2017-08-04, 08:42
Medlem
Stort säkerhetspådrag på Malmöfestivalen – tungt beväpnade poliser

Malmöfestivalen vidtar ett flertal åtgärder för att skärpa säkerheten inför årets festival.

http://24malmo.se/2017/08/04/stort-sakerhetspadrag-pa-malmofestivalen-tungt-bevapnade-poliser/
Citera
2017-08-04, 09:08
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg

Malmöfestivalen vidtar ett flertal åtgärder för att skärpa säkerheten inför årets festival.

http://24malmo.se/2017/08/04/stort-sakerhetspadrag-pa-malmofestivalen-tungt-bevapnade-poliser/
Citat:
Kommunalpolitikern Andreas Schönström (S) som varit involverad i säkerhetsarbetet förklarar vad ”gripbart avstånd” innebär.
– Det är precis där gränsen går. Står polisen tungt beväpnad på festivalområdet signalerar de snarare ”håll dig borta, här är det farligt”. Medan en polisman i vanlig uniform ger känslan att de är där för vår skull och skapar trygghet, säger han till tidningen.

Är väl snarare tvärtom. Väl utrustade poliser ger i vart fall mig större säkerhetskänsla. Var ju några dåligt utrustade poliser som skulle omhänderta någon blatte på en förläggning som inte lyckades speciellt bra den gången.
Citera
2017-08-04, 11:33
Medlem
En kvinna i 30-årsåldern utsattes under natten mellan tisdagen och onsdagen för ett sexuellt övergrepp i samband med ett personrån i de centrala delarna av Limhamn.

Kvinnan rånades av en för henne okänd man som även förgrep sig på henne.

– Hon rånade utomhus och utsattes för övergrepp som kan likställas med våldtäkt. Exakt plats vill jag inte gå in på, säger Nils Norling, presstalesperson vid Malmöpolisen.

Kvinnan rånades på kontanter men polisen är mycket förtegna om ytterligare detaljer kring händelseförloppet. Efteråt tog kvinnan till flykt till en lägenhet där hon larmade polisen.

Kan finnas vittnen
Polisen söker nu uppgifter och iakttagelser från allmänheten under den aktuella tidpunkten. Inledningsvis söker man efter en ensam man som rört sig i området.
24 Malmö
Citera
2017-08-04, 11:41
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
En kvinna i 30-årsåldern utsattes under natten mellan tisdagen och onsdagen för ett sexuellt övergrepp i samband med ett personrån i de centrala delarna av Limhamn.

Kvinnan rånades av en för henne okänd man som även förgrep sig på henne.

– Hon rånade utomhus och utsattes för övergrepp som kan likställas med våldtäkt. Exakt plats vill jag inte gå in på, säger Nils Norling, presstalesperson vid Malmöpolisen.

Kvinnan rånades på kontanter men polisen är mycket förtegna om ytterligare detaljer kring händelseförloppet. Efteråt tog kvinnan till flykt till en lägenhet där hon larmade polisen.

Kan finnas vittnen
Polisen söker nu uppgifter och iakttagelser från allmänheten under den aktuella tidpunkten. Inledningsvis söker man efter en ensam man som rört sig i området.
24 Malmö

varför inget signalement, bara en man? okej... kan bli lite svårt få tag i GM. limhamn är ju verkligen stendött sena kvällar verkligen mycket få människor ute dom gånger jag åkt förbi centrum.
Citera
2017-08-04, 12:40
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
varför inget signalement, bara en man? okej... kan bli lite svårt få tag i GM. limhamn är ju verkligen stendött sena kvällar verkligen mycket få människor ute dom gånger jag åkt förbi centrum.
Det är tyvärr ganska mycket utomstående element som hänger i Limhamn numera. Burger King på Linnegatan fungerar som någon slags fritidsgård. Det hänger även en del märkliga typer på skolgårdarna på Berga- och Linneskolan. Jag kan tänka mig att många utomstående fick upp ögonen för Limhamn när de hade ett elevutbyte mellan Kroksbäckskolan och Linneskolan runt 2007. Limhamn sågs som en bankomat av de mer kriminellt lagda elementen.

Sen är Limhamn heller inte ett paradisområde bestående av vita poolvillor som vissa verkar tro. Det finns en hel del hyreslägenheter och många märkliga typer som bor där.

Det var nog ett tag sedan Limhamn var oskyldigt och det bara var klassiska svenska busar där. En polis sa till mig att de "finare" hälarna bodde på Limhamn förr; de som köpte klockor, silver, smycken av bättre kvalitet. De typerna lär ha dragit sig tillbaka på ålderns höst nu.

Om 10 år är Limhamn minst 10 ggr värre än nu.

/T
Citera
2017-08-04, 14:27
Medlem
Citat:
Var sällan hotfulla mot personalen
Marie berättar att på den tiden var varken de skottskadade eller deras så kallade entourage, det vill säga de personer som ingår i patientens kriminella nätverk, sällan hotfulla mot personalen.

