2015-04-19, 19:13
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarzano
Bodde i Skåne och hängde rätt ofta i Malmö 2002-2011, mest i centrala delar och tog del av nattlivet. Tycket att det fanns en sorts framtidstro i stan som växte fram ganska markan i början, innoativa företag, närhet till kontinenten, mukti-kulti var positivt med Timbuktu och Zlatan som fina förbilder.. Man byggde turning torso och visade upp en rätt schysst fasad. Det fanns framtidstro men jag uppfattar att den har vänt, inte 180 grader men ändå... Nu när man går ut hamnar man oftast på lilla torg som är en liten svensk enklav i utelivsmalmö. En del av mina vänner har flyttat ut, särskilt när dom ska skaffa barn så är malmö mindre attraktivt. Tror att det är grymt svårt att bromsa en sån utveckling. Bara se på landskrona, finns det något som talar för att inte malmö går samma öde till mötes om en 10 år...

Det här följer Landskronamönstret som du säger. I innerstaden så är det små enklaver med svenskar och ofta äldre eller white trash dvs personer som inte haft möjligheten eller vill flytta ifrån multikultihelvetet. Utelivet i Landskrona för en normal svensk är noll. Jag tror vi kommer se samma sak med Malmö där de flesta svenskar har flyttat ut till de mindre orterna eller Köpenhamn. Kvar kommer vara en white trash.

Vad som även är klart att det är en enkelbiljett. När en stad blivit som Landskrona så är det kört, staden kommer aldrig bli attraktiv igen oavsett om pumpar in miljarder. Man kan pumpa in miljarder och rusta upp delar av staden men det blir sunk på nolltid pga människorna som bor där. Den extrema motsatsen är Skanör där flera hus är rena skithus (många enkla sommarstugor) men det hindrar inte området från att vara svindyrt, städat och attraktivt. Vem som bor i ett område spelar roll. Svenskar håller sig borta från araber, albaner mm och någon mix kommer aldrig funka och det vet arkitekterna till massinvandringen.
Citera
2015-04-19, 19:50
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelols
Okej jag kan inte titullera mig malmöit. Är 35 och tillhört staden sedan jag var 14 och bott här inne de senaste 7 åren.
Jag hade gärna tagit del av den statistiken som du skriver här. Är det antalet inskrivna på AMS? En ganska stor del av Malmöborna arbetar i Köpenhamn, Lund och andra orter runt om. I min bekantskapskrets är vi en minioritet som arbetar i Malmö.

Malmö har förbättrats sedan 90 talet och kommer fortsätta utvecklas till det mer positiva.

Av de 10miljarder som Malmö stad har i skatteintäckter går 1miljard till bidrag direkt dvs 10% helt sinnesjukt. Sen får de även 4miljarder i stöd då de 10miljarder inte på långa vägar räcker utan kräver 14miljarder som skjuts till av staten

Uppväxt i Malmö och förstår inte vad du pratar om är ungefär lika gammal som du men 80-90talet var verkligen lugnt jämfört med nu. Utpressningen av företagare av arabgäng och annat härligt har exploderat sen -00 sen kan jag vara lite färgad av att jag har släktingar som jobbar som Poliser i Malmö och en av dom har jobbat sen 70talet en annan sen 90talet och de beskriver det som en total katastrof som bara kommer bli värre.
Citera
2015-04-19, 19:56
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Malmö har blivit en skitstad, har man bott här hela livet och växte upp på 90talet då var det skönt människorna var helt annorlunda än vad du ser nu när du går ut en kväll ute, nu är det väl fan 60% utrikesfödda i malmö och bara väller massa invandrare och pack på gatorna, det är ju fan rån, misshandel,. knarkare överallt i staden, gängkrig typ hela tiden här mycket mer än vad som rapporteras i media, när man var liten var man aldrig rädd för att vara ute, fanns inga provocerade typer och drägg som det är idag nej usch om 20 år blir här väldigt mörkt kan jag lova.. Alla med vett i skallen flyttar härifrån och det förstår man ingen vill bilda familj här och se sina barn växa upp bland eländet. Hur kul är det att se svenskar i minoritet idag ? det är ju inte klokt vad vi minskar...

Ja jag håller med helt växte upp på Lindängen på 80talet och det enda man behövde se upp med var trafiken när man skulle gå till lindäncentrum och hyra en film osv. Numera är det så jävla förstört att det är att man nästan fäller en tår när man hälsar på en kompis i området även på 90talet så var det rätt ok på Ribban att bada och man kunde gå hem skitfull från möllan 5km utan problem.

Nä fy fan vad glad jag är att jag inte bor där längre då var det mångkultur på riktigt juggar, spanjorer (som jag) greker, italienare, polacker osv nu är det bara ARABER ARABER ARABER ev Albaner nä varit på FN tjänst på Balkan back in the days och det är tom bättre där än i Malmö fy fan.
Senast redigerad av Rostiga.Sheriffbrickan 2015-04-19 kl. 20:30.
Citera
2015-04-20, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan
Ja jag håller med helt växte upp på Lindängen på 80talet och det enda man behövde se upp med var trafiken när man skulle gå till lindäncentrum och hyra en film osv. Numera är det så jävla förstört att det är att man nästan fäller en tår när man hälsar på en kompis i området även på 90talet så var det rätt ok på Ribban att bada och man kunde gå hem skitfull från möllan 5km utan problem.

Nä fy fan vad glad jag är att jag inte bor där längre då var det mångkultur på riktigt juggar, spanjorer (som jag) greker, italienare, polacker osv nu är det bara ARABER ARABER ARABER ev Albaner nä varit på FN tjänst på Balkan back in the days och det är tom bättre där än i Malmö fy fan.

