2014-11-02, 23:44
Medlem
napsterspys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Skönt att det finns fler vettiga personer som inte tycks ta all sin "fakta" från Fox news.

Ett ganska så stort problem att lyckas hantera den osynliga diskrimineringen. Mycket mer bekymrad över det än de idioter som skriker att hbtq personer r pedofiler och annat trams. De har sällan några argument och får sällan några oberoende med sig. Däremot är de som diskriminerar med "logiska" argument som ja bygger på okunskap ett betydligt svårare problem att bemöta.

Bra att media tar upp det hela i alla fall.
Fakta presenterades i tråden men din ignorans verkar inte se dem.
Citera
2014-11-02, 23:46
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Börjar argumenten ta slut?

Nej jag vill inte plugga fem år till för att bli psykolog. Lika lite som jag vill plugga till tågförare. Men jag kan fortfarande kritisera dem om de missköter sina jobb för det.

Du verkar väldigt inskränkt och saknar kunskaper i genus.

Kom med något motargument mot mitt föregående inlägg som inte handlar om att jag eller hen är dumma.
Lugna dig nu. Jag håller helt med om att enbart transsexualism inte ska kunna avgöra om man kan bli polis eller inte, men om du påstår att psykologen har gjort en felaktig bedömning får du nog backa upp det lite.
Citera
2014-11-02, 23:49
Medlem
Citat:
Vad vet du om det? Just det ingenting.

Vad? Psykologens utlåtande?

Enligt psykologen finns det risk för självmord,om transan skulle ångra sitt könsbyte.
Citera
2014-11-02, 23:51
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Lugna dig nu. Jag håller helt med om att enbart transsexualism inte ska kunna avgöra om man kan bli polis eller inte, men om du påstår att psykologen har gjort en felaktig bedömning får du nog backa upp det lite.

Jag utgår från artikeln där det framkommer att intervjun främst fokuserade på hens könsidentitet. Gjorde den det med de andra sökande? Svaret är givetvis nej. Det blir en form av diskriminering som antingen bygger på ren ilvilja eller okunskap.
Citera
2014-11-02, 23:59
Medlem
Citat:
Jag utgår från artikeln där det framkommer att intervjun främst fokuserade på hens könsidentitet. Gjorde den det med de andra sökande? Svaret är givetvis nej. Det blir en form av diskriminering som antingen bygger på ren ilvilja eller okunskap.
Vilket i sig gör bedömningen ytterst tveksam, vilken anledning finns till detta?
Väldigt tydligt är även att samma sak upprepas året efter?

Handlar det om att finna sin "identitet" och psykologen anser att inget hänt i den vägen på ett helt år för personen som avses? Eller är detta klar och ren diskriminering? Säger det senare.

Att inga andra nagelfars huruvida de gillar någon särskild form av sex eller whatnot är än mer tveksamt.
Citera
2014-11-03, 00:01
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Hon kommer att få visitera kvinnor.

Då kan man ju undra varför det finns sådana regler till att börja med.

Skulle räkna med att många skulle vägra visiteringen.

För mig kan en kvinna visiteringen en man och tvärtom. Skitfråga liksom. Men polisen får ju skit bara dom försvarar sig mot en galning som svingar en.yxa mot dom.
Citera
2014-11-03, 00:06
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Då kan man ju undra varför det finns sådana regler till att börja med.

Skulle räkna med att många skulle vägra visiteringen.

För mig kan en kvinna visiteringen en man och tvärtom. Skitfråga liksom. Men polisen får ju skit bara dom försvarar sig mot en galning som svingar en.yxa mot dom.
Ja, att endast män ska visitera män och kvinnor visitera kvinnor är rent jävla bullshit. Tramsigt som fan och tar bara tid och resurser från polisen att göra sitt arbete.
Citera
2014-11-03, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milan.Sevo
Hel rätt. Inga hbtq-personer borde få jobba åt staten.

+1 håller med Don corleone
Citera
2014-11-03, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Varför?

För att bögeri är en sjukdom och bögar bör avrättas eller behandlas med lobotomi
Citera
2014-11-03, 00:11
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Om hon inte är stabil så är det ju bättre att vänta tills hon mår bättre! Handlade inte om att hon inte får bli polis, bara inte just nu.
Citera
2014-11-03, 00:13
Medlem
Citat:

Jag håller delvis med dig. Handlade intervjun endast om transbiten så är det allvarligt. Men att dom till stor del pratar om könsbytet hos psykolgen är fullt rimligt då det är en faktor som påverkar en som människa och ens erfarenheter och upplevelser. Likaväl som att det är relevant att ta upp om man växte upp med en förälder tex.
Citera
2014-11-03, 00:14
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramireze
För att bögeri är en sjukdom och bögar bör avrättas eller behandlas med lobotomi
Det är ingen sjukdom utan rn hormoniell störning. ADHD är en sjukdom, ska alla med ADHD avrättas tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in