Citat:
Bodde i Skåne och hängde rätt ofta i Malmö 2002-2011, mest i centrala delar och tog del av nattlivet. Tycket att det fanns en sorts framtidstro i stan som växte fram ganska markan i början, innoativa företag, närhet till kontinenten, mukti-kulti var positivt med Timbuktu och Zlatan som fina förbilder.. Man byggde turning torso och visade upp en rätt schysst fasad. Det fanns framtidstro men jag uppfattar att den har vänt, inte 180 grader men ändå... Nu när man går ut hamnar man oftast på lilla torg som är en liten svensk enklav i utelivsmalmö. En del av mina vänner har flyttat ut, särskilt när dom ska skaffa barn så är malmö mindre attraktivt. Tror att det är grymt svårt att bromsa en sån utveckling. Bara se på landskrona, finns det något som talar för att inte malmö går samma öde till mötes om en 10 år...
Det här följer Landskronamönstret som du säger. I innerstaden så är det små enklaver med svenskar och ofta äldre eller white trash dvs personer som inte haft möjligheten eller vill flytta ifrån multikultihelvetet. Utelivet i Landskrona för en normal svensk är noll. Jag tror vi kommer se samma sak med Malmö där de flesta svenskar har flyttat ut till de mindre orterna eller Köpenhamn. Kvar kommer vara en white trash.
Vad som även är klart att det är en enkelbiljett. När en stad blivit som Landskrona så är det kört, staden kommer aldrig bli attraktiv igen oavsett om pumpar in miljarder. Man kan pumpa in miljarder och rusta upp delar av staden men det blir sunk på nolltid pga människorna som bor där. Den extrema motsatsen är Skanör där flera hus är rena skithus (många enkla sommarstugor) men det hindrar inte området från att vara svindyrt, städat och attraktivt. Vem som bor i ett område spelar roll. Svenskar håller sig borta från araber, albaner mm och någon mix kommer aldrig funka och det vet arkitekterna till massinvandringen.
Alla med vett i skallen flyttar härifrån och det förstår man ingen vill bilda familj här och se sina barn växa upp bland eländet. Hur kul är det att se svenskar i minoritet idag ? det är ju inte klokt vad vi minskar...