2014-11-03, 01:34
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Och du tror jag bryr mig om någon PK-aktivitet?

Du är ju uppenbart bekväm med att folk ser ner på dig och du verkar gilla det. En bieffekt av dina egna perversioner kanske?

Du kommer aldrig bli söt då ditt inre skiner igenom och man ser vilken misslyckad och vidrig individ du egentligen är. Hoppas föreläsningen går dåligt imorgon och att alla buar.

Hen kommer aldrig bli socialt accepterat och så skall det förbli. Du är verkligen naiv om du tror att det kommer fortsätta mycket längre med dina och dina jämlikars önskemål. En dag kommer vinden vända och allt återgår till som det var förut.

Allt snack om medmänsklighet och allas lika rättigheter kommer vara som bortblåst, och jag tror på rätt stränga straff för du och dina kamrater. Nästan så jag blir lite upphetsad när jag tänker på hur dem behandlat er sort i det förflutna och kan väl hoppas att det sker igen :$

Att underkänna SAOL är lite som att underkänna trafikregler. Du kan försöka bryta mot dem men det kommer inte att gå så bra.

Jag är student så jag håller inte i föreläsningen men tack för att du har så stort förtroende för mig.

Du borde läsa "män med rosa triangel"

http://www.bokus.com/bok/9789173894388/mannen-med-rosa-triangel/

Du är ett levande bevis på att vi behöver ha mer förståelse i samhället så att inte åsikter som dina blir rådande, varken högljutt eller som i trådens fall mer tystnads tolerant mot den diskriminerande. Faktiskt mer beklämd över hur personer som kinaarsel som påstår sig vara tolerant stödjer en misslyckad psykolog så nitiskt. Det är denna "låt gå" attityd som är väldigt farlig. Det såg vi redan i 1920 talets Tyskland och det vet vi hur bra det gick...
Citera
2014-11-03, 01:38
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingECantona
Helt rätt, en bög som beter sig som en tjej är inte riktigt rätt virke för polisyrket men det är Sverige vi pratar om så om ett par år så kommer det springa runt en massa tightklädda bögar o ska ha dialog med kriminella...
Men en tjej som beter sig som en tjej är det eller vad menar du? Och var framgår det att han är bög?
Citera
2014-11-03, 01:38
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Japp, du backade upp det lite senare. Men jag undrar fortfarande om det är det är just det du menar med att jag försvarar psykologen, men då du knappt verkar läskunnig börjar jag ge upp hoppet om ett svar.

Jag kan inte uttala mig så speciellt mycket om intervjun. I Aftonbladet står det knappt någonting. Vissa frågor har ställts om huruvida Robin har tänkt över allt ordentligt och är beredd på eventuella problem. Det är i mitt tycke helt relevanta frågor. Vidare säger psykologen att hon är osäker på Robins mentala hälsa. Det behöver inte med nödvändighet vara kopplat till fördomar om transsexualitet, utan det kan helt enkelt vara så att psykologen bedömde Robin som psykiskt labil, oavsett vad orsaken var.

Men utan att läsa hela utvärderingen ser jag inte riktigt hur man ska kunna komma vidare.

Att Robin ska behöva "fundera" över hur andra ska bemöta honom är en felaktigt st'lld fråga. Man borde snarare stlla frågan till de andra polisstudenterna hur de skulle bemöta en transexuell.

Att enbart ställa frågor om robins sexualitet/identitet blir som jag skrev tidigare vä'ldigt missvisande. Man får dem svar efter dem frågor man ställer. Psykologen skulle helt enkelt inte ha fäst någon större vikt vid detta utan endast ställt några enstaka frågor men senare gått över till mer "polisiära" eller "etiska" frågor.

Nästa steg blir kanske att ställa homosexuella frågor om de helst tar emot eller ger och oom de gillar melodifestivalen? Allt i ett försök att försöka "förstå".
Citera
2014-11-03, 01:41
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
haha du och kinaarsel kan ta varandra i hand och läsa något konservativläsning istället.

Att utbilda dig i ämnet skulle ta allt för lång tid, så ger dig en länk som förklarar olika former av könsidentitet istället.

http://www.rfsl.se/?p=623

Hen är förövrigt ett väldigt användbart ord.

Har nu läst genom tråden och min slutsats är att tyvärr att du verkar vara väldigt förvirrad samt inskränkt precis som resten av alla andra vänsternissar i dagens samhälle.

För att simpelt förklara för dig så kommer Robin alltid vara en man oavsett vad han vill eller inte. Han är född som en man, är en man och kommer dö som en man. Han har nämligen de så kallade X och Y kromosomerna som drygt hälften av jordens befolkning också har.

