Citat:
Ursprungligen postat av
swebarb
varför inget signalement, bara en man? okej... kan bli lite svårt få tag i GM. limhamn är ju verkligen stendött sena kvällar verkligen mycket få människor ute dom gånger jag åkt förbi centrum.
Det är tyvärr ganska mycket utomstående element som hänger i Limhamn numera. Burger King på Linnegatan fungerar som någon slags fritidsgård. Det hänger även en del märkliga typer på skolgårdarna på Berga- och Linneskolan. Jag kan tänka mig att många utomstående fick upp ögonen för Limhamn när de hade ett elevutbyte mellan Kroksbäckskolan och Linneskolan runt 2007. Limhamn sågs som en bankomat av de mer kriminellt lagda elementen.
Sen är Limhamn heller inte ett paradisområde bestående av vita poolvillor som vissa verkar tro. Det finns en hel del hyreslägenheter och många märkliga typer som bor där.
Det var nog ett tag sedan Limhamn var oskyldigt och det bara var klassiska svenska busar där. En polis sa till mig att de "finare" hälarna bodde på Limhamn förr; de som köpte klockor, silver, smycken av bättre kvalitet. De typerna lär ha dragit sig tillbaka på ålderns höst nu.
Om 10 år är Limhamn minst 10 ggr värre än nu.
/T