– De senaste två tre åren har bilden ändrats totalt. Nu för tiden handlar det om unga grabbar som oftast är uppväxta i kriminella familjer och lever helt utanför samhället med sina egna regler. Den hierarkiska struktur som finns i de äldre gängen saknas oftast helt. Den som är vän med NN kan två veckor senare bli skjuten i huvudet av samma NN.

Falck Ambulans utanför Akutmottagningen i Runda huset på Skånes universitetssjukhus i Malmö. juni 2017De skottskadade patienterna körs direkt till akutmottagningen i det ”runda huset” av ambulanspersonalen. Eller så dumpas de av killgängen utanför entrén. Foto: Anders Olsson
Marie är utbildade i forensisk omvårdnad (se faktaruta). På akutmottagningen var hon samordnare för miljö-, brand- och säkerhetsfrågor. När hon hösten 2014 erbjöds en tjänst som säkerhetshandläggare tackade hon ja.

– Jag tyckte att det skulle bli spännande att på heltid få ägna mig åt säkerhetsfrågor. Mina kunskaper om verksamheten kom bra till pass.

Med tanke på alla skjutningar som förekommit i Malmö under senare år kan man tycka att det borde finnas en övergripande plan för hur personalen ska agera när de får in en skottskadad patient. En sådan blev klar så sent som i slutet av juni. Men allt tar tid att implementera. Däremot brukar det på de enheter som ofta vårdar skottskadade numera redan finnas lokala rutiner om hur personalen ska agera när de vårdar en patient med en hotbild.

– Det viktigaste är inte skrivna rutiner utan att man ut på enheterna är medvetna om de problem som finns med skottskadade patienter. Det är bättre att verksamheterna själva får tänka igenom hur de ska agera i olika situationer och att de rutiner man har är kända av medarbetarna.
Läs mer..........

https://www.vardfokus.se/webbnyheter/2017/augusti/enorm-pafrestning-varda-skottskadade/

Muslimerna väntar inte på ambulansen utan kör sina kriminella vänner direkt till akuten och ställer sin bil såatt den blockerar alla andra sedan kommer alla bidragsfifflarna. Det är när man ser svansarna som man inser att ingen av dem jobbar och vilka enorma summor det handlar om som skattebetalarna skyfflar in. Man ska ta reggplåten på de bilar som man ser komma in med kriminella och lägga ut dem här så att andra får reda på vilka det är och vilka stadsdelar man ska undvika och vilka bilar man inte ska handla. Sedan ställs bilarna på handikapp-parkeringen framför akuten...utan att ha tillstånd en så är det med muslimer. De tror alltid att de är smartare än alla andra bara för socionomludrena och äcklena inom offentlig sektor skapar specialregler för kriminella.

Sedan ska man alltid anmäla muslimer. Det ska man göra konsekvent och man ska alltid banda allt man själv säger så att det finns bevis. Annars kommer den kriminelle att blåneka som kriminella göra och då läggs ärendet ner på en gång. Om man har bevis så ska man begära skadestånd i samma veva.
Citera
2017-08-04, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Det är tyvärr ganska mycket utomstående element som hänger i Limhamn numera. Burger King på Linnegatan fungerar som någon slags fritidsgård. Det hänger även en del märkliga typer på skolgårdarna på Berga- och Linneskolan. Jag kan tänka mig att många utomstående fick upp ögonen för Limhamn när de hade ett elevutbyte mellan Kroksbäckskolan och Linneskolan runt 2007. Limhamn sågs som en bankomat av de mer kriminellt lagda elementen.

Sen är Limhamn heller inte ett paradisområde bestående av vita poolvillor som vissa verkar tro. Det finns en hel del hyreslägenheter och många märkliga typer som bor där.

Det var nog ett tag sedan Limhamn var oskyldigt och det bara var klassiska svenska busar där. En polis sa till mig att de "finare" hälarna bodde på Limhamn förr; de som köpte klockor, silver, smycken av bättre kvalitet. De typerna lär ha dragit sig tillbaka på ålderns höst nu.

Om 10 år är Limhamn minst 10 ggr värre än nu.