Att du sedan länkar till lobbyistorganisation som vill legalisera pedofili och uppmanar folk att prostituera sig sig är bara skamligt nog.

Sen för att gå till topic så tycker jag det är hel rätt att Robin har blivit nekad för att bli polis. Om psykologen tycker att det är rätt så är det rätt. Punkt slut!
Citera
2014-11-03, 01:43
Medlem
SvinFullGreks avatar
Bögar o flator ska hålla sig i garderoben tills den dagen de väljer att hänga upp en snara i garderoben.
Citera
2014-11-03, 01:43
Medlem
Citat:
Att underkänna SAOL är lite som att underkänna trafikregler. Du kan försöka bryta mot dem men det kommer inte att gå så bra.

Jag är student så jag håller inte i föreläsningen men tack för att du har så stort förtroende för mig.

Du borde läsa "män med rosa triangel"

http://www.bokus.com/bok/9789173894388/mannen-med-rosa-triangel/

Du är ett levande bevis på att vi behöver ha mer förståelse i samhället så att inte åsikter som dina blir rådande, varken högljutt eller som i trådens fall mer tystnads tolerant mot den diskriminerande. Faktiskt mer beklämd över hur personer som kinaarsel som påstår sig vara tolerant stödjer en misslyckad psykolog så nitiskt. Det är denna "låt gå" attityd som är väldigt farlig. Det såg vi redan i 1920 talets Tyskland och det vet vi hur bra det gick...

Att uppmuntra perversioner och sinnessjukdomar är ett destruktivt beteende och vi måste med alla medel hindra det ifrån att sprida sig. Att kvotera in odugliga individer i statliga myndigheter är en samhällsfara och ett svek emot den moderna familjen, ett svek så stort att det är oförlåtligt och vi alla vet att sådant inte går att släppa utan att rättvisa skippas eller hur..?

Jag vet inte om du är korkad eller det är en bieffekt av ditt bedrövliga tillstånd men jag upprepar jag kommer inte läsa några av dina länkar då 1) det är en böjelse så vidrig att det inte bör nämnas vid namn. 2) Du är en äcklig människa och dina åsikter är så pass overkliga att jag funderar om du inte skulle må bra av att somna in för gott.

Jag är ett levande bevis på att dina åsikter aldrig kommer slinka in i mig. Och det gör mig glad att det finns fler där ute som ser samma förakt som mig.. eller ja nästan samma förakt då mitt är personligt först av allt. Du sviker min världsbild och om du sviker mig har du sårat mig. Sårar du mig så har jag rätt att hämnas på alla som delar samma åsikter som dig.

Varför blandar du in nazism i det hela? Hur som så är det scenariot inte helt overkligt och jag skulle snarare bli förvånad om vi inte såg en liknande situation inom en snar framtid. Jag säger ju att du är naiv och du tror helt ärligt att folk kommer acceptera dina åsikter..?
Citera
2014-11-03, 01:54
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Att uppmuntra perversioner och sinnessjukdomar är ett destruktivt beteende och vi måste med alla medel hindra det ifrån att sprida sig. Att kvotera in odugliga individer i statliga myndigheter är en samhällsfara och ett svek emot den moderna familjen, ett svek så stort att det är oförlåtligt och vi alla vet att sådant inte går att släppa utan att rättvisa skippas eller hur..?

Jag vet inte om du är korkad eller det är en bieffekt av ditt bedrövliga tillstånd men jag upprepar jag kommer inte läsa några av dina länkar då 1) det är en böjelse så vidrig att det inte bör nämnas vid namn. 2) Du är en äcklig människa och dina åsikter är så pass overkliga att jag funderar om du inte skulle må bra av att somna in för gott.

Jag är ett levande bevis på att dina åsikter aldrig kommer slinka in i mig. Och det gör mig glad att det finns fler där ute som ser samma förakt som mig.. eller ja nästan samma förakt då mitt är personligt först av allt. Du sviker min världsbild och om du sviker mig har du sårat mig. Sårar du mig så har jag rätt att hämnas på alla som delar samma åsikter som dig.

Varför blandar du in nazism i det hela? Hur som så är det scenariot inte helt overkligt och jag skulle snarare bli förvånad om vi inte såg en liknande situation inom en snar framtid. Jag säger ju att du är naiv och du tror helt ärligt att folk kommer acceptera dina åsikter..?
Jag ser inte riktigt varför det skulle vara "uppmuntrande av perversion och sinnessjukdom" att ge en person med sjukdom ett jobb. Jag har sett rullstolsburna arbeta alldeles utmärkt med programmering exempelvis. Är detta också uppmuntrande av någon form av sjukdom? För övrigt är det många med Aspergers och autism som är utmärkta programmerare. Ofta är de bättre på detta än de utan sjukdomen. Jag håller dock med om att kvotering till största delen är av ondo.
Citera
2014-11-03, 01:56
Bannlyst
Citat:
Men en tjej som beter sig som en tjej är det eller vad menar du? Och var framgår det att han är bög?

