2014-11-02, 23:15
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milan.Sevo
För att hbtq-personer har en störning. Vill du leva i en stat där makten innehavs av störda människor?
Så länge inte störningen påverkar det de gör ser jag absolut inget som helst problem med det. Jag ser mycket hellre en hbtq-person i makten än någon med din åsikt.
Citera
2014-11-02, 23:15
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Nej det var det hen inte blev. Hens psykolog prov var allt för vinklat utifrån heteronormativiteten. Har du inte grundläggande kunskaper inom genusvetenskap?

Fantastiskt tillfredställande att transan blev nekad, påstår du din flashback bonde att du kan göra en bedömning som är bättre än psykologens? Du vet inget och psykologen vet allt. Ge upp och sluta fake-ragea bara för att känna dig viktig.
Citera
2014-11-02, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Transexuell = skizofren

Precis samma sak egentligen som "delfin-i-människokropps-förbundet". Dom använder t om samma argument "redan som 8 åring så visste jag att jag egentligen är en delfin". Jag skiter om det inte är pk, för det är ju faktiskt så. Går till pedagog för att lära sig prata som en kvinna, lemlästar sig själv och äter hormoner. Fattar ni hur jävla identitetsförvirrad den här personen är? Om man opererar sig till delfin så är man inte en delfin för det och en man kan inte bli en kvinna eller tvärt om. Det är en han hur man än vrider och vänder på det.
Transsexualitet och schizofreni har inga som helst kopplingar-har du sådana -posta en vetenskaplig källa.
Citera
2014-11-02, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Fantastiskt tillfredställande att transan blev nekad, påstår du din flashback bonde att du kan göra en bedömning som är bättre än psykologens? Du vet inget och psykologen vet allt. Ge upp och sluta fake-ragea bara för att känna dig viktig.
Nu är personen inte en transa i den mening du tror , full av fördomar verkar du vara.
Transsexuell och transvestit är två olika saker till att börja med.

Ser faktiskt varken orsaken till denna kartläggning av en individs sexuella preferenser vilket inte förkommer om man är heterosexuell, dels inte heller psykologens utlåtande.
Citera
2014-11-02, 23:19
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Vilket kön kommer denna person få göra visiteringar på?
Hon kommer att få visitera kvinnor.
Citera
2014-11-02, 23:20
Medlem
bombaccis avatar
Citat:

"psykologen vet allt". lol. Du är inte lite blåögd där.

Allt handlar om vilka frågor man ställer dem och hur man tolkar svaren. Att enbart ställa ett visst antal frågor som rör ens sexualitet/identitet r väldigt märkligt då det inte är det som ska primärt undersökas.

Intervjun borde mer handla om stresshantering, värderingar och annat.
Citera
2014-11-02, 23:25
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:

Allt handlar om vilka frågor man ställer dem och hur man tolkar svaren. Att enbart ställa ett visst antal frågor som rör ens sexualitet/identitet r väldigt märkligt då det inte är det som ska primärt undersökas.

Nej men vad bra! Om du har alla svaren så kan du väl utbilda dig till psykolog och söka samma jobb. Du är inte kapabel till det, det vet jag. Så sluta låtsas att du vet vad som är bäst. Varken kollegor eller vanligt folk vill se en anomali gå runt och leka polis.
Citera
2014-11-02, 23:27
Medlem
Citat:

Håller med fullständigt, löjligt att fixera sig vid sexualitetspreferens eller tom detta. Hon vill vara kvinna så vad är problemet?
Citera
2014-11-02, 23:28
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Nej men vad bra! Om du har alla svaren så kan du väl utbilda dig till psykolog och söka samma jobb. Du är inte kapabel till det, det vet jag. Så sluta låtsas att du vet vad som är bäst. Varken kollegor eller vanligt folk vill se en anomali gå runt och leka polis.

Börjar argumenten ta slut?

Nej jag vill inte plugga fem år till för att bli psykolog. Lika lite som jag vill plugga till tågförare. Men jag kan fortfarande kritisera dem om de missköter sina jobb för det.

Du verkar väldigt inskränkt och saknar kunskaper i genus.

Kom med något motargument mot mitt föregående inlägg som inte handlar om att jag eller hen är dumma.
Citera
2014-11-02, 23:29
Medlem
Fjodorovs avatar
Troligtvis har de gjort en bedömning att han inte mår bra rent psykiskt och därmed kan tänkas vara en fara för sina kollegor i stressade situationer. Det hör förmodligen ihop med att han känner sig som en hon också men i slutändan har det förmodligen att göra med att han har psykiska besvär och därmed inte hör hemma i poliskåren.
Citera
2014-11-02, 23:33
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Håller med fullständigt, löjligt att fixera sig vid sexualitetspreferens eller tom detta. Hon vill vara kvinna så vad är problemet?

Skönt att det finns fler vettiga personer som inte tycks ta all sin "fakta" från Fox news.

Ett ganska så stort problem att lyckas hantera den osynliga diskrimineringen. Mycket mer bekymrad över det än de idioter som skriker att hbtq personer r pedofiler och annat trams. De har sällan några argument och får sällan några oberoende med sig. Däremot är de som diskriminerar med "logiska" argument som ja bygger på okunskap ett betydligt svårare problem att bemöta.

Bra att media tar upp det hela i alla fall.
Citera
2014-11-02, 23:36
Medlem
Citat:
Skönt att det finns fler vettiga personer som inte tycks ta all sin "fakta" från Fox news.

Ett ganska så stort problem att lyckas hantera den osynliga diskrimineringen. Mycket mer bekymrad över det än de idioter som skriker att hbtq personer r pedofiler och annat trams. De har sällan några argument och får sällan några oberoende med sig. Däremot är de som diskriminerar med "logiska" argument som ja bygger på okunskap ett betydligt svårare problem att bemöta.

Bra att media tar upp det hela i alla fall.

Ja , för en gångs skull en bra journalist. Okunskap är mer nedslående än annat då den verkar vara så svår att förbättra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in