/T

MKB bygger ju en massa hyreslägenheter i Limhamn nu så att när de är klara så kommer alla problemen dit. Jag hade sålt av min villa nu och flyttat för när vildarna och varelserna (muslimska horderna) börjar härja så är det kört och då kommer mordhoten, inbrotten, att man nattetid drar i ytterdörren, att man repar din bil, att man kastar in saker genom fönstret, skjutningar, bidrasfiffel som inte granskas av ludrena på FK och socialen och en massa annat. Om man som vit och svensk uppehåller sig på Möllevångstorget så blir man hotad utan att ha gjort något. Man blir hotad och trakasserad för att man är vit svensk. Det räcker att man är vit.
Citera
2017-08-04, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Kan vara en falsk anmälan för att få loss skadestånd men kan också vara en riktig händelse. Jag fattar inte varför man inte tar en bild eller sätter på bandspelaren. Luder brukar vara duktiga på att använda sin telefon så intensivt att de ite ens tittar var de går.
Citera
2017-08-04, 14:37
Medlem
Citat:

Är det någon som går på den skiten? De senaste 15åren har man ju alltid haft helikoptern uppe större delen av dygnets 24 timmar. Man har den inte uppe normalt för det är inte pk men man har den uppe under Malmöfestivalen då alla vildar och varelser (zigenare och muslimer) begår brott. Jag hade lagt tiden och pengarna på något annat än att mingla med kriminella som blir provocerade bara för att man inte är en äcklig och vidrig muslim.
Citera
2017-08-04, 14:44
Medlem
Citat:
Var sällan hotfulla mot personalen
Marie berättar att på den tiden var varken de skottskadade eller deras så kallade entourage, det vill säga de personer som ingår i patientens kriminella nätverk, sällan hotfulla mot personalen.

– De senaste två tre åren har bilden ändrats totalt. Nu för tiden handlar det om unga grabbar som oftast är uppväxta i kriminella familjer och lever helt utanför samhället med sina egna regler. Den hierarkiska struktur som finns i de äldre gängen saknas oftast helt. Den som är vän med NN kan två veckor senare bli skjuten i huvudet av samma NN.

Falck Ambulans utanför Akutmottagningen i Runda huset på Skånes universitetssjukhus i Malmö. juni 2017De skottskadade patienterna körs direkt till akutmottagningen i det ”runda huset” av ambulanspersonalen. Eller så dumpas de av killgängen utanför entrén. Foto: Anders Olsson
Marie är utbildade i forensisk omvårdnad (se faktaruta). På akutmottagningen var hon samordnare för miljö-, brand- och säkerhetsfrågor. När hon hösten 2014 erbjöds en tjänst som säkerhetshandläggare tackade hon ja.

– Jag tyckte att det skulle bli spännande att på heltid få ägna mig åt säkerhetsfrågor. Mina kunskaper om verksamheten kom bra till pass.

Med tanke på alla skjutningar som förekommit i Malmö under senare år kan man tycka att det borde finnas en övergripande plan för hur personalen ska agera när de får in en skottskadad patient. En sådan blev klar så sent som i slutet av juni. Men allt tar tid att implementera. Däremot brukar det på de enheter som ofta vårdar skottskadade numera redan finnas lokala rutiner om hur personalen ska agera när de vårdar en patient med en hotbild.

– Det viktigaste är inte skrivna rutiner utan att man ut på enheterna är medvetna om de problem som finns med skottskadade patienter. Det är bättre att verksamheterna själva får tänka igenom hur de ska agera i olika situationer och att de rutiner man har är kända av medarbetarna.
Läs mer..........

https://www.vardfokus.se/webbnyheter/2017/augusti/enorm-pafrestning-varda-skottskadade/

Hon har höga tankar om sig själv. Alltid när det kommit in en skottskadad står de som fastgjutna för de är chockade. Hjärnan hänger inte med så att väktarna agerar åt dem. Långt efter är de fortfarande chockade. Man borde rotera in folk som har ett starkt psyke och är lugna.

Sedan är det så att om man är kriminell och inte vill uppge sitt namn så ska man inte ha vård förrän identiteten bekräftats. Skattebetalare och de som jobbar ska inte hamna sist på listan bara för att kriminella tror att de är smartare för att de säljer knark och fifflar med skatt och bidrag. Fast här har ju polisen också ett ansvar. Det är bara att kolla upp de som kommer med dem i bilarna. Kolla plåtarna och deras bakgrund, och snacka med föräldrarna och hela muslimska gänget som kommer i horder. Om man är bättre klädd än någon som har ett jobb inom privat sektor så fifflar man med bidrag. Allt detta har socionomludrena och ludrena inom offentlig sektor skuld till. Det är de som röstat fram en pedofil och inavlad som propagerar för öppna gränser och bjuder in kriminella muslimer och zigenare.
Citera
2017-08-04, 16:17
Moderator
-Info-s avatar
Då var det dags igen då:

Citat:
JUST NU: Två har hittats skjutna

Två män har skjutits efter en skottlossning på Bragegatan i Malmö.

Larmet kom 15.47. Två män hittades skjutna i stadsdelen Seved i Malmö. Flera uppringare hade enligt polisen larmat om skottlossning och flera polispatruller har skickats till platsen.

http://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-tva-har-hittats-skjutna/

I det ökända Seved också.
Citera
2017-08-04, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Då var det dags igen då:

I det ökända Seved också.

Seved. Låt dem ligga för de är knarkhandlare som drar bidrag samtidigt som de säljer knark. De bidrar inte och sist jag kollade så var alla de som blivit skjutna muslimer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in