Det finns man och kvinna. Är man något mellan där så är man psykisk sjuk, det spelar ingen roll hur mycket han lägger sig under kniven för att kapa sin kuk. Han kommer alltid vara en man oavsett vad feminister och bögar säger i dagens samhälle i Sverige.
Citera
2014-11-03, 01:58
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingECantona
Det finns man och kvinna. Är man något mellan där så är man psykisk sjuk, det spelar ingen roll hur mycket han lägger sig under kniven för att kapa sin kuk. Han kommer alltid vara en man oavsett vad feminister och bögar säger i dagens samhälle i Sverige.
Ok, och om man har en psykisk sjukdom så ska man inte få jobb eller vadå?
Citera
2014-11-03, 02:08
Bannlyst
Citat:
Ok, och om man har en psykisk sjukdom så ska man inte få jobb eller vadå?

Inte som polis. Kanske vända hamburgare på donken eller snickra stolar på samhall.
Citera
2014-11-03, 02:12
Medlem
Citat:
Jag ser inte riktigt varför det skulle vara "uppmuntrande av perversion och sinnessjukdom" att ge en person med sjukdom ett jobb. Jag har sett rullstolsburna arbeta alldeles utmärkt med programmering exempelvis. Är detta också uppmuntrande av någon form av sjukdom? För övrigt är det många med Aspergers och autism som är utmärkta programmerare. Ofta är de bättre på detta än de utan sjukdomen. Jag håller dock med om att kvotering till största delen är av ondo.

Vad har fysiska sjukdomar med sinnessjukdom att göra? Vi båda vet att det är en PK-aktivitet allt för att gynna poäng och väcka känslor hos andra vänstervridna nissar.

Det är positivt om fysiskt handikappade gör något istället för att sitta hemma och tycka synd om sig själva. Dessvärre kan vi inte säga om psykiskt sjuka som kvoteras in i statliga myndigheter och som förväntas ha folkets respekt på sin sida.

En man som är så pass sjuk att denne uppfattar och känner sig som en kvinna och tänker ta till operationer för att uppfylla sitt defekta sinne, hör inte riktigt hemma inom poliskåren.

Autister och då framförallt högfungerande människor med Asperger är fullt kapabla att sköta sitt jobb och jag förstår inte riktigt varför du beblandar dem med könsförvirrade individer? Jag ser ner på autister lika mycket speciellt dem som gör väsen av sig men det är en annan historia.

Angående "de" och "dem" så har jag fått lära mig att det fungerar utmärkt att använda "dem" istället för "de" / "dom" det är en smaksak. Om jag har fel så anpassar jag mig och ändrar mig, men tills dess skriver jag så.

Finns massa olämpliga ord som huserar i dagsläget men det ger folk ingen rätt att nyttja "DEM"
Hen är till för att provocera och det är enbart vänstertomtar som nyttjar det ordet, och jag finner det fullständigt motbjudande och jag har min fulla rätt att tycka det. Jag har också min fulla rätt att förlöjliga människor som använder ordet hen och lagliga trakasserier hyser jag ingen skam att nyttja emot människor jag ser irl nyttja ordet.

Det är en fråga om val. Känner man sig bekväm med ordet får man använda det men då skall man vänta sig en konsekvens.
Citera
2014-11-03, 02:15
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Att Robin ska behöva "fundera" över hur andra ska bemöta honom är en felaktigt st'lld fråga. Man borde snarare stlla frågan till de andra polisstudenterna hur de skulle bemöta en transexuell.
Jag tycker att båda två är relevanta. Om inte annat bör frågor ställas om hur Robin ska hantera smädelser från civila personer.

Citat:
Att enbart ställa frågor om robins sexualitet/identitet blir som jag skrev tidigare vä'ldigt missvisande. Man får dem svar efter dem frågor man ställer. Psykologen skulle helt enkelt inte ha fäst någon större vikt vid detta utan endast ställt några enstaka frågor men senare gått över till mer "polisiära" eller "etiska" frågor.
Omöjligt att säga. Det du säger låter vettigt, men vad är det som säger att psykologen inte hade den planen från början, men att svaren var alarmerande och därför ledde till följdfrågor? Nej, jag försvarar inte psykologen nu. I alla fall inte i meningen att jag säger att denne gjorde rätt, utan bara genom att säga att din kritik inte håller.

(Lite kul att du helt lämnade mitt så kallade försvar av psykologen btw. Antar att det blev lite jobbigt när du inte kunde backa upp din beskyllning.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in