Så är det i varje stad i hela Sverige nu känns det som, även mindre städer. Blängande arga araber överallt överallt överallt. Och så gott som bara män såklart. Kvinnorna är väl inlåsta eller så är det helt enkelt många färre av dem.
Citera
2015-04-20, 21:15
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEVGRU
Tycker du har bra poänger och jag håller med dig. Framförallt närheten till Kastrup är bra, men å andra sidan kan du nå Kastrup ganska snabbt från resten av Skåne. Men nära till Köpenhamn och Kastrup samt Tyskland är fördelen. Nackdelen är själva staden.

Man ska verkligen inte underskatta Malmös unika geografiska läge.
Har ofta hänt att jag har kört runt lite i Malmö, känt mig uttråkad och bara tänkt, - nä, nu kör jag över till Köpenhamn istället, och 15 minuter senare är man där!
Citera
2015-04-21, 08:31
Medlem
Bara i Malmö... Kvinna i rullstol rånad.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/rullstolsburen-kvinna-ranad-1/

/
Citera
2015-04-21, 11:53
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Man ska verkligen inte underskatta Malmös unika geografiska läge.
Har ofta hänt att jag har kört runt lite i Malmö, känt mig uttråkad och bara tänkt, - nä, nu kör jag över till Köpenhamn istället, och 15 minuter senare är man där!

Nej verkligen inte, Malmö har Kastrup och Köpenhamn att tacka för väldigt mycket. Dock är det ännu mer ofattbart att staden ser och mår så illa ut som den gör med tanke på det geografiska läget.
Citera
2015-04-21, 15:43
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator

Citat:
Det var tre-fyra fotbollssupportrar som gav sig på kvinnan och hotade att kasta omkull henne, berättar Daniel Jonasson, inre befäl vid polisen i Malmö.

Återigen inget signalement. Var de färgade som en smurf eller som hulken?
Citera
2015-04-21, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator

/

Barn gravida äldre och nu en rullstolsbunden Malmö ligger som vanligt i framkant.Stort grattis
Citera
2015-04-21, 20:15
Medlem
laxen69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det här följer Landskronamönstret som du säger. I innerstaden så är det små enklaver med svenskar och ofta äldre eller white trash dvs personer som inte haft möjligheten eller vill flytta ifrån multikultihelvetet. Utelivet i Landskrona för en normal svensk är noll. Jag tror vi kommer se samma sak med Malmö där de flesta svenskar har flyttat ut till de mindre orterna eller Köpenhamn. Kvar kommer vara en white trash.

Vad som även är klart att det är en enkelbiljett. När en stad blivit som Landskrona så är det kört, staden kommer aldrig bli attraktiv igen oavsett om pumpar in miljarder. Man kan pumpa in miljarder och rusta upp delar av staden men det blir sunk på nolltid pga människorna som bor där. Den extrema motsatsen är Skanör där flera hus är rena skithus (många enkla sommarstugor) men det hindrar inte området från att vara svindyrt, städat och attraktivt. Vem som bor i ett område spelar roll. Svenskar håller sig borta från araber, albaner mm och någon mix kommer aldrig funka och det vet arkitekterna till massinvandringen.

Känner till ett teknikföretag som låg i Landskrona, anordnade mycket kurser mm.
Runt 2005 flyttade man till Malmö, delvis för att Landskrona hade fått så dålig stämpel.
Nu funderar man igen på att flytta, folk förknippar Malmö med kriminalitet, ett förfallet och förlorat Sverige.
Citera
2015-04-23, 15:20
Medlem
spoilers avatar
"En SVT-fotograf blev attackerad i samband med en inspelning i Malmö tidigare idag. Fotografen klarade sig utan allvarliga skador.

Fotografen jobbar för ett barnprogram som produceras av SVT i Malmö. Det var i samband med att fotografen stod utanför ett ankomstboende för flyktingar som attacken skedde.

– Det kom fram en aggressiv man som ville ta kameran. Han knuffar då fotografen som ramlar till marken, säger Petter Bragée, programchef på SVT Malmö."

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/svt-fotograf-attackerad-i-malmo
Citera
2015-04-23, 18:09
Medlem
Välkommen till Malmö

En man blivit utsatt för att personrån på Möllevångsgatan. Flera gärningsmän hotad målsägande med kniv samt slagit honom i magen. Polis och ambulans på plats. I nuläget ingen gärningsman gripen.

https://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Skane/2015-04-23-0125-Ran-ovrigt-Malmo/

Boende hört en hög smäll i centrala Malmö i närheten av centralen. Polis på plats för att lokalisera vad som inträffat. Uppdatering: En polispatrull har lokaliserat en plats där det varit någon form av detonation. Adressen är Adelgatan och utanför en restaurang. I samband explosionen har det blivit det blivit skador på fastigheten samt parkerade bilar som stått på gatan utanför.

https://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Skane/2015-04-23-0232-Detonation-Malmo/

Omkring kl. 19.20 på onsdagskvällen blev en 15-årig yngling misshandlad med kniv i Kungsparken, i centrala Malmö. 15-åringen ska ha fått en skada i ett ben. Det finns inga uppgifter om hur pass allvarligt han skadades.

Tre män i 20-årsåldern tros ha begått dådet. Det framgår inte av polisens rapportering om de misstänkta gärningsmännen identifierats. Av okänd anledning uppges inga signalement på de misstänkta gärningsmännen. Man uppger ej heller vad som legat bakom misshandeln.

http://avpixlat.info/newsdesk/malmo-15aring-knivskars-i-kungsparken
Senast redigerad av ascheberg 2015-04-23 kl. 18:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in