstation i vivalla också (Örebros rosengård) och det är ju positivt.
Citera
2010-02-05, 18:43
Medlem
6tasys avatar
Jag flyttade från Örebro för ett år sedan men planerar att återvända då det är en kanonstad på alla sätt. MEN hävda aldrig att det inte finns mycket invandrare. Brickebacken, Varberga, Vivalla, Baronbackarna, Västhaga, Markbacken och Oxhagen är alla dominerade av människor med utländsk bakgrund. Jag säger inte att det bara är negativt, men vi bör upprätthålla balansen, de kan inte bli FLER än oss.
Citera
2010-02-05, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6tasy
Jag flyttade från Örebro för ett år sedan men planerar att återvända då det är en kanonstad på alla sätt. MEN hävda aldrig att det inte finns mycket invandrare. Brickebacken, Varberga, Vivalla, Baronbackarna, Västhaga, Markbacken och Oxhagen är alla dominerade av människor med utländsk bakgrund. Jag säger inte att det bara är negativt, men vi bör upprätthålla balansen, de kan inte bli FLER än oss.

Jag hävdade aldrig att det inte var mycket invandrare i Örebro, jag höll bara inte med dig när du sa att Örebro var nere för räkning. Vi har lyckats hålla pli på dom hittills
Citera
2010-02-05, 18:52
Medlem
Direkt rapport från Malmö:

Om du ska till Malmö så gäller följande:

1. Kolla dina livförsökringar
2. I förväg är de bra om du vet var närmaste sjukhus finns.
3. 3-4 språklexikon är alltid smart att ha med sig.
4. Kondomer. Förr eller senare blir du våldtagen kan vara smart att skydda sig.
5. Skit i att ta med dig svenska pengar. De är guld och US-dollar som gäller.
6. Gör nått sorts testamente, underlättar för dina anhöriga.
7. Skottsäker väst och hjälm , munskydd, hörselskydd är inte helt att ha med sig på resan till Malmö
8. Är du kvinna, dagenefter piller/ p-piller / spiral är standard så du slipper efter våldtäkten göra abort.
9. Dyra kläder, smycken telefoner kan du lämna hemma så slipper du bli rånad.
10. Lämna telenummer till bårhus och sjukhus till anhöriga, praktiskt men inte ett måste.
11. Gps är bra så länge du inte blir rånad. Ingen kan svenska så har du inte tolk och hittar dåligt i Malmö är Gps en hjälp eller kartor av staden.
12. Pass. Skulle jag nog säga är ett måste så du inte blir utvisad från landet.
13. Gå alltid längshusväggar, minst risk att bli mål för krypskyttar.

Ja de var nog vad jag kan hjälpa dig med.
Citera
2010-02-05, 19:10
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Det mesta som skrivs om Malmö här på I&I över riktigt fåniga överdrifter, det mesta av resten är trams och det lilla som finns kvar kanske stämmer men är taget helt ur sitt sammanhang. Anyway.

Det enda du bör undvika är Rosengårdsområdet på kvällarna om ni inte är några stycken, annars går det bra men å andra sidan finns där inte ett piss att se så det är en icke-fråga. Centrum (Stortorget upp till Triangeln) är med få undantag lugnt och fint, resten av Malmö är kavlugnt, det värsta som kan hända dig är att ett fyllo på Värnhem kommer fram och brölar lite men det är rätt sällsynt. Dags att lägga ner myten om hur farlig staden är.

Och innan "realisterna" börjar bräka kan jag tala om att jag bodde ett antal år vid Dalaplan som vid den tiden var Malmös farligaste område, värre än t.o.m Rosengård.
Citera
2010-02-05, 19:16
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Och innan "realisterna" börjar bräka kan jag tala om att jag bodde ett antal år vid Dalaplan som vid den tiden var Malmös farligaste område, värre än t.o.m Rosengård.
Ni lakritstroll håller varandra om ryggen. Tror du inte att vi vet det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in